Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2017 12:27 - Спомените за Великия Левски
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 5055 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 23.04.2017 23:53



" Един ден, като разнасях из чаршията гюма с боза, отсреща ми напето вървеше едно заптие, което поразително приличаше на Великия Левски. " Комшу, сипи една по резлива, че ние правоверните траки не пием, като вас тракийците." подвикна ми заптието на глас, но аз веднага познах, че това е Великия Левски преоблечен, като Великия Левски, предрешен, като заптие.  " Започна да разказва Великия Алхимик спомените на прадядо си за Великия Левски .

" Аз веднага свалих гюма да му налея една боза и тутакси забелязах чифте революционни револвери и една кама затъкнати  в силяха му, очевидно идваше незабелязано по комитетски работи, но аз веднага го забелязах, защото мустака му се беше отлепил от едната страна. 

 Изпи бозата на един дъх и избърса с ръка устата си и мустаците залепнаха на ръкава на антерийката му така, че  вече не приличаше на снимката на заптиетата. 

Тъкмо да му кажа и той ме изпревари:

- Комшу- вика- нямаш некой и друг  донат ( англ. геврек б.а) Ти не знаеш ли, че ние заптиетта обичаме "free" (фрии, англ, безплатно б.а.)  донатс ( безплатни гевреци б.а)

Тутакси реализирах, че Великия Левски няма намеренуие да ми плати народна пара, защото я спастря за революция.

- Ми тогава, запиши ме в тефтерчето си- примолих му се аз.

- Тва да не ти е халваджийски тефтер на тебе- отсече той и ме погледна с честните си сини очи.

Така започна дружбата ни с Великия Левски. " 

разказваше Прадядо и продължаваше :

"Дружбата си е дружба, но поборнишката пенскийка си е пара, казват поморийците с изключение  на созополските моми.

Аз разбрах, че шансовете ми за поборническа пенсийка се изпаряват и му рекох:

-Наборе, ако няма къде да нощуваш, да дойдеш да спиш у нас , че, пусти турци, жена ми я е страх да спи сама,  , пък аз тази нощ няма да се прибирам, ще следя ферментацията на бозата по стара алхимишка рецепта я правя и бе з мене не може да ферментира, нали ме разбираш, наборе.

- Как да не те разбирам, каза Великия Левски .  Зарадва се Великия Левски и като взе капата ми я изтупа на плочника , ето тука на това място, внука ми запомни, и тя изтрещя, като черешовото типче, виждаш ли каква дупка на прави Великия Левски, божиите птички сега се събират вода да пият от нея.

-Правило ми е да не преспивам при жените на приятели, каза после Великия Левски, но за теб ще направя изключение, добави той и сините му очи светнаха, като сефамора на гарата в Русчук и на мене камък ми падна от сърцето. Образно казано даде зелена светлина за поборнишката ми пенсийка.

Преспал Великия Левски и на сабале по живо по здраво продължил комитетските работи в нашия революционен град. И така седем години. Съседите, като разбраха на къде отива работата, къща не остана в града ни да не е преспал, защото ние тракийците сме много родолюбиви и като научиха тракийските ми съгражданите се строшиха да предлагат семейното гняздо за подслон на Великия Левски и сега дом не остана  в града без табела историческа ценност, че там е спал Великия Левски .

Имаше обаче в китното ни тракийско градче и един завистлив българин, и като се научи за сделката ни, понеже не беше женен, и не може[е да се дореди честно и почтено, като нас благородните траки до поборническа пенсийка , решил и той да се замогне, като ни подлее вода и по български тертип издигна из основи един хан, като историк от БАН ята "

Отишъл при Великия Левски и му предложил да преспива в хана на хотелски начала " all inclusive", квото и да означава това , замислил се Великия Алхимик и се зачесал и ха да извади френския речник и туристките не се сържали и го запитали:

- А какво му отвърнал Великия Левски на неблагородния, като знатните тракийци, нектист българин.

- Ми Великия Левски му рекъл, че не му се харчи народна пара и му отказал и сега къщата на българина е  единствената в града без паметна плоча културно исторически паметник на науката и културата и като незащитена от Закона за Културното наследство ще я конфискуваме и поради липса на тракийкси могили за доказателство на българския произход ще я направим музей на Тракийската култура  на българите .




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 3843555
Постинги: 1122
Коментари: 4084
Гласове: 1727
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031