Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2013 19:13 - "Но трябва ли да се упрекна в нещо, когато просто исках - да съм жив!" Йордан Милев
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8367 Коментари: 15 Гласове:
47

Последна промяна: 14.03.2013 19:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

"Но трябва ли да се упрекна в нещо,
когато просто исках - да съм жив!"  Йордан Милев


Все някъде

Йордан МИЛЕВ

Луната вече е голяма.
Цъфти кайсията на двора.
Наоколо е пълно с хора,
а мене
      в моя дом ме няма.

И щъркелът отново трака
върху комина от мечти,
че не пристига,
               който чака,
и не пътува,
            който спи.

От никъде - ни миг надежда.
Ехти в съня ми търнокоп.
Една звезда
           над мен поглежда,
като изцъклено око.

Виновен ли съм, че не спирам
все някъде да бъда,
                   щом -
където и да се намирам,
си мисля, че съм в моя дом.

И виждам как цъфти дървото
на вековечния живот -
красив от любовта и злото,
превърнал цветовете в плод.

Целувам отсега ръката,
която с божа благодат -
да се завърна
              в моя свят,
отваря трепетно вратата.

http://duma.bg/node/36325

image
 

Йордан МИЛЕВ е роден в с. Алтимир, Врачанско. Завършва Филологическия факултет на СУ "Св. Климент Охридски", след което специализира източни култури в Ташкент, Техеран, Делхи и Манила. Работи в Радио София, сп. "Пламък", дълги години е главен редактор на издателство "Народна младеж". Участва активно в Асоциацията на писателите от Азия и Африка. Има издадени над 20 поетични и пътеписни книги. Негови стихове са превеждани на английски, хинди, арабски, фарси, руски, казахски, чешки и др. езици. В момента живее в САЩ.
image
В представителния том известният поет и преводач е поместил най-доброто от поезията си, създавана през годините. Лиричен и мисловно устроен, този поет винаги е имал своите почитатели.
image
"На попрището жизнено в средата,
на половината от вчера и отвъд...
Това е цяла вечност! А следата
от всичко друго е сега на съд.

Но трябва ли да се упрекна в нещо,
когато просто исках - да съм жив!
А всичко друго е - сърце горещо,
нагоре към венеца мой... трънлив."


image









Гласувай:
48



1. stela50 - Прекрасни са стиховете на Йордан Милев ...
14.03.2013 19:37
...Целувам отсега ръката,
която с божа благодат -
да се завърна
в моя свят,
отваря трепетно вратата...
На вълнуващ музикален фон ... великолепно !
Поздравления, Ати !
цитирай
2. bven - Чудесно представяне, Ати!
14.03.2013 19:47
Прекрасна музика..
цитирай
3. makont - При теб винаги е мъдро, красиво и спокойно, Ати!
14.03.2013 19:48
Успях да чуя само китарата, докато четях великолепният стих. Невероятна е! Успяхме ли да превърнем "цветовете в плод", се замислих??? Хубава вечер, надявам се да не си ми сърдита, аз съм си такава бунтарка. Не се научих да бъда улегнала, спокойна, добра...
цитирай
4. tota - . . . Целувам отсега ръката, която с ...
14.03.2013 20:23
stela50 написа:
...Целувам отсега ръката,
която с божа благодат -
да се завърна
в моя свят,
отваря трепетно вратата...
На вълнуващ музикален фон ... великолепно !
Поздравления, Ати !


Танечка, случайно попаднах на негови стихове. Впечатли ме този, в който прозираше носталгичната нотка по родното огнище.
Приятно ми е че си тук и сподели.
Хубава вечер!
цитирай
5. tota - Прекрасна музика. . Да, Бвен, на...
14.03.2013 20:25
bven написа:
Прекрасна музика..


Да, Бвен, наистина е така.
Подарявам ти линк за една още по красива музика!

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=fvwp&v=JZZ3y30leUM

Хубава вечер!
цитирай
6. tota - Успях да чуя само китарата, докато ...
14.03.2013 20:30
makont написа:
Успях да чуя само китарата, докато четях великолепният стих. Невероятна е! Успяхме ли да превърнем "цветовете в плод", се замислих??? Хубава вечер, надявам се да не си ми сърдита, аз съм си такава бунтарка. Не се научих да бъда улегнала, спокойна, добра...


Мая, чуй и останалите. Те са още по - хубави. "Успяхме ли да превърнем "цветовете в плод? " Въпрос над който често трябва да се замисляме.
Защо да съм ти сърдита, та ние еднакво споделяме създалата се ситуация. Трудно се излиза от рамките на консерватизма. Но, мисля, че имам повече поглед върху проблемите в образованието. Въпросът е гледната точка, и липсата на радикална промяна от горе до долу.
цитирай
7. mariniki - прекрасни стихове...
14.03.2013 22:24
красиво поднесени... благодаря ти, Ати...
че ни припомняш за Йордан Милев...
цитирай
8. sande - Много добър поет, а също и преводач. Един от малкото преводачи на Омар Хаям ...
15.03.2013 09:26
"И виждам как цъфти дървото
на вековечния живот -
красив от любовта и злото,
превърнал цветовете в плод."

***
Поздравления, Ати, за чудесното представяне на талантливия поет Йордан Милев. Подсещаш ме да потърсяв книжарниците новата му поетична книга.
цитирай
9. анонимен - Приятно четиво!
15.03.2013 10:43
Поздрави, Ати! ;)
цитирай
10. tota - красиво поднесени. . . благодаря ...
15.03.2013 11:37
mariniki написа:
красиво поднесени... благодаря ти, Ати...
че ни припомняш за Йордан Милев...


И аз благодаря, че се отби! Оказа се, че имаме прекрасни поети, израснали като творци и в онези години.
Хубав ден!
цитирай
11. tota - "И виждам как цъфти дървот...
15.03.2013 11:41
sande написа:
"И виждам как цъфти дървото
на вековечния живот -
красив от любовта и злото,
превърнал цветовете в плод."

***
Поздравления, Ати, за чудесното представяне на талантливия поет Йордан Милев. Подсещаш ме да потърся в книжарниците новата му поетична книга.

Да, впечатлиха ме стиховете му. Наистина добър поет и изявен преводач е. Вероятно и него "мелачката" на времето не го е отминала щом е написал : "Но трябва ли да се упрекна в нещо, когато просто исках - да съм жив!"

Хубав ден!
цитирай
12. tota - Поздрави, Ати! ;) Благодаря ...
15.03.2013 11:42
gogi6666 написа:
Поздрави, Ати! ;)


Благодаря ти, че надникна и прочете това хубаво стихотворение, което звучи носталгично.

Хубав ден!
цитирай
13. megg - " Виновен ли съм, че не спирам "
15.03.2013 12:23
Душата безмълвна пътува, душата на талантливия Йордан Милев. Сигурно и пътеписите му са така вълнуващи, с топлотата на вътрешното съзерцание.
Благодаря за чудесното представяне, мила Ати!
Хубав да е денят ти! :)
цитирай
14. tota - Душата безмълвна пътува, душата на ...
15.03.2013 19:07
megg написа:
Душата безмълвна пътува, душата на талантливия Йордан Милев. Сигурно и пътеписите му са така вълнуващи, с топлотата на вътрешното съзерцание.
Благодаря за чудесното представяне, мила Ати!
Хубав да е денят ти! :)


Мег, отново точно си доловила посланието в стихотворението му. Не съм чела други негови творби, зная само, че е известен предимно с творби за деца и юноши. И за преводаческата му дейност. Превел "Панчатантра" ("Древноиндийското петокнижие"), "Шах-наме" и четиристишията на Омар Хайям.

Хубава вечер!


цитирай
15. tota - И едно негово стихотворение, което публикувала ambroziia
15.03.2013 19:23
ПРОЛОГ

Старее мама ...мълчаливо
над нея слънцето трепти.
Изстиват нейните красиви,
очарователни черти.

Завършва повестта й кратка.
ала туй не мисли тя,
а тихо с шарена забрадкка
върви през ниви и цветя.

Зад нея спомените тичат
като деца из прашен път! -
Тя пак е хубаво момиче.
И две очи я пак следят...

Старее татко ...като скорен,
изсъхва едрия му ръст.
Пред синия му поглед морен,
се шири дунавската пръст.

Цъфти памук. Танцуват вишни.
Препускат нощни ветрове.
А в неговите дни предишни
едно момиче го зове...

Спокойно свети пътят млечен.
Изгрелите звезди горят.
И в тихата далечна вечер
се срещат те за първи път.

Над тях луната с лятна жажда
разцъфва като слънчоглед...
и първата целувка ражда
душата на един поет!

Йордан Милев

http://ambroziia.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/03/07/prolog-iordan-milev.916238
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12147994
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70666
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031