Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.06.2014 21:46 - Поезията за мен е мислещо сърце - Добри Жотев
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8212 Коментари: 18 Гласове:
40

Последна промяна: 18.06.2014 22:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Нежност

Нощта прегърна тишината и заспа.
Не знам по-ласкави очи от твоите.
По милваща ръка не знам.
Под погледа ти будната тревога
заспива укротена.
Под пръстите викащата мъка
превръща се в добра човешка скръб,
по-хубава от всяка радост,
от всяко тържество.

Помилвай ме!

Аз минах много пътища по тая пръст.
Научих много мъдрости.
Но досега не съм открил
ни по-добра, ни по-дълбока мъдрост
от мъдростта
да бъдем нежни!

Не знам по-галещо присъствие от твоето.
По искащи обятия не знам.

Вземи ме в себе си.

Добри Жотев


image

  image


 






Гласувай:
40



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Прекрасно стихотворение. Много, ...
18.06.2014 22:23
Прекрасно стихотворение. Много, много точно.
цитирай
2. tota - Прекрасно стихотворение. Много, ...
18.06.2014 23:56
kushel написа:
Прекрасно стихотворение. Много, много точно.


Не е случайно това, че са го наричали учителя. Любимо стихотворение за това го споделих с приятелите.
цитирай
3. makont - Една цяла галактика от чувства,
19.06.2014 08:53
толкова много, в малко думи: "Вземи ме в себе си"! Благодаря за малкото бягство. Усмивки!
цитирай
4. megg - Ати, здравей!
19.06.2014 12:02
Винаги успяваш да докоснеш.
Не познавам добре поезията на Добри Жотев; от малкото, което съм чела, оставам с усещането за един голям талант и сърце - побрало безкрайността на света. Ето и откъс от нещо мое любимо:

Почакай ме! Тъй дълго си ме чакала.
Кълна се в силата на слабостта ти,
в копнежа ти да бъдеш любена,
във жаждата да любиш се кълна.
(... )
Обич моя!

Поздрав, Ати, бях при теб, при нежността на стих и музика, благодаря!
цитирай
5. stela50 - Прекрасно стихотворение, нежна вълшебна музика...
19.06.2014 16:59
Благодаря за споделеното, мила приятелко...
Развълнува ме.
Хубав ден !
цитирай
6. distrelets - Докосна ме в точното време и на точното място...
19.06.2014 18:09
"Но досега не съм открил
ни по-добра, ни по-дълбока мъдрост
от мъдростта
да бъдем нежни!"
За мен нежността е израз на обич ! Прекрасно стихотворение от любим поет :-)
цитирай
7. tota - толкова много, в малко думи: &qu...
19.06.2014 21:26
makont написа:
толкова много, в малко думи: "Вземи ме в себе си"! Благодаря за малкото бягство. Усмивки!


Да, Мая, "Вземи ме в себе си" - казва всичко. И нещо от неговите откровения: "Пишещите хора носят светлината на света. Те промислят света... Това са хора, които страдат за човечеството , защото има много, за което да се страда."

цитирай
8. tota - Винаги успяваш да докоснеш. Не п...
19.06.2014 21:32
megg написа:
Винаги успяваш да докоснеш.
Не познавам добре поезията на Добри Жотев; от малкото, което съм чела, оставам с усещането за един голям талант и сърце - побрало безкрайността на света. Ето и откъс от нещо мое любимо:

Почакай ме! Тъй дълго си ме чакала.
Кълна се в силата на слабостта ти,
в копнежа ти да бъдеш любена,
във жаждата да любиш се кълна.
(... )
Обич моя!

Поздрав, Ати, бях при теб, при нежността на стих и музика, благодаря!


Мег, наистина голям талант е притежавал. И сърце. Той казва за мен любовта е свобода. И това е в стиховете му....А в работата се е раздавал безрезервно, няколко поколения млади поети го наричат Учителя. А после, после съще не е пожален, като много други...
цитирай
9. tota - Благодаря за споделеното, мила ...
19.06.2014 21:35
stela50 написа:
Благодаря за споделеното, мила приятелко...
Развълнува ме.
Хубав ден !


И още едно негово стихотворение, което съща докосва душата.

Наздравица

Кога и как се срещнахме със тебе?
Благословена среща!
Не можехме да имаме без нея
две влюбени слънца в гърдите си,
за да ни светят светове,
в които никой не е бил
и няма никога да бъде,
защото всяка обич е различна,
веднъж завинаги била.
Благословена среща!

А можехме да се не срещнем ние.
А можехме да се разминем,
тъй както облак с облака,
тъй както лято с есента.
А с колко ли сърца сме се разминали!
И ти!
И аз!
О, неродени красоти!
Тъгуваш ли за тях?

Налей от моята и твоята печал-
да пием за незбъднатите срещи!

Да пием за невидените далнини,
за върховете неизкачвани!
Да пием за звучащите вселени,
които никога не са били
и няма никога да бъдат,
защото всяка обич е различна,
веднъж завинаги била!
цитирай
10. tota - "Но досега не съм открил ни ...
19.06.2014 21:37
distrelets написа:
"Но досега не съм открил
ни по-добра, ни по-дълбока мъдрост
от мъдростта
да бъдем нежни!"
За мен нежността е израз на обич ! Прекрасно стихотворение от любим поет :-)


Радвам се, че Ви виждам сред нас. Нежността е израз на обич. Нима може да е другояче?
цитирай
11. mt46 - Поздрав, Ати!...
19.06.2014 21:52
Ето още стихове от Д. Жотев -
http://literaturensviat.com/?p=30517
цитирай
12. tota - Ето още стихове от Д. Жотев - ht...
19.06.2014 22:15
mt46 написа:
Ето още стихове от Д. Жотев -
http://literaturensviat.com/?p=30517


Благодаря, Марине! Това ми хареса:

РАЗДЯЛА

Как се случи това, не разбрахме.

Аз без тебе не мога да виждам
на небето безкрайното синьо.
Ти без мене не можеш да сещаш
на водата прохладния вкус.
Аз загубих очите си.
Ти загуби сърцето си.
Цял съм твой,
но на себе си вече не съм.
Ти си моя, но тебе те няма.

Как се случи това, не разбрахме.

Щом отново намеря очите си,
ще се върна при тебе.
Щом намериш сърцето си,
завърни се при мен.
И тогава ще бъдеш
като себе си, моя.
И тогава ще бъда
цял на себе си, твой.
цитирай
13. donchevav - "Но досега не съм открил ни ...
20.06.2014 11:59
"Но досега не съм открил
ни по-добра, ни по-дълбока мъдрост
от мъдростта
да бъдем нежни!"
Мъдростта да бъдем нежни! В нея вярвам и аз! Чудесно стихотворение! Благодаря за емоцията! Поздрави!
цитирай
14. tota - "Но досега не съм открилни ...
20.06.2014 13:11
donchevav написа:
"Но досега не съм открил
ни по-добра, ни по-дълбока мъдрост
от мъдростта
да бъдем нежни!"
Мъдростта да бъдем нежни! В нея вярвам и аз! Чудесно стихотворение! Благодаря за емоцията! Поздрави!


Благодаря, че беше тук и докосна до мъдростта в стиховете на Добре Жотев - да бъдем нежни. И аз вярвам и мисля, че в основата на отношенията между хората, независимо от какво естество са стои нежността. Тя е изразното средство на чувствата.
Поздрави и от мен!
цитирай
15. katan - Поздрави, Ати!
23.06.2014 10:30
Добри Жотев е един от любимите ми поети!
Избрала си прекрасно стихотворение!
Ще се поровя из библиотеката си да намеря негова книга!
Прегръдка!
цитирай
16. planinitenabulgaria - През 1966 г. като бригадири строихме пътя за Щастливеца.
28.06.2014 00:53
Една вечер поканиха Добри Жотев и негов рецитатор, който знаеше наизуст всичките му стихове. Преживяването бе толкова силно, че си купих стихове на поета. Още си спомнам стихото му, в което той описва съвременния /за 1966 г./ човек като съставка от панталон, балтон и мека шапка. И изпразнен от съдържание...
цитирай
17. tota - Добри Жотев е един от любимите ми ...
02.07.2014 00:00
katan написа:
Добри Жотев е един от любимите ми поети!
Избрала си прекрасно стихотворение!
Ще се поровя из библиотеката си да намеря негова книга!
Прегръдка!


Кате, ще ми бъде приятно да споделиш негово стихотворение. Прегръдка и от мен.
цитирай
18. tota - Една вечер поканиха Добри Жотев и ...
02.07.2014 00:02
planinitenabulgaria написа:
Една вечер поканиха Добри Жотев и негов рецитатор, който знаеше наизуст всичките му стихове. Преживяването бе толкова силно, че си купих стихове на поета. Още си спомнам стихото му, в което той описва съвременния /за 1966 г./ човек като съставка от панталон, балтон и мека шапка. И изпразнен от съдържание...


Коста, Добри Жотев е прозрял истини и намерил сили още тогава да сподели с Вас. Малко са интелектуалците, които дръзват да казват истината.
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12171730
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70750
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930