Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.06.2011 06:59 - НА НЕЖНАТА ТИ КОЖА КАТО ПЛАМЪК НА КАНДИЛО, СБОГОМ.
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10690 Коментари: 27 Гласове:
33

Последна промяна: 15.06.2011 07:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

НА НЕЖНАТА ТИ КОЖА КАТО ПЛАМЪК НА
КАНДИЛО, СБОГОМ.
На сянката ти, на смеха ти, сбогом.
На потоците на ръцете ти, които се вливат
в душата ми.
На двете възкресения във блузката ти, сбогом. Сбогом
на тревата,
по която стъпваше,
на стола върху който хвърляше дрехите си
като малки преспи сняг или като крила на лебеди,
сбогом.
Сбогом на леглото, в което ми оставяше
сънищата си –
тези малки графики, сбогом.


И да те срещна отново, пак ще ти кажа
сбогом. Не може два пъти
да се премине една и съща река.
И на реката ще кажа сбогом,
защото всичко завършва с едно сбогом,
безпощадно като празното небе.

 

Константин Антонов

 На всички, които не искат да чуят тези думи.   
                     image

 

Mihail Belchev - Ne ostariavai, liubov

http://www.youtube.com/watch?v=3GSCbXjrNDk

                                                                      

Queen Love of My Life

http://www.youtube.com/watch?v=QtqADo-D3mQ&feature=fvwrel

Signal - Da te jaduvam

http://www.youtube.com/watch?v=4wCiTo-IRq0&feature=related

 Orlin Goranov - Svetat e za dvama

http://www.youtube.com/watch?v=EPkcw3fvCJc&feature=related

 













Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Какво искаш да кажеш?
15.06.2011 07:28
Какво искаш да кажеш?
цитирай
2. mt46 - Добро утро, Ати!
15.06.2011 08:25
Трудно е да кажеш, тежко е да чуеш - "Сбогом"...
Живеем със надеждата да чуваме:
"Обичам те!... Обичай ме... отново!..." :))
цитирай
3. tota - Какво искаш да кажеш? Какво ли? ...
15.06.2011 08:58
kushel написа:
Какво искаш да кажеш?


Какво ли? Да няма раздели...Светът е за двама!
цитирай
4. tota - Трудно е да кажеш, тежко е да чуеш - ...
15.06.2011 09:00
mt46 написа:
Трудно е да кажеш, тежко е да чуеш - "Сбогом"...
Живеем със надеждата да чуваме:
"Обичам те!... Обичай ме... отново!..." :))


Добро утро, Марин! Точно. Живеем с надеждата да чуваме:"Обичам те!... Обичай ме... отново!..." :))

А то е прекрасно когато цари обичта!

цитирай
5. stela50 - Добро утро ,приятелко ...
15.06.2011 09:45
Не обичам тази дума - СБОГОМ - това е раздяла завинаги ,свързана е с нещо безвъзвратно отминало ... Има място и случаи за употребата й .
Но нека просто си казваме ДОВИЖДАНЕ ...с вяра и надежда .
Да ,светът е за двама ...но дали е така за тези ,които са двама ,но живеят в различни светове ...дали са двама в този смисъл на думата .
Желая за теб ,мила, и за всички добри срещи и мигове ,които струват колкото век . Те са безценни .
Поздрави за постинга , развълнува ме !
цитирай
6. tota - Не обичам тази дума - СБОГОМ - това е ...
15.06.2011 09:58
stela50 написа:
Не обичам тази дума - СБОГОМ - това е раздяла завинаги ,свързана е с нещо безвъзвратно отминало ... Има място и случаи за употребата й .
Но нека просто си казваме ДОВИЖДАНЕ ...с вяра и надежда .
Да ,светът е за двама ...но дали е така за тези ,които са двама ,но живеят в различни светове ...дали са двама в този смисъл на думата .
Желая за теб ,мила, и за всички добри срещи и мигове ,които струват колкото век . Те са безценни .
Поздрави за постинга , развълнува ме !


Танечка, това е една голяма тема. И аз не я обичам тази дума "сбогом" . Наистина е раздяла завинаги. А,всяка раздяла е тъжна, независимо как се е случила.

"Да, светът е за двама ...но дали е така за тези, които са двама, но живеят в различни светове ...дали са двама в този смисъл на думата ."
Колкото до живот в различни светове, мисля, че ние сега обръщаме поглед към това.

Когато човек е впримчен в семейното въже и двамата се държат здраво за него за да оцеляват нямат време дори да го осъзнаят, че това е така.

Авторът, вероятно е бил много наранен за да е така категоричен в изказа си.
"И да те срещна отново, пак ще ти кажа
сбогом. Не може два пъти
да се премине една и съща река."
Но пък е много образен.

Благодаря за пожеланията! Прекрасни са!

Хубав ден!
цитирай
7. tota - Ама, после разбрах. . . . Аз съм си ...
15.06.2011 10:04
nikstan написа:
Ама ,после разбрах.... Аз съм си тренирал съзнанието ,като ми влезат някакви мисли ,които да ми навяват тъга, меланхолия и др. ,да ги променя в обратна посока....:))) Май всичко е вътрешна нагласа..


И вътрешна нагласа и приемане на нещата такива каквито са. Но в живота има всичко и то не винаги ни е подвластно. Да се радваме на малките неща, а другите ако са ни дадени - те просто се случват.

Благодаря, че надникна и забеляза! Приемам, че авторът е пробудил това.
Хубав ден!
цитирай
8. tota - Станал съм, като въжеиграч. . . :)) ...
15.06.2011 10:26
nikstan написа:
Станал съм ,като въжеиграч...:)) Нали нещата ,трябва да са в нашите ръце.. Хубав ден и на теб и :))) .


Пробудил желанието да напишеш коментар. Това имах предвид. А всеки е такъв, какъвто е...И да иска друг да е, понякога не се получава.

Повече усмивки!
цитирай
9. martiniki - много красиво стихотворение - като залез
15.06.2011 10:47
и аз не съм по сбогуванията, но думата е пожелателно-заклинателна С Богом - което само по себе си значи много,
цитирай
10. tota - Станал съм, като въжеиграч. . . :)) ...
15.06.2011 11:01
nikstan написа:
tota написа:
nikstan написа:
Станал съм ,като въжеиграч...:)) Нали нещата ,трябва да са в нашите ръце.. Хубав ден и на теб и :))) .


Пробудил желанието да напишеш коментар. Това имах предвид. А всеки е такъв, какъвто е...И да иска друг да е, понякога не се получава.

Повече усмивки!



Много мило желание! Да ми е весело! Благодаря!
Това е най - хубавото! Да може да ти е весело!!! Какво по - хубаво от това?
цитирай
11. monaliza121 - Винаги се сбогуваме с някого и с н...
15.06.2011 11:02
Винаги се сбогуваме с някого и с нещо, независимо от желанията ни...

Привет, Тота!:))
цитирай
12. tota - и аз не съм по сбогуванията, но ду...
15.06.2011 11:03
martiniki написа:
и аз не съм по сбогуванията, но думата е пожелателно - заклинателна - което само по себе си значи много,


Дора, както винаги си проницателна. С Богом! Много дълбочина има в това стихотворение. Можем да предполагаме само, какво е искал да каже авторът.

Хубав ден!
цитирай
13. sande - Това стихотворение е бисер, малък лиричен шедьовър ...
15.06.2011 12:18
Поздравления за избора и цялостното оформяне и оркестриране. И постинга е шедьовър.

Обърнете внимание: Стихотворението не е за збогуването, а преди всичко за любовта на един мъж към една жена. Имаме апотеоз на жената!

Стихотворението звучи по ритмиката си и като тържествен марш, толкова величествено и покоряващо е всичко. Безпощадно като празното небе!

Поздрави и на Дора за краткия, но дълбок коментар.
цитирай
14. tota - Поздравления за избора и цялост...
15.06.2011 13:22
sande написа:
Поздравления за избора и цялостното оформяне и оркестриране. И постинга е шедьовър.

Обърнете внимание: Стихотворението не е за сбогуването, а преди всичко за любовта на един мъж към една жена. Имаме апотеоз на жената!

Стихотворението звучи по ритмиката си и като тържествен марш, толкова величествено и покоряващо е всичко. Безпощадно като празното небе!

Поздрави и на Дора за краткия, но дълбок коментар.


Благодаря, Санде! Наистина при пръв прочит на стихотворението може да настъпи недоумение. Защо авторът е решил, че трябва да има сбогуване с всичко.
След вникване в посланието наистина ставаш съпричастен на едно обожествяване на жената. Дори и да има разминаване изричаните думи звучат като заклинание, така както е доловила Дора - Мартиники.
Но всъщност прозира и това, че нещата са неповторими в живота за едни и същи хора и завършват по един и същи начин.
"И да те срещна отново, пак ще ти кажа
сбогом. Не може два пъти
да се премине една и съща река.
И на реката ще кажа сбогом,
защото всичко завършва с едно сбогом,
безпощадно като празното небе."

Всичко е безпощадно като празното небе!!
цитирай
15. megg - Здравей, Ати!
15.06.2011 15:51
Красиво в своята тъга стихотворение за пътя ни , за миговете - вечност и за любовта, която остава ...
Поздравления за постинга! Натъжава, размисля .
Хубав ден ти желая, от все сърце!
цитирай
16. tota - Винаги се сбогуваме с някого и с н...
15.06.2011 16:49
monaliza121 написа:
Винаги се сбогуваме с някого и с нещо, независимо от желанията ни...

Привет, Тота!:))


Да, Монализа, за голямо наше съжаление животът ни се състои от срещи и от раздели. Въпреки желанията. Това са неща от живота. Колкото по навреме ги разберем, толкова по - леко се върви по пътя на живота.

Хубав ден!
цитирай
17. tota - Красиво в своята тъга стихотвор...
15.06.2011 16:55
megg написа:
Красиво в своята тъга стихотворение за пътя ни , за миговете - вечност и за любовта, която остава ...
Поздравления за постинга! Натъжава, размисля .
Хубав ден ти желая, от все сърце!


Здравей, Мариана! Доловила си внушенията на поета - миговете вечност и любовта, която остава и след разделите ...

Благодаря! И твоят вече късен следобед и вечер да са хубави!
цитирай
18. zabunova - Приветствам! Аз съм от "На ...
15.06.2011 17:37
Приветствам! Аз съм от "На всички, които не искат да чуят тези думи." Но и че "Сбогом" ме заземява, т.е., че за малко съм тук, на земята.
Обаче с "Не може два пъти да се премине една и съща река" може да се спори. Минава се, но водата е вече друга! На това му викат ВТОРИ ШАНС! :)))
цитирай
19. tota - Приветствам! Аз съм от "На ...
15.06.2011 18:09
zabunova написа:
Приветствам! Аз съм от "На всички, които не искат да чуят тези думи." Но и че "Сбогом" ме заземява, т.е., че за малко съм тук, на земята.
Обаче с "Не може два пъти да се премине една и съща река" може да се спори. Минава се, но водата е вече друга! На това му викат ВТОРИ ШАНС! :)))


Дани, прекрасна си! Има ли някой, който би искал да чуе думата "раздяла". Предполагам - не. Но определено е ясно, че сме гости на тази земя...и да гледаме на света с други очи. Да се научим да живеем живота. Колкото до втори шанс - всичко е строго индивидуално.

Хубава вечер, мило момиче!!
цитирай
20. bven - Хубаво е това, Тота!
15.06.2011 20:20
Лека пълнолунна вечер!:)))
цитирай
21. tota - Лека пълнолунна вечер!:))) ...
15.06.2011 20:29
bven написа:
Лека пълнолунна вечер!:)))


Наталия, на автора да благодарим. Впечатлена съм от умението му да се служи с изразните средства за да пресъздаде преживяното, доловеното от сетивата му.

Благодаря! Лека да е и твоята.
цитирай
22. get - - Ще сложа едно вдигнато пръстче и ... спирам !
15.06.2011 22:29

- По-натам не мога, просто живота отне правото ми, да бъда лиричен !

- Приятна вечер и не гледай Луната, тази вечер ще има пълно затъмнение :)) !
цитирай
23. tota - - По-натам не мога, просто живота ...
15.06.2011 22:42
get написа:

- По-натам не мога, просто живота отне правото ми, да бъда лиричен !

- Приятна вечер и не гледай Луната, тази вечер ще има пълно затъмнение :)) !

Приятелю, Гет, преминах през Рая и Ада. Няма да позволя спомените от Рая, Адът да заглуши. А, Константин Антонов заслужава да бъде четен.
Колкото до луната преди да прочета надникнах, но нищо не видях. Страшничко и в пълен мрак да се озовеш. Да бъде светлина!
Приятна вечер!
цитирай
24. tili - Понякога "сбогом"
16.06.2011 01:44
се превръща в "здравей". Да, реката винаги се мени и ние с нея. Времето, нали...
цитирай
25. tota - се превръща в "здравей&qu...
16.06.2011 06:30
tili написа:
се превръща в "здравей". Да, реката винаги се мени и ние с нея. Времето, нали...


Да, Лили красиво би било "сбогом" да се превърне в "здравей"!
Добър да е денят! Добри да сме!
цитирай
26. makont - Поздрав и от мен,
16.06.2011 11:00
да няма раздели, да няма! Толкова е хубаво да обичаш и да си обичан. И смърт да няма, ако може, ама не може. Поне да няма нелепа смърт, като тази вчера. Красив постинг, обичам тези песни!
цитирай
27. tota - да няма раздели, да няма! Толкова е ...
16.06.2011 12:10
makont написа:
да няма раздели, да няма! Толкова е хубаво да обичаш и да си обичан. И смърт да няма, ако може, ама не може. Поне да няма нелепа смърт, като тази вчера. Красив постинг, обичам тези песни!


Мая, да няма раздели и смърт, но така е устроен светът - всичко да има в него. Поне да е поносима болката и пътят да е извървян преди края достойно и достолепно, да е минал човек през всички сезони.
Благодаря, че се отби!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12186928
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70758
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930