Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2011 19:15 - ПОСЛЕДНА ДУМА
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5580 Коментари: 11 Гласове:
22

Последна промяна: 22.07.2011 19:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

ПОСЛЕДНА ДУМА

Не се покайвам, не, не се покайвам,
че бях нехранимайко, лош баща.
И не отричам лошата си слава
в какъвто пожелаете мащаб.

Не се отричан, не, не се отричам
от ни един приписан ми порок.
И няма още да си кажа: Спри, че
бохемството дори си има срок.

Какъвто бях, такъв съм. И ще бъде
непоправим до сетния си ден.
И на каквото и да ме осъдите,
във словото си ще съм прероден.

Велин Георгиев

 image

Тук за поета Велин Георгиев - един от пехотата на Дон Кихот
http://tota.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/08/04/velin-georgiev.219504

image

Любка Рондова-Георги бекрия / Lubka Rondova - Georgi bekriq

http://www.youtube.com/watch?v=3gWifJkvY8c

 Одам, одам, стара ле мамо - Румяна Попова

http://www.youtube.com/watch?v=mKxwIp1B7_g


Янко Неделчев - Пушка пукна

http://www.youtube.com/watch?v=DmOqgUpne8c

 Banski Starcheta - Pusta mladost

http://www.youtube.com/watch?v=pYAj1sOMGhk

 


 












Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - pipinana
22.07.2011 19:38
imam samo edin 4ovek v kogoto hranja palno doverie....OBI4 i spodeljam liubov
цитирай
2. babaelenica - На поетите е простено)
22.07.2011 19:50
Могат да бъдат каквито си поискат.)
цитирай
3. tota - Могат да бъдат каквито си поискат. ...
22.07.2011 19:52
babaelenica написа:
Могат да бъдат каквито си поискат.)


Благодаря, Елени! Точно! Простено им е, нали им е потребно вдъхновение?
цитирай
4. zebb - Прошката. . . За да стигнем до дру...
22.07.2011 23:02
Прошката ... За да стигнем до другите, трябва да започнем от себе си ...
Поздрави, Ати! :)
цитирай
5. tota - Прошката. . . За да стигнем до дру...
23.07.2011 07:25
zebb написа:
Прошката ... За да стигнем до другите, трябва да започнем от себе си ...
Поздрави, Ати! :)


Да, Марине, имаш основание, че трябва да изговаряме нещата на глас, да поискаме прошка, ако с поведението си сме наранили някого...за да ни я дадат...за да са ни изчистени мислите ...
Но, той Велин Георгиев е бил себе си ...а когато човек обича той приема другия с всичките му особености!!
Хубав ден!!
цитирай
6. stela50 - Да бъдеш естествен , да бъдеш себе си ... хубаво е и не е грешно .
23.07.2011 09:31
Опасно е да бъдеш с две лица ...и е грешно .
Няма за какво да се покайва човек ,който е живял и творил ,
със сърцето и чувствата си и е приемал хората такива ,каквито са .
"Последната дума" на на поета ме развълнува , Ати ...
Благодаря ти !
цитирай
7. tota - Опасно е да бъдеш с две лица. . . и е ...
23.07.2011 09:39
stela50 написа:
Опасно е да бъдеш с две лица ...и е грешно .
Няма за какво да се покайва човек ,който е живял и творил ,
със сърцето и чувствата си и е приемал хората такива ,каквито са .
"Последната дума" на на поета ме развълнува , Ати ...
Благодаря ти !


Танечка, истинските хора са такива. Те нямат две лица. За това и имат смелост да напишат стихове като тези в "Последна дума":
"Какъвто бях, такъв съм. И ще бъде
непоправим до сетния си ден.
И на каквото и да ме осъдите,
във словото си ще съм прероден."

Хубав, съботен ден! Поздрави у дома!

цитирай
8. sande - А ето ви друг поет- Матей Шопкин - на същата тема:
23.07.2011 12:47
ВИНОВНОСТ

Виновен съм. Пред тебе съм виновен
за всички тъжни мисли и неща:
за твоя ден от мойта нощ отровен,
за твойта нощ, за твойта самота,
за твоя страх, за кратките въпроси,
останали без отговор от мен.
Виновен съм!... Утеха ли ти носи
това, че съм до болка откровен?
Не мога нищо друго да направя:
самото време в моя дух тръби.
Виновен съм пред тебе. Но оставам
такъв, какъвто трябва може би.

Това са поетите. Сигурно и поетесите. Не зная за тях.
Слабостите им трябва да се приемат като техни особености.

Друго решение няма.

Иначе: Извинявай,че те срещнах и благодаря, че си отиваш!
цитирай
9. tota - ВИНОВНОСТ Виновен съм. Пред ...
23.07.2011 16:39
sande написа:
ВИНОВНОСТ

Виновен съм. Пред тебе съм виновен
за всички тъжни мисли и неща:
за твоя ден от мойта нощ отровен,
за твойта нощ, за твойта самота,
за твоя страх, за кратките въпроси,
останали без отговор от мен.
Виновен съм!... Утеха ли ти носи
това, че съм до болка откровен?
Не мога нищо друго да направя:
самото време в моя дух тръби.
Виновен съм пред тебе. Но оставам
такъв, какъвто трябва може би.

Това са поетите. Сигурно и поетесите. Не зная за тях.
Слабостите им трябва да се приемат като техни особености.

Друго решение няма.

Иначе: Извинявай,че те срещнах и благодаря, че си отиваш!


Санде, силата и на двамата е в искреността. Дори на белия лист те правят признание пред обичните им, че не са били от хората в рамка, че тази им особеност ги е наранявала.
И двете стихотворения, освен признание са и извинение пред тях. Същевременно обаче проличава мъжествеността и характерът им.
Велин Георгиев казва "Какъвто бях, такъв съм. И ще бъде непоправим до сетния си ден.",
а Матей Шопкин: " Виновен съм пред тебе. Но оставам такъв, какъвто трябва може би."
В силата на думите е истинността им и верността към самите тях. А, това говори много за човека!!
цитирай
10. sande - Разкошен букет от красиви македонски песни за Велин Георгиев ...
23.07.2011 19:54
Санде, силата и на двамата е в искреността. Дори на белия лист те правят признание пред обичните им, че не са били от хората в рамка, че тази им особеност ги е наранявала.
И двете стихотворения, освен признание са и извинение пред тях. Същевременно обаче проличава мъжествеността и характерът им.
Велин Георгиев казва "Какъвто бях, такъв съм. И ще бъде непоправим до сетния си ден.",
а Матей Шопкин: " Виновен съм пред тебе. Но оставам такъв, какъвто трябва може би."
В силата на думите е истинността им и верността към самите тях. А, това говори много за човека!!

***
Така е, Ати. Най лесно е да се извиниш и от утре старата песен на нов глас.
Поетът трябва да има характер /даже и чепат/ и да отстоява себе си.

Специални поздравления за теб и за изключителния подбор на македонските песни. "Одам, одам, стара ле майко" на Румяна Попова и танцьорите е един шедьовър във всичките си компоненти - песен, текст, музика, хореография. И тези фантастични тъпани - голяма находка!
Любка Рондова - "Георги бекрия", Янко Неделчев - "Пушка пукна", Банските старчета - "Пуста младост" на фона на величествената Пирин планина - това е българската стихия, каквато я виждаме и в бушуващата душа на пиринското чедо, поета Велин Георгиев.
цитирай
11. tota - *** Така е, Ати. Най лесно е да се ...
23.07.2011 20:52
sande написа:

***
Така е, Ати. Най лесно е да се извиниш и от утре старата песен на нов глас.
Поетът трябва да има характер /даже и чепат/ и да отстоява себе си.

Специални поздравления за теб и за изключителния подбор на македонските песни. "Одам, одам, стара ле майко" на Румяна Попова и танцьорите е един шедьовър във всичките си компоненти - песен, текст, музика, хореография. И тези фантастични тъпани - голяма находка!
Любка Рондова - "Георги бекрия", Янко Неделчев - "Пушка пукна", Банските старчета - "Пуста младост" на фона на величествената Пирин планина - това е българската стихия, каквато я виждаме и в бушуващата душа на пиринското чедо, поета Велин Георгиев.


Благодаря, Санде за хубавите думи! Македонските песни прилягат най - много на творец, роден, израснал и творил в този край.
Впечатли ме изказа ти "на фона на величествената Пирин планина - това е българската стихия, каквато я виждаме и в бушуващата душа на пиринското чедо, поета Велин Георгиев."
Много вярно и силно звучене има тази квалификация за Велин Георгиев - "българската стихия в бушуващата душа", всъщност разкриваш и подчертаваш неговия неспокоен и търсещ дух, но милеещ за българското!!

Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12171835
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70750
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930