Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2011 10:36 - ОТКЪСЛЕЦИ
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9206 Коментари: 18 Гласове:
37

Последна промяна: 11.12.2011 17:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ОТКЪСЛЕЦИ - 1

Боян Пенев


Колкото и да съм станал мрачен, колкото и безнадеждно да гледам на бъдещето, колкото и големи да са моите разочарования, все пак за теб аз винаги ще имам една усмивка и една нежност. Ти – която не мога да назова, защото не съм те виждал и не те зная. Никога не е бил за мен животът по безсмислен, по – пуст и безсъдържателен – и никога по тежък и непоносим. Измъчва ме един разбит живот и друг един, който никога няма да се сбъдне в мен. Аз имам едно нещастие и го чувствувам толкова по – силно, колкото по – ясно виждам щастието, що съм загубил завинаги.

 

     Да назова ли? Но нито един лъч на надежда не пада от теб върху мен. Ти оставаш за мен една не прояснена, безнадеждна и мъчителна радост. Когато мисля за теб, безименна и незнайна, аз се чувствувам обгърнат от една нощ, за която няма разсъмване, чувствувам и безкрайната самотност, на която съм осъден завинаги.

                                                                    

Пенев Боян, Дневник спомени, Български писател, С., 1973, с. 107

                                                                                      image

Yo-Yo Ma: Elgar Cello Concerto, 1st mvmt

http://www.youtube.com/watch?v=RM9DPfp7-Ck&feature=related

Yo-Yo Ma: Elgar Cello Concerto, 2nd mvmt http://www.youtube.com/watch?v=WIvD0RgaGmU&feature=related Yo-Yo Ma: Elgar Cello Concerto, 3rd mvmt http://www.youtube.com/watch?v=pXuQceF2_Ds&feature=related Yo-Yo Ma The Swan Saint-Saens

http://www.youtube.com/watch?v=zNbXuFBjncw&feature=related

           













Гласувай:
37



1. mt46 - Боян Пенев
11.12.2011 10:43
е голям, ерудиран литературовед... В есеистичните му размисли го виждаме не като суховат учен, а като човек с богата душевност...
Поздрав за постинга, Ати!
цитирай
2. tota - е голям, ерудиран литературовед. . ...
11.12.2011 10:59
mt46 написа:
е голям, ерудиран литературовед... В есеистичните му размисли го виждаме не като суховат учен, а като човек с богата душевност...
Поздрав за постинга, Ати!


Марине, с богата и ранима душевност е бил.Чета го и препрочитам в минути насаме със себе си...
Хубава неделя!
цитирай
3. stela50 - Поздрави за постинга , приятелко ...
11.12.2011 12:29
Изключителна личност е бил Боян Пенев , с чувствителна и нежна душа .
...Аз имам едно нещастие и го чувствувам толкова по – силно, колкото по – ясно виждам щастието, що съм загубил завинаги...
Вълнуващи откровения .
Благодарности и за прекрасния концерт през минутите насаме със себе си .
Светъл ден !
цитирай
4. tota - Изключителна личност е бил Боян ...
11.12.2011 12:43
stela50 написа:
Изключителна личност е бил Боян Пенев , с чувствителна и нежна душа .
...Аз имам едно нещастие и го чувствувам толкова по – силно, колкото по – ясно виждам щастието, що съм загубил завинаги...
Вълнуващи откровения .
Благодарности и за прекрасния концерт през минутите насаме със себе си .
Светъл ден !


Мила, Танечка, чувствам го невероятно близък, понякога имам усещането, че съм го познавала...докосвайки се до неговия вътрешен свят чрез спомените в дневника...
Споделеното по горе от него, наречено откъслеци е един блян за това, което е очаквал да срещне ...
Хубав, неделен ден!!

цитирай
5. zabunova - Привет! На големите хубавото им е в ...
11.12.2011 12:56
Привет! На големите хубавото им е в това, че като ги четем, откриваме себе си. Всеки поотделно! Публикуваното е много съкровено. И разбираемо! Не съм го отваряла след студентството и ми бе много приятно!
цитирай
6. tota - Привет! На големите хубавото им е в ...
11.12.2011 13:02
zabunova написа:
Привет! На големите хубавото им е в това, че като ги четем, откриваме себе си. Всеки поотделно! Публикуваното е много съкровено. И разбираемо! Не съм го отваряла след студентството и ми бе много приятно!


Привет, Дани! Радвам се да те видя отново.
Вярно си доловила умението им да проникват в дълбините на човешката душа с онези скрити в нея съкровени чувства, които вълнуват всеки един човек...В това е силата и величието им!

Хубава неделя!! Неделя - как хубаво звучи само!!!
цитирай
7. jabalka - Надникнах и благодаря за приятните ...
11.12.2011 14:14
Надникнах и благодаря за приятните минути , които ми подарихте!
Поздрави!
цитирай
8. tota - Надникнах и благодаря за приятните ...
11.12.2011 14:19
jabalka написа:
Надникнах и благодаря за приятните минути , които ми подарихте!
Поздрави!


Да благодарим на творците! Те ги заслужават. И аз обичам в минути насаме със себе си да се докосвам до сътвореното от таланти. Те са благословени от бога..."Това, което докосне сърцето не се забравя..." Така те го пресъздават за нас ...
Приятен ден, jabalka!
цитирай
9. monna1 - Мъжката ранимост и хиперчувствителност...
11.12.2011 19:35
...е много трогателна.
Има доста белези, които говорят за това, но да не се отклонявам от темата....
Поздрав, за поста, Ати!!!
цитирай
10. tota - . . . е много трогателна. Има доста ...
11.12.2011 19:38
monna1 написа:
...е много трогателна.
Има доста белези, които говорят за това, но да не се отклонявам от темата....
Поздрав, за поста, Ати!!!


Мила, Монна, да не забравяме, че и те душа носят... Така казваше мама, а тя беше мъдра жена.
Хубава вечер!
цитирай
11. kometapg - Благодаря ти за тези невероятни ...
12.12.2011 01:04
Благодаря ти за тези невероятни редове, както и за хубавата музика! Поздрави!:)
цитирай
12. sande - Интресно е това, че голямите личности, които са част от националнта история в една или друга област са ...
12.12.2011 04:37
... понякога нещастни в личния си живот.

Или в определени периоди от живота им.

Което не засенчва или не нащърбява ореола им на знаменити хора. Или на велики личности.

Тези страници от живота им, особено когато собственоръчно са ги написали, ги доближават още повече до нас, докосвайки се до интимният им свят.

Те ни дават ново познание за тези хора, в случая за Боян Пенев, едно знаменито име от своята епоха, което и досега не е загубило значението и стойността си в българската литературна история и култура, като цяло.

Поздрави, Ати, за неуморните ти усилия да ни правиш съпричастни с тази културна съкровищница, както и да не я забравяме, улисани в суетата на ежедневието и инерцията на битовия живот. А така също и в псевдоактивното ни участие в ежедневната политика, която бързо се износва и отива заслужено в забравата на вчерашния ден.
цитирай
13. yotovava - име,
12.12.2011 08:28
което тъне някак забравено встрани...
Благодаря ти, че припомняш за него.


Валя
цитирай
14. tota - Благодаря ти за тези невероятни ...
12.12.2011 12:37
kometapg написа:
Благодаря ти за тези невероятни редове, както и за хубавата музика! Поздрави!:)


Светла, приятно ми е че си тук и че харесваш споделеното от мен с Вас. Има и продължение...
Хубав ден!
цитирай
15. tota - . . . понякога нещастни в личния си ...
12.12.2011 12:40
sande написа:
... понякога нещастни в личния си живот.

Или в определени периоди от живота им.

Което не засенчва или не нащърбява ореола им на знаменити хора. Или на велики личности.

Тези страници от живота им, особено когато собственоръчно са ги написали, ги доближават още повече до нас, докосвайки се до интимният им свят.

Те ни дават ново познание за тези хора, в случая за Боян Пенев, едно знаменито име от своята епоха, което и досега не е загубило значението и стойността си в българската литературна история и култура, като цяло.

Поздрави, Ати, за неуморните ти усилия да ни правиш съпричастни с тази културна съкровищница, както и да не я забравяме, улисани в суетата на ежедневието и инерцията на битовия живот. А така също и в псевдо активното ни участие в ежедневната политика, която бързо се износва и отива заслужено в забравата на вчерашния ден.


За голямо съжаление си прав в мислите, които си споделил. Обикновено хората отдадени на науката имат проникновение и дълбочина на мисълта. В повечето случаи не са щастливи.
Хубав ден, Санде!
цитирай
16. tota - което тъне някак забравено встр...
12.12.2011 12:42
yotovava написа:
което тъне някак забравено встрани...
Благодаря ти, че припомняш за него.


Валя


Валя, мисля, че тези, които познават творчеството му го четат. Има и такива, на които дори името не говори.
Хубав ден!
цитирай
17. priqtel12 - Докосват думите му.......
24.12.2011 21:00
Поздрави!
цитирай
18. tota - Поздрави! Да, Иве! С голяма ...
26.12.2011 23:21
priqtel12 написа:
Поздрави!


Да, Иве! С голяма дълбочина и прозрение.
Поздрави и от мен!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12228964
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70797
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930