Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.10.2014 23:55 - Смисълът
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9941 Коментари: 22 Гласове:
36

Последна промяна: 12.10.2014 14:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Смисълът

image

     Не написах нищо свое за смисъла, за логиката на нещо. Не исках да бъдат доловени песимистичните ми нотки, които ме владеят от доста време. Зная, че когато човек върви по житейския си път, често губи посоката. Дали самият той я губи или чрез нещо случващо се извън него. това е без значение. Но то дава отражение върху равновесието му и той се оставя течението да го носи. Много сили и воля за живот са необходими за да продължи вървежа си. Много. Тогава си задава въпроса за смисъла на живота, а отговорът обикновено се свеждаше до това, че идвайки тук на земята, всичко ни е предопределено. Ние само трябва да изразим себе си чрез самия живот.

Защото „освен вярата, мисълта и волята, има една мощна движеща сила, която разгръща огромния потенциал на човека. И това е смисълът."

 

Споделям мисли, на личности, които също са разсъждавали върху смисъла:

"Този, който има за какво да живее, може да издържи на всичко."  Ницше

„Онзи, който има ЗАЩО да живее, може да мине почти с всяко КАК.“ Ницше

 

image

  „Особено изглежда нашето положение тук на тази земя. Всеки от нас се появява тук не по собствено желание и без да е молил за кратък престой, без да знае защо и за какво. Във всекидневието ние само чувстваме, че човек е тук заради другите – заради тези, които обича, и много други свързани с него човешки същества…“ Айнщайн

 

"Знаеш ли, всеки човек живее, защото някой го обича, моли се за него и му изпраща любовта си всеки ден..."
Андрей Кончаловский, "Дом дураков"

 image

 

"Спасението на човек е чрез любовта и в любовта."
Виктор
Франкъл

"Виктор Франкъл не престава да вярва, че животът има смисъл. Дори и в най-ужасните обстоятелства, когато сме изгубили всичко, когато страдаме от глад и студ, и сме подложени на нечовешко отношение, дори тогава вътрешната сила на човека може да го издигне над външната му участ, твърди Франкъл. Защото на човека може да се отнеме всичко, освен едно: последната човешка свобода да избере своето отношение при всякакви обстоятелства, да избере свой собствен път."

Виктор ФранкълЧовекът в търсене на смисъл”    

 image

„Да се научиш когато оставаш сам със себе си да се чувстваш щастлив, да имаш една цел и да я следваш до смъртта си, да се откажеш от всичко материално и да осъзнаеш че си свободен и не зависиш от никого – това за мен е велико! Да, общуването, приятелите, семейството, колегите са неща които ни се случват и с които сме свикнали, към някой от тях дори сме пристрастени и често зависими, обаче когато останем сами често пъти просто не знаем какво да правим, за какво да мислим и как да се чувстваме добре… Защото хората които срещаме рано или късно си отиват от нас, понякога за да се върнат отново, но в крайна сметка този който винаги остава сме самите ние, нашите мисли и чувства! И както казва Крис: „Не е важно винаги да си силен, а да се чувстваш такъв!“
http://www.youtube.com/watch?v=K4frX4thDrY

  http://www.youtube.com/watch?v=S--qLksuob0

http://www.youtube.com/watch?v=WhzncXUPMRw

 http://www.youtube.com/watch?v=2J9eTwqcr0Q

 image
 

И още:

„Животът е огън. Може да е буен или едва да тлее, но додето е живот, то е огън. И ако първите ти срещи с огъня се свеждат до изгаряния, нищо чудно до край да се дърпаш встрани и така да си умреш без да разбереш, че огъня може и да топли.”
Из романа „Не ме разсмивай” от Богомил Райнов

Тук интересни разсъждения върху смисъла: http://sebepoznanie.com/psihologiq/samopomosht/smisyl/











Гласувай:
36



1. distrelets - Смисълът!
11.10.2014 00:27
Няма човек, който да не си задава този въпрос! Защо живеем, каква е мисията ни тук, на Земята!? Как би трябвало да извървим пътя си? Дали сме добри и как сме живяли? Ами... аз мисля, че щом издържаме на всичко, значи има за какво да живеем :-D ! Аз зная, че има хора, които се молят за мен! А пък за други - аз се моля! Поздрави! Може да се пише МНОГО по тази тема !
цитирай
2. tota - Няма човек, който да не си задава ...
11.10.2014 01:16
distrelets написа:
Няма човек, който да не си задава този въпрос! Защо живеем, каква е мисията ни тук, на Земята!? Как би трябвало да извървим пътя си? Дали сме добри и как сме живяли? Ами... аз мисля, че щом издържаме на всичко, значи има за какво да живеем :-D ! Аз зная, че има хора, които се молят за мен! А пък за други - аз се моля! Поздрави! Може да се пише МНОГО по тази тема !

Да, Ди, може много да се пише. Но най - напред се свежда до това - да те има, да бъдеш. Днес потърсих тези мисли и музика, защото сякаш времето беше спряло, губеше ми се всичко. Моя приятелка ми сподели, че това е заради ретроградния Меркурий, аз си помислих, че причината е, че загубихме с Танечка приятелка. Мъдрите хора могат да намерят отговора. Но щом го има живота, трябва да се живее и търси смисъла.
Благодаря, че надникна и остави коментар! Лека и спокойна нощ!
цитирай
3. aip55 - Човек се ражда,
11.10.2014 06:58
тоест започва съществуването си без да притежава същност. Същността на човека се формира последователно, като сбор от неговите избори. „Човек е осъден да избира“. Във всеки един момент човек е изправен пред правото и отговорността си да избира (как да постъпи във всяка една житейска ситуация). Всеки негов избор формира неговата същност. По този начин човек е напълно свободен да бъде това, което е избрал. Така стигаме до разбирането за свободата и мисленето ни. Всичко зависи и от заобикалящият ни свят.
Всеки си е задавал въпросът за смисъла на животът ни. Смисълът гради животът ни, а безмислието разгражда всичко постигнато в него.
Мисля, че смисълът на животът ни е дар от природата, да се родим и да го изживеем по-някакъв избран от нас начин.
Уффф, темата е многоаспектна и не искам да се задълбочавам повече по нея. Определено ме накара да се замисля за понятието смисъл...
Поздрав Тоте!
цитирай
4. tota - тоест започва съществуването си ...
11.10.2014 09:16
aip55 написа:
тоест започва съществуването си без да притежава същност. Същността на човека се формира последователно, като сбор от неговите избори. „Човек е осъден да избира“. Във всеки един момент човек е изправен пред правото и отговорността си да избира (как да постъпи във всяка една житейска ситуация). Всеки негов избор формира неговата същност. По този начин човек е напълно свободен да бъде това, което е избрал. Така стигаме до разбирането за свободата и мисленето ни. Всичко зависи и от заобикалящият ни свят.
Всеки си е задавал въпросът за смисъла на животът ни. Смисълът гради животът ни, а безмислието разгражда всичко постигнато в него.
Мисля, че смисълът на животът ни е дар от природата, да се родим и да го изживеем по-някакъв избран от нас начин.
Уффф, темата е многоаспектна и не искам да се задълбочавам повече по нея. Определено ме накара да се замисля за понятието смисъл...
Поздрав Тоте!


Благодаря ти за споделените мисли! За мен смисълът се свежда до усъвършенстването и полезността. Но много сила трябва да продължиш да осмисляш дните си, когато си загубил близки на сърцето ти хора. И тогава отново и отново продължаваш да се питаш: "Защо е всичко това? И отново търсиш смисъла...Само вярата и силата на духа да не те напуснат, само тогава отново ще го откриеш.
Хубав ден!

цитирай
5. donchevav - „Да се научиш когато оставаш сам със ...
11.10.2014 09:33
„Да се научиш когато оставаш сам със себе си да се чувстваш щастлив, да имаш една цел и да я следваш до смъртта си, да се откажеш от всичко материално и да осъзнаеш че си свободен и не зависиш от никого – това за мен е велико!"

Това е и моята истина за смисъла на живота. Благодаря ти, мила Ати, че си формулирала нещо толкова сложно и трудно за дефиниране в толкова лаконична, изчистена и ясна форма. Чудесен постинг - богат, аргументиран, онагледен! Страхотна си! Прегръдка!
цитирай
6. tota - „Да се научиш когато оставаш сам със ...
11.10.2014 09:57
donchevav написа:
„Да се научиш когато оставаш сам със себе си да се чувстваш щастлив, да имаш една цел и да я следваш до смъртта си, да се откажеш от всичко материално и да осъзнаеш че си свободен и не зависиш от никого – това за мен е велико!"

Това е и моята истина за смисъла на живота. Благодаря ти, мила Ати, че си формулирала нещо толкова сложно и трудно за дефиниране в толкова лаконична, изчистена и ясна форма. Чудесен постинг - богат, аргументиран, онагледен! Страхотна си! Прегръдка!


Вени, приятно ми е, когато се отбиваш на страничката ми. Спонтанно се "роди" този постинг. От известно време, независимо от задачите, работата, просто съществувам. Повечето време, предпочитам да бъда сама със себе си. Тежи ми само тъгата, която ме владее ...И тогава четеното, слушането на музиката ме спасяват. Преди многото работа.

Прегръдка и от мен!
цитирай
7. miaa - Благодаря, за споделеното ,Tota!Поздравления!
11.10.2014 10:19
Живота на Човека, е Дар Божи! И ценен, защото носи свободният избор, на всеки един от нас, на всяко живо същество!
Имаме изпитания, грешим, страдаме, радваме се, щастливи сме ....низ от емоционални палитри, които ни изпълват по Пътя,но Мисълта, Разума ,Волята и Вярата...Мечтите, определят Смисъла на нашето Съществуване. Хубав уикенд!
цитирай
8. tota - Живота на Човека, е Дар Божи! И це...
11.10.2014 10:44
miaa написа:
Живота на Човека, е Дар Божи! И ценен, защото носи свободният избор, на всеки един от нас, на всяко живо същество!
Имаме изпитания, грешим, страдаме, радваме се, щастливи сме ....низ от емоционални палитри, които ни изпълват по Пътя,но Мисълта, Разума ,Волята и Вярата...Мечтите, определят Смисъла на нашето Съществуване. Хубав уикенд!

Здравей, Миа! Не зная дали може да бъде само свободен избор. Натежават обстоятелствата в повечето случаи. Хубаво е, мечтите да не ни напускат.
Хубав ден!
цитирай
9. syrmaepon - Трудно е да си сам, само най-силните ...
11.10.2014 10:55
Трудно е да си сам, само най-силните характери умеят това. Ако можеше да знаем че има поне едно същество, коет чуства и мисли като нас и в същите цветове, Вселената би изглеждала не тъй безкрайна )
цитирай
10. distrelets - Съгласна съм с Вени и изцяло спод...
11.10.2014 11:35
Съгласна съм с Вени и изцяло споделям цитираното от нея. Невъзможно е да избегнем провалите, загубите, разделите, разочарованията, но ако сме силни и осъзнаваме колко за кратко сме тук, поне може да се опитаме да се радваме на всичко, което Бог ни дава като дар в този кратък, житейски път. И страданието е част от пътя...
цитирай
11. tota - Трудно е да си сам, само най-силните ...
11.10.2014 11:43
syrmaepon написа:
Трудно е да си сам, само най-силните характери умеят това. Ако можеше да знаем че има поне едно същество, което чуства и мисли като нас и в същите цветове, Вселената би изглеждала не тъй безкрайна )


Да, Сирме, трудно е, но другото трябва да ти е дадено за да е истинско. Иначе останалото е компромис. Майка ми казваше, че всичко и толкова просто, ние самите го правим сложно. Животът ни е даден да се живее и трябва да го приемем такъв, какъвто ни е отреден. Дори и да не ни харесва, дори и да не сме удовлетворени. Помисли си само колко е хубаво да видиш засмяното Слънце, ами птичките с тяхната волност, дърветата, цветята? Сякаш те съществуват заради нас самите. Струва си да се замислим дали и ние не сме тук заради тях. Но най - важното мисля, че е да създаваме живота.

Хубав ден!

цитирай
12. tota - Съгласна съм с Вени и изцяло спод...
11.10.2014 12:16
distrelets написа:
Съгласна съм с Вени и изцяло споделям цитираното от нея. Невъзможно е да избегнем провалите, загубите, разделите, разочарованията, но ако сме силни и осъзнаваме колко за кратко сме тук, поне може да се опитаме да се радваме на всичко, което Бог ни дава като дар в този кратък, житейски път. И страданието е част от пътя...


"...да се радваме на всичко, което Бог ни дава като дар..." И аз така мисля, Ди, но има едно, НО, което държи краката с вериги, а душата - се опитва да намери брод и да се измъкне от омагьосания кръг, в който често попада.
Сила, сила и воля са необходими, но те са присъщи не на всички.
Свекърът ми все повтаряше самотата, самотата, тя ще ме убие. Настъпва и такъв момент при някои, когато всички са си отишли, а тези, които могат да са край тях все не им достига времето или са далече.
Колко хубаво да можеш кажеш: Прекрасен е днешният ден! Виж, Слънцето с колко топлина сгрява душата ни! Стига да можеш да го кажеш.
Светъл ден, Ди!
цитирай
13. donchevav - Добро утро! Отбих се да се позаредя с ...
12.10.2014 07:58
Добро утро! Отбих се да се позаредя с малко смисъл за деня - който, макар и неделен, се очертава доста труден и разнопосочен за мене:)))
Исках да ти кажа, че всичко, което си споделила в отговора към мене и другите /особено към Дидка/, го чувствам много близко - сякаш съм го писала аз: същите мисли, същите чувства, същите думи - без изменение. Много съм впечатлена, направо смаяна. Благодаря ти, че споделяш това с нас, мила приятелко Ати!
Хубави неделни изживявания, "Къш!" на тъгата и чувството за самота! Прегръдка!
цитирай
14. katan - Здравей, Ати! Поздрави!
12.10.2014 10:16
Четох внимателно, защото този въпрос за СМИСЪЛА ме владее от много време.
Може би с годините си го задаваме все по-често, но за мен е хубаво, че всеки от нас намира смисъл, за да продължи, за да живее.
Без смисъл - просто съществуваме, живуркаме. Ставаме непотребни.
Много от мислите са ми минавали и на мен през ума, но не точно така казани.
Понякога се чувстваш изоставен, ненужен, тежащ дори, но все пак трябва да има СМИСЪЛ и в това. Никой не може да каже ЗАЩО, КАК и ДОКОГА сме изпратени тук от Бог. Това само Той знае.
Не искам да се крием зад този щит и да се "свиваме", а да продължим и търсим, въпреки всичко НАШИЯ СМИСЪЛ.
Поздрави, Ати ! Топла прегръдка от мен!
цитирай
15. tota - Добро утро! Отбих се да се позаредя с ...
12.10.2014 10:38
donchevav написа:
Добро утро! Отбих се да се позаредя с малко смисъл за деня - който, макар и неделен, се очертава доста труден и разнопосочен за мене:)))
Исках да ти кажа, че всичко, което си споделила в отговора към мене и другите /особено към Дидка/, го чувствам много близко - сякаш съм го писала аз: същите мисли, същите чувства, същите думи - без изменение. Много съм впечатлена, направо смаяна. Благодаря ти, че споделяш това с нас, мила приятелко Ати!
Хубави неделни изживявания, "Къш!" на тъгата и чувството за самота! Прегръдка!


Добро утро, Вени! Благодаря за пожеланията! Споделеното от теб доказва, че на нас човеците са присъщи едни и същи вълнения и трепети на душата. Това ни свързва и това ни прави човечни. Разбира се, когато си даваме сметка, че това, което е вътре в нас е и у себеподобните ни. Хубав неделен ден и за теб!
цитирай
16. tota - Четох внимателно, защото този в...
12.10.2014 13:57
katan написа:
Четох внимателно, защото този въпрос за СМИСЪЛА ме владее от много време.
Може би с годините си го задаваме все по-често, но за мен е хубаво, че всеки от нас намира смисъл, за да продължи, за да живее.
Без смисъл - просто съществуваме, живуркаме. Ставаме непотребни.
Много от мислите са ми минавали и на мен през ума, но не точно така казани.
Понякога се чувстваш изоставен, ненужен, тежащ дори, но все пак трябва да има СМИСЪЛ и в това. Никой не може да каже ЗАЩО, КАК и ДОКОГА сме изпратени тук от Бог. Това само Той знае.
Не искам да се крием зад този щит и да се "свиваме", а да продължим и търсим, въпреки всичко НАШИЯ СМИСЪЛ.
Поздрави, Ати ! Топла прегръдка от мен!


Мила, Катя, приятно ми е, че се включи в опита да разсъждаваме за смисъла. И то не за логиката на нещо, а за смисъла да се живее. Допадна ми твоят оптимизъм "Не искам да се крием зад този щит и да се "свиваме", а да продължим и търсим, въпреки всичко НАШИЯ СМИСЪЛ." И не би могло да бъде другояче. Та той смисълът преди всичко е да бъдем, да ни има. И това вече поражда търсенето на нашия смисъл. Конкретния. Защо сме тук? Как да бъдем потребни, полезни? Понякога търсенето на смисъла е съпътстван от много "НО" и това е причината да поспрем или да сме в застой. Защото нещо невидимо се е загнездило в душата ни, стои си там и скрито чопли ли , чопли душата. Нещото е ТЪГАТА, породена от загубата на близки и приятели, от променящите се обстоятелства, от неудовлетворение...Много могат да бъдат факторите, които я пораждат. Проблемът е, че може да продължиш вървежа си, да си открил отново смисъла, но ТЯ си стои там. И ти постепенно изгубваш най - ценното, което съпътства смисъла, да се РАДВАШ на живота. Как би го постигнал, ако си птица с едно крило? Тя не може да лети. Няма го и полета на духа. А той е силата, двигателят. Ще спра до тук с разсъжденията. Желая ти радост, мила Кате! И на Вас, които ме приемате за приятел и на всички, който поспряхте на тази страничка - ЖЕЛАЯ ВИ РАДОСТ!
цитирай
17. megg - "... додето е живот, то е огън."
12.10.2014 22:22
Мисля си, че в това е смисълът, мила Ати, да гориш по пътя си, независимо кой път избираш. И да топлиш. Понякога - по ярко, друг път - мъждукащо... искра... И след теб да остане огнище, следа да остави... горял е огън, някой е Живял... Хубаво е.
Прегръдки и пожелания за топла седмица, със слънце в сърцето! :)
цитирай
18. tota - Мисля си, че в това е смисълът, мила ...
12.10.2014 22:48
megg написа:
Мисля си, че в това е смисълът, мила Ати, да гориш по пътя си, независимо кой път избираш. И да топлиш. Понякога - по ярко, друг път - мъждукащо... искра... И след теб да остане огнище, следа да остави... горял е огън, някой е Живял... Хубаво е.
Прегръдки и пожелания за топла седмица, със слънце в сърцето! :)


Мила, Мег, животът може да е огън, който да ти изпепели, но може и да бъде топлина, да топли. По - важното е да гориш и светиш, да топлиш и огряваш пътя. Но с времето огънят догаря, с него и стремежите. Какъв е смисълът, когато всичко догаря и всичко постепенно угасва, притихва? Може би в повторението му за другите след нас. Затова самият смисъл е да създадеш живот, продължението. И в това е утехата.

Хубава и успешна седмица и за теб, Мег!
цитирай
19. stela50 - Прекрасен постинг... вечна тема...
13.10.2014 00:18
Човек си задава този въпрос всеки миг от живота си -
всеки проблем, всяка загадка търсят отговор в смисъла на живота.
Огромно щастие е да правиш другите щастливи, независимо от трудностите,
от страданието си. Споделената тъга е половин тъга, но споделената радост
е двойна радост. А всеки ден е неописуемо богатство - и често го разбираме прекалено късно...
"Животът... просто е Любов,
дори когато ти се струва,
че идва краят на света
и времето назад пътува."
Поздравления, мила Ати !
цитирай
20. tota - Човек си задава този въпрос всеки ...
17.10.2014 09:18
stela50 написа:
Човек си задава този въпрос всеки миг от живота си -
всеки проблем, всяка загадка търсят отговор в смисъла на живота.
Огромно щастие е да правиш другите щастливи, независимо от трудностите,
от страданието си. Споделената тъга е половин тъга, но споделената радост
е двойна радост. А всеки ден е неописуемо богатство - и често го разбираме прекалено късно...
"Животът... просто е Любов,
дори когато ти се струва,
че идва краят на света
и времето назад пътува."
Поздравления, мила Ати !


Танечка, ти завърши разсъжденията по вечната тема.
"А всеки ден е неописуемо богатство - и често го разбираме прекалено късно..."
Да благодарим за това богатство и да продължим вървежа си...

Хубав ден! Прегръдка!
цитирай
21. metlichina - да...
21.10.2014 23:13
ние само трябва да изразим себе си чрез самия живот... и ако можем
да оставим следа... успешни да са дните ти по пътя...
прекрасен постинг... поздравления..
цитирай
22. tota - Тук една импресия за смисъла на живота от Добромир Димитров
22.10.2014 17:43
http://dobromirdimitrov.blog.bg/tq-i-toi/2010/09/18/smisylyt-na-jivota-impresiia.607351
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12147905
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70666
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031