Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.10.2012 16:41 - Арно Холц - немски поет, драматург, белетрист и литературен теоретик
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7662 Коментари: 14 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Арно Холц -  немски поет, драматург, белетрист и литературен теоретик

 image

(1863-1929)

 

ПТИЧА ПЕСЕН

Арно Холц

Пред прозореца ми
пее птица.

Слушам тихо, а сърцето ми замира.

Припомня ми
богатствата на детството,
които после - изоставих!

1898

 image

 

 ОТ КОЛКО ВРЕМЕ

Арно Холц

От колко време
вече
не съм ... поглеждал ... към луната!
В моята
задушна стая,
приведен между книги,
дни,
седмици, месеци
дълги,
седях ... и пишех!
Неща, които някога болезнено са ме ранявали, неща,
които някога
възторжено са ме вълнували,
неща отпреди хиляди години, и неща, които никога не са били,
неща,
неща, неща,
неща!

. . . . . . . . . . . .

Как... чуждо ми е всичко днес!... И как
далечно!

Сега е... есен! Есен... е и в мене!
Есен!
Мина... времето, когато още хранех ликуващи надежди!... Мина
времето, когато още знаех
какво е
радост!

. . . . . . . . . . . .

Само
едно ми е останало! Едно!
Задушната,
оскъдна,
тясна и самотна
стая,
столът, масата
и жълтата окръжност
на лампата, ...и тези мъртвобледи книги,
един
безреден куп... хартия
и
"неща"... "неща"... "неща"
"неща!"

1899

 http://liternet.bg/publish18/a_holc/index.html

image
 

Повече за него – тук: Константинов, Венцеслав, Арно Холц http://liternet.bg/publish3/vkonstantinov/svetlinata/bio/a_holc.htm

image

Това ми хареса. Надявам се и на вас да Ви хареса! Хубава есенна  вечер!!

image


http://www.youtube.com/watch?v=Ek45BNZsy90&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=_MIFADsj3s4&feature=related

 http://www.youtube.com/watch?v=P4bpXYukkfk&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=3YwFirW8WSE&feature=relmfu













Гласувай:
25



1. stela50 - Благодаря, Ати ... Тази среща с Арно Холц
03.10.2012 16:54
е особено интересна за мен. Да си призная по- малко съм чела
немска поезия и ми е приятно да открия в тези стихове
неподозирани мисли и чувства...
...От колко време
вече
не съм ... поглеждал ... към луната! ...
Поетични откровения с много тъга ... Хареса ми .
Поздравления за постинга !


цитирай
2. stela50 - Забравих нещо много важно ...
03.10.2012 16:55
Поднесената музика е истинско вълшебство.
Благодаря, ще се върна да послушам пак ...
Хубава есенна вечер, приятелко !
цитирай
3. tota - 1. stela50 - Благодаря, Ати ... Тази среща с Арно Холц
03.10.2012 17:00
Мила, приятелко,
и още едно хубаво негово стихотворение. Подарявам ти го!

Дълбока майска нощ


Тъй
сладко ... дишаше
нощта!
Под
тъмни кестени ... до лунноозарената стена
лежеше
ти
с притворени ... очи ... сред сенките.
Не се ... целувахме.
Мълчанието
казваше ... ни ... всичко.

1898

Да имаме щастието да посрещнем отново месец май!!
цитирай
4. jabalka - Привет и от мен!
03.10.2012 17:02
Прочетох и ще послушам с удоволствие!
Благодаря ти!
И на мен ми харесаха!
Приятна вечер! :))
цитирай
5. mt46 - Звучи съвременно и вечно...
03.10.2012 17:37
Как... чуждо ми е всичко днес!... И как
далечно!

Сега е... есен! Есен... е и в мене!
Есен!

Поздрав за хубавия постинг, Ати!...
цитирай
6. tota - 4. jabalka - Привет и от мен!
03.10.2012 19:37
Ябълцице, приятно ми бе, че се отби! Това негово стихотворение е за теб!

ОТЗВУК

Аз
съм
звезда.

Аз
... сияя ...
Тъжно ... умоляващо,
от сълзи бледо,
към мен ... повдигаш ти ... лицето си.

Твоите
ръце ... ридаят.
"Утеши ме!"

Аз
... сияя ...
Моите лъчи
трептят
в
сърцето ... ти!

1898

Хубаво да ти е на душата!!
цитирай
7. tota - 5. mt46 - Звучи съвременно и вечно...
03.10.2012 19:40
Марине, благодаря ти! Това негово стихотворение за теб!

СБЪДНОВЕНИЕ


После светлината угаси
и в тишината
само ударите на сърцето ти ...

Блаженство!

В градината, в зори, изчурулика птичка,
от хиляди треви се стичаше росата,
цялото небе пламтеше в рози.

Любим! Любима!
И пак: целувка след целувка ...

Какво ли още можеше светът да ни предложи!

1898

Пожелавам ти сбъдновение!!
цитирай
8. анонимен - Забравяме красотата на простите неща ;)
03.10.2012 20:05
От колко време
вече
не съм ... поглеждал ... към луната!
--------------

Благодаря за припомнянето, Ати! Спокойна вечер ;)
цитирай
9. tota - 8. gogi6666 - Забравяме красотата на простите неща ;)
03.10.2012 20:30
Точно Галине! Това негово стихотворение е за теб!

МОРЕ ОТ ОЗАРЕНИ СГРАДИ


Посред площада,
гдето вдигат шум деца,
се спирам.

Хлапаци
карат се за топчета,
момиченце играе с обръч ...

Боже Господи, това е Пролет!

А нищо, нищо аз не забелязах!

От всички храсти
напъпват вече цветовете!

1898

Хубава вечер!
цитирай
10. planinitenabulgaria - Поздрави за постинга,
03.10.2012 20:46
но и за първите две интремеци от Опус 117, а също и за Втората рапсодия. Съжалямвам, че не миже да се извади концертната изява на този голям музикант.
Музиката усилва възприятията.
Поздрави, Ати,
Коста
цитирай
11. kalin8 - Привет!
03.10.2012 21:04
Поздравления и от мен за този постинг, Ати!
Б.
цитирай
12. sande - Санде: Поздряви, Ати! Прекрасен постинг, възхитителен!
03.10.2012 21:18
Поздрави, Ати!
цитирай
13. ethics - Много хубав пост. Благодаря
03.10.2012 22:18
Много хубав пост. Благодаря
цитирай
14. megg - Натъжаващо, красиво, мъдро
04.10.2012 20:49
Песен на птица, а отсам стъклото - замряло сърце ... избрало трудния път на " тези мъртвобледи книги". Много ми харесаха стиховете - така истински, прошепната въздишка и самотата на твореца, на човека ...
Благодаря ти за този постинг, Ати - така вълнуващ, докосва със слово, с музика!
Лека вечер, Ати! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12136198
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70617
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031