Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2011 22:42 - „Аз съм жена, дарена с много любов...”
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 20068 Коментари: 46 Гласове:
48

Последна промяна: 21.09.2011 13:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

„Аз съм жена, дарена с много любов...”

Маргарита  Петкова гостува в „Салона за нежни души”

 

"Аз съм жена, дарена с много любов. Благодаря на Господ за всички тези мъже, които са ме обичали!" Маргарита Петкова
                               image

Всичко може да бъде изписано за Маргарита Петкова, само не, че не е истинска, - във всеки момент, до кръв и кости. А че е нова (и още е), съвременна, непокорна, парадоксална, остра, докато всъщност е нежна - това е сигурно. Макар и свръхоригинална обаче, Маргарита е рядко публикувана - всичко на всичко два-три пъти в официалните литературни списания "Пламък" и "Литературна мисъл" от времето на 80-те. Обаче е тотално обичана в столичните арт-среди и сред редиците на нашите съвременни писатели - почти няма някой, който да не й е приятел. Тя не фигурира и в т.нар. "Енциклопедия на новата българската литература", издадена в началото на 90-те. И днес рядко я търсят за интервюта. Малко хора знаят например, че тя е автор на текста на прословутата песен на Богдана Карадочева "Иване", както и на спечелилата преди години първа награда на фестивала "Бургас и морето" песен "Балкански синдром", изпълнявана от Тони Димитрова. Всъщност Маргарита има поне 30 стихотворения, посветени на Ивановците и поне два пъти по толкова песни по нейни текстове.

 

Стоян Радулов

 


”...Събудих се в очите ти. За първи път в очите ти осъмнах.
По въздуха разбрах, че си се върнал.
Само не викай така от щастие - ще се събудиш!...”

 

 

***

 

НЕЖНО

Мой некоронован крал,
как да те догоня?
Ти открадна моя шал
за юзда на коня си.
Ти препусна изведнъж
и съня ми грабна.
Невенчан за мене мъж,
ти разчупи хляба,
но от виното не пи,
не разстлах леглото ...
Непризнат от никой принц,
чувам конския тропот -
ти се връщаш, побелял
от снега ...
Извиквам -
ах, в ръцете моя шал
като кралски скиптър!

Маргарита Петкова

 

***

 

 

„...Ти ме целуваш на прага.
Тихо е в чуждата къща.
Ключът под камъка ляга
и обещава завръщане.”

 Маргарита Петкова, Виновност

 

***

 

„...нека да те имам още малко,
както снощи - приказен и лунен...
Спи и ме сънувай неразплакана...
После аз сама ще те целуна.”

 

 Маргарита Петкова, Спящият красавец

 

***

 

 

ОБРАТНАТА СТРАНА НА ЛУНАТА

Хайде, разказвай ми за жена си –
колко е свястна, колко е готина,
как в очите те гледа прехласнато,
какви вкуснотийки готви.
Как ти подрежда по цвят чорапките,
как сръчно си сгъва ризите,
колко е нежна, колко е сладка
и никак не е капризна.
Как сам-самичка се справя с всичко,
как те обгръща с внимание,
как ти – разбира се – я обичаш,
как втора такава – няма.
Как тя непрестанно за тебе мисли –
през час звъни да те пита
бира ли пиеш или уиски
и сърчицето ти в ритъм ли е.
Как и насън не ти дава мира
нейната кроткост и крехкост...
Разказвай ми, докато събираш
по пода пръснати – дрехите ми.

 

 Маргарита Петкова

 

 

***

 

ПРЕДИЗВИКАНО ОБЯСНЕНИЕ


Не знам дали го обичам повече,

отколкото ти го обичаш,

но в моите пръсти е скрито разковничето

на безумното тайно обричане.

Моите думи за него са живата,

от друг вода ненапита.

При мен той идва, от теб си отива.

Все мен жадуват очите му.

Ти си му покрива, аз съм небето му,

мамещо с необятност.

Ти си огнището, аз съм сърцето му.

Ти си дълга, аз съм щастието му.

Ти си родила и гледаш децата му,

аз – на моминство обречената.

Ти над живота му имаш правата,

аз – правото на вечност.

Маргарита Петкова

  

***

  

Любовта ми към тебе, мили,
е като дума, казана не на място,
като плач от безсилие,
като кон на празна ясла.
И е съвсем непотребна
в деня ти, препълнен догоре.
Върти се около тебе -
кученце, вързано в двора ти.
Ближе ти ръцете предано,
гледа те в очите,
скимти жалостиво, бедната,
когато - в досада - я сриташ...
Изобщо - иска си своето,
не те оставя на мира.
Но се пази от деня, в който
сама ще си скъса синджира.

Маргарита Петкова

 

ПОЕТЪТ Маргарита Петкова Вълнуващи сърцето стихове!!!

http://www.youtube.com/watch?v=K3DVEssmvAA

Разговор с Маргарита Петкова

http://www.youtube.com/watch?v=0QKbEzUyNZ8

Stefan Dimitrov - Amore (2009)

http://www.youtube.com/watch?v=8DTabbc0esE

Golden melody - A time for us

http://www.youtube.com/watch?v=9n49-W3cX8g&feature=related

Andre Rieu Je t"aime

http://www.youtube.com/watch?v=x1TXMpiqcDI&feature=related

Andre Rieu - Edelweiss

http://www.youtube.com/watch?v=hzDlLtgt1BI&feature=related

 













Гласувай:
48



1. tit - Браво! Браво! Браво!!!
20.09.2011 22:51
Поздравления за постинга, Ати!:))

Ще заспя с усещане за ситост!:) Духовна...
цитирай
2. tota - Поздравления за постинга, Ати!...
20.09.2011 22:53
tit написа:
Поздравления за постинга, Ати!:))

Ще заспя с усещане за ситост!:) Духовна...


Мила, Теди! Радвам се, че си отново тук! Тази духовна ситост дължим на една невероятна жена - поетесата Маргарина Петкова!! И аз като теб ще заспя с усещане за ситост!!
Нежна да е нощта ти!!
цитирай
3. zebb - Хубави стихове - истински и непо...
20.09.2011 23:42
Хубави стихове - истински и неподправени - като самата нея !
Поздрави, Ати ! :)
цитирай
4. tota - Хубави стихове - истински и непо...
21.09.2011 06:02
zebb написа:
Хубави стихове - истински и неподправени - като самата нея !
Поздрави, Ати ! :)

Приятно е докосването до нея самата и да поетичното и творчество. "Истинско и неподправено е..." Докосващо!!
Хубав ден!
цитирай
5. martiniki - много нежно,зад привидната острота
21.09.2011 07:57
винаги ме усмихва вътрешно и някак все ме удивлява

такава жена!


Опит за автопортрет

Аз съм сбъркан човек, запомни го.
Съвсем наопаки и напук живея.
Купувам вместо мебели - книги.
Вятър на бяла кобила ме вее.
Не обличам вечерни рокли.
През зимата ходя без шал и шапка.
Не нося чадър и направо през локвите
с най-новите си обувки шляпам.
Не се подпирам на чуждо име.
Нямам доверие в самолетите.
Стиховете ми са с неточни рими.
И студено си пия кафето.
Не съм в крак нито с модата, нито с другите.
Със себе си, че съм в крак, е главното.
И нищо чудно, както е тръгнало -
вместо дяволите
да ме вземат ангелите.
цитирай
6. vostroto - Привет и от мен, Тота! Хубав пост...
21.09.2011 10:12
Привет и от мен, Тота! Хубав постинг.
цитирай
7. mirandolina - Много я харесвам !
21.09.2011 11:26
Поздрави за постинга !:)
цитирай
8. анонимен - Поздравления! Страхотна поетеса си представила, истинска експлозия от чувства, фурия в любовната лирика ...
21.09.2011 11:41
А ето едно стихотворение, подбрано от мен от стихосбирката "Ивановден" /избрано, 2003/:

***

Любовта ми към тебе, мили,
е като дума казана не на място,
като плач от безсилие,
като кон пред празна ясла.
И е съвсем непотребна
в деня ти, препълнен догоре.
Върти се около тебе –
кученце, вързано в двора ти.
Ближе ти ръцете предано,
гледа те все в очите,
скимти жалостиво, бедната,
когато – в досада – я сриташ ...
Изобщо си иска своето,
не те оставя на мира.
Но се пази от деня, в който
сама ще си скъса синджира.

***
цитирай
9. анонимен - Санде: Защо днес съм "анонимен" не ми я ясно.
21.09.2011 11:47
За да изляза от анонимност си позволявам да добавя още едно стихотворение - На Иван!



***


На Иван


Казвал ли съм ти някога, че те обичам?
Сега ще ти го кажа – тук, насред улицата.
Защо ме гледаш така, мое умно момиче?
Истина е, не е просто приумица.

Ето виж – ще спра скандално трамваите
И на кръстовището ще те целувам задъхано!
Дай си ръката, мое момиче случайно –
ще си дойде на мястото всичко,
допреди малко объркано!

Слушай как тротоарът се смее под стъпките ни!
Гледай – кестените ни ръкомахат радостно!
Само нещо поискай – ще ти го купя!
Ако не се продава –ще го открадна!

Чуй – празнично бие часовникът на ъгъла!
Всеки миг ще завалят звезди по раменете ни!
Отвъд хоризонта ще стигнем –
нали вече сме тръгнали,
мое момиче добро, мое слънчево цвете!

Може би говоря несвързано, но как да повярвам, че
след толкова търсене най-после съм те открил ...
Какво? Да, разбира се – имам в себе си календарче.
Коя дата сме днес ли?
Ах, по дявола! Първи април ...

Маргарита Петкова
цитирай
10. tota - винаги ме усмихва вътрешно и някак ...
21.09.2011 13:32
[quote=martiniki]винаги ме усмихва вътрешно и някак все ме удивлява

такава жена!

Дора, истинска жена. Благодаря ти за опита за автопортрет. Впечатли ме
"Със себе си, че съм в крак, е главното."
Хубав ден!


цитирай
11. tota - Привет и от мен, Тота! Хубав пост...
21.09.2011 13:34
vostroto написа:
Привет и от мен, Тота! Хубав постинг.

Благодаря! Отзивите за нея и като жена, като творец са прекрасни и заслужени!!
Хубав ден!
цитирай
12. katan - Поздрави и благодарности, Ати!
21.09.2011 13:34
Маргарита Петкова е една от любимите ми съвременни поетеси - силна и нежна. Понякога макалко настръхнала и леко бодлива, но винаги истинска и искрена!
"Ти си огнишето, аз съм сърцето му ..."
Благодаря ти за представянето!
цитирай
13. tota - А ето едно стихотворение, подбрано ...
21.09.2011 13:37
[quote=анонимен]А ето едно стихотворение, подбрано от мен от стихосбирката "Ивановден" /избрано, 2003/:

***

Любовта ми към тебе, мили,
е като дума казана не на място,
като плач от безсилие,
като кон пред празна ясла.
И е съвсем непотребна
в деня ти, препълнен догоре.
Върти се около тебе –
кученце, вързано в двора ти.
Ближе ти ръцете предано,
гледа те все в очите,
скимти жалостиво, бедната,
когато – в досада – я сриташ ...
Изобщо си иска своето,
не те оставя на мира.
Но се пази от деня, в който
сама ще си скъса синджира.

***
То е публикувано по горе! Благодаря!
цитирай
14. tota - За да изляза от анонимност си поз...
21.09.2011 13:40
[quote=анонимен]За да изляза от анонимност си позволявам да добавя още едно стихотворение - На Иван!

Прекрасно стихотворение! Благодаря ти!

***


цитирай
15. tota - Маргарита Петкова е една от люби...
21.09.2011 13:46
katan написа:
Маргарита Петкова е една от любимите ми съвременни поетеси - силна и нежна. Понякога макалко настръхнала и леко бодлива, но винаги истинска и искрена!
"Ти си огнишето, аз съм сърцето му ..."
Благодаря ти за представянето!


Здравей, Катя! Радвам се да те видя отново. Благодаря ти за коментара. Наистина "настръхнала и бодлива", но истинска!!
Хубав ден!
цитирай
16. miaa - Поздравления за Маргарита Петкова!
21.09.2011 13:47
Красиви и емоционално наситени стихове! Отразяващи,силата на жената:)
Прекрасни са! Хубав ден,Tota!
цитирай
17. tota - Поздрави за постинга !:) Бл...
21.09.2011 13:50
mirandolina написа:
Поздрави за постинга !:)


Благодаря, вкусовете ни съвпадат!! И това е чудесно!!
Хубав ден, Мирандолина!
цитирай
18. tota - Красиви и емоционално наситени ...
21.09.2011 13:53
miaa написа:
Красиви и емоционално наситени стихове! Отразяващи,силата на жената:)
Прекрасни са! Хубав ден,Tota!


Миа, радвам се, че и ти си тук. Поетесата Маргарита Петкова заслужава нашата почит, заради самата нея и заради прекрасните стихове, които е сътворила.
Хубав ден!
цитирай
19. stela50 - Поздравления за прекрасния постинг , приятелко ...
21.09.2011 14:16
Все по приятно и вълнуващо е в салона за нежни души .
Представила си великолепно Маргарита Петкова ... невероятна поетеса
и изпълнена с обич жена . Талант ,интелигентност , сила ...
Прегръщам те ,Ати !
цитирай
20. tota - Все по приятно и вълнуващо е в салона ...
21.09.2011 14:40
stela50 написа:
Все по приятно и вълнуващо е в салона за нежни души .
Представила си великолепно Маргарита Петкова ... невероятна поетеса
и изпълнена с обич жена . Талант ,интелигентност , сила ...
Прегръщам те ,Ати !


Танечка, остава да се докоснем още един път до нейната нежна душа чрез поетичното и творчество.
Хубав ден!
цитирай
21. ivana59 - Тук е моят духовен оазис. Благодаря ти, Ати!
21.09.2011 15:21
А стиховете на Маргарита Петкова са една от големите ми слабости. Трудно мога да избера от многото любими, но все пак

ДИВА КЪПИНА

Като дива къпина съм – ни хубост у мене, ни сладост.
Стипчива съм, но мога да утоля някому глада и жаждата.
Крехки са ми уж корените, а за скалата здраво се вкопчват.
Не мога да вирея върху паркетна почва.
Стигат ми ласката на дъжда и на слънцето топлината
(а по душата ми – следи от зъбите на вятъра)
Като дива къпина съм – предупреждавам.
Когато нехайно посягат към мене –
умея до кръв да ранявам.
Внимавай ! Да не се закачиш, както случайно си свърнал –
няма отърване.

Маргарита Петкова
цитирай
22. kometapg - Чудни стихове! Винаги ме е вълну...
21.09.2011 16:20
Чудни стихове! Винаги ме е вълнувала нейната поезия! :)
цитирай
23. tota - А стиховете на Маргарита Петкова са ...
22.09.2011 07:13
ivana59 написа:
А стиховете на Маргарита Петкова са една от големите ми слабости. Трудно мога да избера от многото любими, но все пак

ДИВА КЪПИНА

Като дива къпина съм – ни хубост у мене, ни сладост.
Стипчива съм, но мога да утоля някому глада и жаждата.
Крехки са ми уж корените, а за скалата здраво се вкопчват.
Не мога да вирея върху паркетна почва.
Стигат ми ласката на дъжда и на слънцето топлината
(а по душата ми – следи от зъбите на вятъра)
Като дива къпина съм – предупреждавам.
Когато нехайно посягат към мене –
умея до кръв да ранявам.
Внимавай ! Да не се закачиш, както случайно си свърнал –
няма отърване.

Маргарита Петкова

Благодаря ти, Ваня за избора на стихотворение на поетесата. Как добре го е казала само: " Внимавай ! Да не се закачиш, както случайно си свърнал –
няма отърване."
Хубав ден!
цитирай
24. tota - Чудни стихове! Винаги ме е вълну...
22.09.2011 07:17
kometapg написа:
Чудни стихове! Винаги ме е вълнувала нейната поезия! :)


Светла, не може да не те вълнува. Тя е истинска в исказа си и същевременно нежна, дори и в остротата на думите!!
Прозира силата на жена в стиховете и!!
Хубав ден!
цитирай
25. mitkaloto - Вълнуващи и красиви стихове. Уд...
22.09.2011 09:08
Вълнуващи и красиви стихове.Удоволствието беше за мен.
цитирай
26. tota - Вълнуващи и красиви стихове. Уд...
22.09.2011 09:09
mitkaloto написа:
Вълнуващи и красиви стихове.Удоволствието беше за мен.


Да благодарим на Маргарита Петкова за поетичния и талант!!

Хубав ден!
цитирай
27. priqtel12 - Удивителна поетеса, прекрасни стихове, силна жена....
22.09.2011 13:18
Благодаря за удоволствието, което изпитах тук!
цитирай
28. tota - Благодаря за удоволствието, което ...
22.09.2011 15:14
priqtel12 написа:
Благодаря за удоволствието, което изпитах тук!


Ива, такава поезия може да сътвори само силна духом и надарена с талант жена!
Светъл, празничен ден!
цитирай
29. waterway - Присядам до теб, Ати,
22.09.2011 16:34
за да помълчим заедно пред нежността и силата на една жена.
Благодаря ти!
цитирай
30. tota - за да помълчим заедно пред нежно...
22.09.2011 17:11
waterway написа:
за да помълчим заедно пред нежността и силата на една жена.
Благодаря ти!


Мила, Рози! Да помълчим заедно. Ние двете знаем защо?
Хубав ден!
цитирай
31. iliada - Chestit praznik,Ati!:)
22.09.2011 22:19
Chestit praznik,Ati!:)
цитирай
32. tota - Chestit praznik, Ati!:) Бл...
22.09.2011 22:45
iliada написа:
Chestit praznik,Ati!:)


Благодаря, Иля! Честит да е! Да я има България!!
цитирай
33. alexs - Като една истинска дива къпина. . . ...
23.09.2011 15:29
Като една истинска дива къпина ...може и да боде

ДИВА КЪПИНА
Като дива къпина съм – ни хубост у мене, ни сладост.
Стипчива съм, но мога да утоля някому глада и жаждата.
Крехки са ми уж корените, а за скалата здраво се вкопчват.
Не мога да вирея върху паркетна почва.
Стигат ми ласката на дъжда и на слънцето топлината
(а по душата ми – следи от зъбите на вятъра)
Като дива къпина съм – предупреждавам.
Когато нехайно посягат към мене –
умея до кръв да ранявам..............

Поздрави Ати!
цитирай
34. tota - Като една истинска дива къпина. . . ...
23.09.2011 18:27
alexs написа:
Като една истинска дива къпина ...може и да боде

ДИВА КЪПИНА
Като дива къпина съм – ни хубост у мене, ни сладост.
Стипчива съм, но мога да утоля някому глада и жаждата.
Крехки са ми уж корените, а за скалата здраво се вкопчват.
Не мога да вирея върху паркетна почва.
Стигат ми ласката на дъжда и на слънцето топлината
(а по душата ми – следи от зъбите на вятъра)
Като дива къпина съм – предупреждавам.
Когато нехайно посягат към мене –
умея до кръв да ранявам..............

Поздрави Ати!

Да, Алекс, като дива къпина, може и да боде, но сладка, много сладка ...стига да знаеш как и кога да посегнеш ....
Хубава вечер!
цитирай
35. megg - " чувам конския тропот - "
25.09.2011 11:24
По някакъв начин точно този стих ми говори за излъчването на Маргарита Петкова;
води към свобода, полет, поля, ... любов...
Благодаря ти , мила Ати, за представянето на обичаната поетеса!
Светла неделя!
цитирай
36. tota - По някакъв начин точно този стих ми ...
25.09.2011 11:47
megg написа:
По някакъв начин точно този стих ми говори за излъчването на Маргарита Петкова;
води към свобода, полет, поля, ... любов...
Благодаря ти , мила Ати, за представянето на обичаната поетеса!
Светла неделя!


Радвам се, че те виждам, Мег!! Маргарита Петкова е своеобразна, независима като дух и след това като творец - стремящ се към свободата в живота ...Да постигнеш свободата нима има нещо по - хубаво от това? Това означава, че си ти самият себе си не понасящ никакви ограничения и рамки...Тогава си истински!!
Благодаря! Светла да е и твоята неделя!!
цитирай
37. scarlety - Привет,Ати!:)
25.09.2011 17:28
Беше удоволствие за мен да прочета стиховете на Маргарита Петкова и да послушам хубава музика!
Желая ти приятна вечер!
цитирай
38. tota - Беше удоволствие за мен да прочета ...
25.09.2011 19:12
scarlety написа:
Беше удоволствие за мен да прочета стиховете на Маргарита Петкова и да послушам хубава музика!
Желая ти приятна вечер!


Благодаря, Скарлет! И на теб - хубава вечер!
цитирай
39. monaliza121 - Поздрави, tota, за стиховете на ...
26.09.2011 17:24
Поздрави, tota, за стиховете на Маргарита Петкова и цигулката на Andre Rieu.:))
цитирай
40. tota - Поздрави, tota, за стиховете на ...
26.09.2011 19:42
monaliza121 написа:
Поздрави, tota, за стиховете на Маргарита Петкова и цигулката на Andre Rieu.:))


Приятно ми е, че си тук! Хубава вечер!
цитирай
41. pevetsa - Прегръщам си те топло Ати :)))))). . ...
27.09.2011 10:52
Прегръщам си те топло Ати :))))))
... и няма да викам от щастие, за да не се събудя!
цитирай
42. tota - Прегръщам си те топло Ати :)))))). . ...
27.09.2011 11:16
pevetsa написа:
Прегръщам си те топло Ати :))))))
... и няма да викам от щастие, за да не се събудя!


Ех, Алекс! Всичко е любов!! Това ни е внушила и поетесата в своите стихове!! И то каква любов!!
цитирай
43. kakgomislish - Жена!
27.09.2011 22:34
Нова съм.Малка съм.Не разбирам.Помня само,че някой ми беше казал -жените не могат да пишат за любов.Този "някой" ме е излъгал...
цитирай
44. tota - Нова съм. Малка съм. Не разбирам. ...
28.09.2011 04:01
kakgomislish написа:
Нова съм.Малка съм.Не разбирам.Помня само,че някой ми беше казал -жените не могат да пишат за любов.Този "някой" ме е излъгал...


Няма мъж или жена - всеки е подвластен на любовта и трябва да е щастлив, ако е осенен от красотата й. И два пъти по щастлив, ако е дарен с талант да я пресъздаде в думи и рими!!
Маргарита Петкова е една от тях!!
цитирай
45. inel379 - Много я обичам тази лудетина!:)
28.09.2011 19:19
Толкова е нестандартна!
И изключително талантлива!
Не може да бъде сбъркана с никоя друга!
Сърдечен поздрав!
цитирай
46. tota - Толкова е нестандартна! И изк...
28.09.2011 19:31
inel379 написа:
Толкова е нестандартна!
И изключително талантлива!
Не може да бъде сбъркана с никоя друга!
Сърдечен поздрав!


Инел, наистина лудетина, но талантлива и нестандартна...Не може да не е обичана!!
Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12147037
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031