Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2008 22:30 - "Да постигнем себе си и да бъдем верни на себе си!"
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4783 Коментари: 8 Гласове:
2

Последна промяна: 05.12.2011 14:23


Тридесети декември – ден преди новата 2009 година. Връщам Ви назад във времето – 30.ХІІ.1912 г. Така е записал над споделеното в дневника си големият литературен критик Боян Пенев.

        „ Моето нещастие е, че аз пораснах с един идеал, който никога не е бил за тоя свят. Аз не можах да се отрека и откъсна от него, да заживея с живота  на другите, да забравя себе си. От другите изисквам онези ценности, с които живея. Има щастливци, които могат да се отделят от себе си и да заживеят двойнствен живот. Аз не мога. И виждам, че до края на живота си ще запазя това романтично отношение към живота и хората. Що са за мене онези, които не знаят и не виждат какво мога да дам! Аз не мога да се спирам при тях.

          Да живееш винаги е д и н живот, да бъдеш винаги верен на себе си, то е най-голямата трагедия, която може да понесе някой. Има два изхода: или докрай да се бориш със себе си и света, или пък напълно да се отречеш от себе си. Аз никога не съм се колебал и знам, че за мен животът има смисъл в борбата да постигна себе си и да остана верен на себе си.”

            Докосвайки се до споделеното от Боян Пенев в неговия дневник спомени да направим равносметка за самите нас  и потърсим отговор на въпроса: „Успяваме ли да бъдем себе си и да отстояваме себе си? Боят Пенев макар и самоуверен е бил убеден във важността на своето дело, съзнавал е, че с него не започва и не свършва  културният развой на страната. Вълнувал се е от това дали  направеното ще бъде оценено от следващото поколение. „Но нека не забравя едно: ние страдахме твърде много…Нито една наша мечта не гря слънце. И въпреки толкова разочарования, запазихме бодростта на душата си, борихме се за човека в нас и отстоявахме личностите си, убедени, че в нашата индивидуалност има нещо, което ни издига над една безцветна среда. Ние имахме воля да отстояваме себе си и воля да живеем – да превъзмогваме горчивини и разочарования. Желал бих нашита потомци да си спомнят не за завършените и незавършените дела, а за волята, вложена в тях.”

           В навечерието на Новата 2009 година пожелавам на всички нас  преди всичко МИР на земята ни !!! Много здраве и късмет и  да бъдем себе си!!! За да може след време и ние да кажем: „Аз никога не съм се колебал и знам, че за мен животът има смисъл в борбата да постигна себе си и да остана верен на себе си.”

          Прекрасна Нова  2009 година!!!

 

     






Гласувай:
2



1. tini4 - Прекрасен постинг!
30.12.2008 23:42
Поздравления :)
Да е мирна и добра идващата Нова година!!!
цитирай
2. inamay - Честити празници!
31.12.2008 09:30
Много силни, истински думи... И нека да запазим бодростта на душите си и да вярваме на човека в нас, за да достигнем да сме в спомените на наследниците си!
Поздрави и весело посрещане на Новата година! :)
цитирай
3. krotalka - Весело и щастливо посрещане на Новата Година!
31.12.2008 11:18
Нека е щастлива и изпълнена с много хубави мигове!
цитирай
4. karavelov - ;)
31.12.2008 11:37
Весело посрещане на Новата година и дай Боже да е по-хубава от тази!!!
цитирай
5. tota - За теб Родино! За да те има навеки!!!
31.12.2008 21:44
http://www.youtube.com/watch?v=kwJFDVu0LSs&feature=related
цитирай
6. cornflower - Честита Нова Година!
01.01.2009 00:52
Наистина да постигнем себе си!
цитирай
7. bizcocho - Напълни ми душата с този постинг!!! ...
01.01.2009 09:25
Напълни ми душата с този постинг!!! Прочетох го два пъти:)))))))
цитирай
8. tota - Не би могло да бъде другояче...
01.01.2009 09:56
Боян Пенев с примера си и споделеното в дневника - спомени може само да пробужда у нас стремеж да бъдем себе си!!И наистина да му благодарим за внушението, че трябва да имаме волята да променяме нещата!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12229409
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70798
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930