Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2008 09:23 - За нежност сме жадни
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3766 Коментари: 4 Гласове:
2

Последна промяна: 17.08.2014 07:29


Надя Кехлибарева

 

Откъс

Надя Кехлибарева

Да си оставаш скромен...е изкуство,

което ние трудно усвояваме.

А лесно крият орехите

                зрелостта си вкусна

в черупката корава.


Да си оставаш чист

                 като дете, макар към старост

да крачи твоя път, за да заспи до корен.

Такава беше майка ми, отваряше

дома си и душата си

                 за болките на хората...

 

 image

 

Думи по телефона

Надя Кехлибарева

 

...Вън събориха звездния кошер.

По стъклото слизат звезди.

Може би ти липсвам в объркани нощи.

Може би ме обичаш както преди.

 

Гордостта ми щом стане умора,

ще потегля към теб през света голям.

Ще ме срещат потоци от хора

по площади, където всеки е сам.

Ще ме стряскат очи, гласове, усмивки –

по-нетрайни от цвете. Жадни за власт.

Може би ще си мисля горчиво:

За човешката скръб

                    е виновен и някой от нас.

 

Ако стигна до теб

                    през света – разстревожен

от игри смъртоносни, от страсти сляп,

на трапезата твоя

                     под късна звезда ще сложа

аз душата си вместо хляб...

 

image 

 

Чудотворство

Надя Кехлибарева

 

...А когато

       вълните на болката изневиделица

ме заливат с мрак,

аз долавям, в шепи ръцете си взела,

че за мен

       ти си здрава земя, ти си бряг.

И в страха си мисля: чакаш ли?

И се мъча

        До теб да доплавам. Отвсякъде.

И към твоето рамо

се прилепям, почти изнемогнала.

И сънувам, сънувам ли само,

Че ми връщаш огъня...

 

 image

Под тежкото небе

Надя Кехлибарева

 

Засмей се меко на болните, слънце.

Ранените погали.

Накарай пролетен глас да звънне

в сърцанта ни , станали зли.

Изчезнеш ли ти от човека, ще падне

във всички шепи смъртен хлад.

 

За слънчев поглед,

                за нежност  сме жадни

в жестокия свят.

 image

 

Из: Кехлибарева Надя Един живот не стига / интимна лирика/ Изд. Български писател, С., 1988.

  image

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 






Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. breeze - Толкова таланти ражда живота...
19.08.2008 06:57
А сякаш
после ги изоставя...
Благодаря ти че ги подкрепяш,
по своему!
цитирай
2. tiamo - Един живот не стига...
19.08.2008 08:55
не излееш всички чувства, които напират в теб :) Страхотни стихове, жалко, че не ги изучват в училище. Светът щеше да изглежда по-различен, не толкова злобен и мрачен. Хубав ден :))
цитирай
3. tota - Благодаря Ви!
19.08.2008 17:15
Поезията е музика за душата, която малко хора могат да чуят. А, Надя Кехлибарева е един невероятен талант с нежна душа - струна- долавяла света и претворила го в прекрасни стихове! Наистина си заслужава да не бъдат забравени и четени и от младите хора нашите творци оставили диря след себе си...Хубава вечер!!
цитирай
4. zvezdichka - Напълно съм съгласна
19.08.2008 23:18
с теб tota. Надя Кехлибарова наистина докосва, защото душата й продължава да живее в нейните стихове, въпреки, че тя отдавна не е между живите и те чудно вплитат вътрешността на човек, търсенията и ценностите му с нещата от живота.
Поздрави за избора!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12147589
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70666
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031