Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.04.2015 09:13 - Първите мои редове тук през 2008 година...
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10007 Коментари: 15 Гласове:
33

Последна промяна: 05.04.2015 09:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 Първите мои редове  тук през 2008 година...

Добро утро! Събудих се и станах. Няма значение какъв е денят – делничен или празничен – не мога да се излежавам. И ето ме – отново. Теб те няма, а аз пиша ли, пиша...
Неделя е. Тържествено звучи, като я изговаряш, нали? Неделя! Защото е ден за празнуване и ден на самите нас.
Продължавам да си пиша....Поглеждам навън. Цяла нощ е валяло и продължава да вали. Ситно, ситно, ама си вали. Нека да вали сега му е времето. Влажно, чисто и свежо е. Дърветата и храстите цъфнали. На пресекулки се чуват и птичките. Пролетта напира с всичка сила, горда, че е във владенията си. Природата се събужда за живот. Красив сезон е пролетта не само с цветовете, свежестта.
А, заради приликата й с младостта.
Мисълта ме връща назад. Изплуват картини. Къщата с двора. Цветята на мама. Освен градинката , мама беше опасла с цветя и всички стрехи.
Иглика, зюмбюли, лалета, нарциси...очите ти радват. Ухае на пролет.
Споменът ме връща и към онова ширнало се зелено поле... Тишината...
Влече ме към корените. Липсва ми природата и онова, което събира близките...Моите близки ги няма... И теб те няма... Къде ли броди душата ти?
Красива Неделя!

Честит празник с дъха на върбовата клонка!

image

 

За Вас, приятели  мои, които срещнах тук!
За всички Вас, които отваряте страничките ми и поспирате тук! Честит имен ден  и на всички с име на цвете!

image

КЛОНКА ОТ ВЪРБАТА В ВАЗА ЩЕ ПОСТАВЯ

Клонка от върбата в ваза ще поставя,
пред икона ще запаля свещ.
Цветно Възкресение ще славя
със молитва в моето сърце.
Вяра да научиш - невъзможно.
Вечно да повярваш - ще тежи.
Моля се за всички във живота
искрено да вярват, вярата теши.
Утре е Неделя Страстна, нова.
Боже, дай молитва да шептим.
С кръстна смърт ти Рая ни отвори,
нека, Боже, ний да не грешим!
Клонките върбови - мой букет и почит.
Пред икона падам със молба:
Твоя кръстен път дари ми, Боже,
Страстната да я изстрадам сам...

А. Хомяков
Превод: Мария Шандуркова, 3 април 2015 г.

image

ВЕТКУ ВЕРБЫ В ВАЗОЧКУ ПОСТАВЛЮ
Ветку вербы в вазочку поставлю,
У иконы я зажгу свечу.
Воскресенье Вербное прославлю
И молитовку тихонько прошепчу.
Научиться верить невозможно.
Верить постоянно - тяжкий труд.
Я молюсь за тех, кто в жизни сложной
Верят искренне и верою живут.
Завтра начинается Страстная.
Дай, Господь, с молитвой пережить.
Крестной смертию открыл врата нам Рая,
Так не дай же, Боже, согрешить!
Ветка вербы - мой букет воскресный.
Я к иконе припаду с мольбой:
Боже Щедрый! Даруй путь Твой крестный
На Страстной мне выстрадать самой...

 

 

А. Хомяков

 

image

 

 

 http://tota.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/04/20/vrybnica-cvetnica-kuklin-den.184865













Гласувай:
33



1. sande - Честит Празник!
05.04.2015 10:17
РАЗГОВОР С ЦВЕТЯТА
Сякаш детският радостен свят
се е сбрал на тази планинска поляна.
Цвят до цвят,
цвят до цвят,
цвят до цвят.
Мълчаливи цветя, радостта ви е в мене преляна.
Аз не знам имената ви и съм смутен,
че ми махате тръпнещи, че ме привличате.
Като вас и човекът е с хубави чувства роден,
но единствено в детството само
човекът със вас си прилича.
Нямам думи за пъстрия ваш многоцветен събор.
И езика ви ласкав, създаден за обич,
по смисъл разбирам.
В мен нахлуват безгласите звуци на вашия хор –
с аромат напоени, от чашки-устички извиращи.
Научете ме, милички мои, на своя вълшебен език.
Искам пленник да съм в обществото ви младо.
Нещо тихо и бавно по моите мигли пълзи.
О, роса от очите ми пада.
Велин Георгиев
***

цитирай
2. stela50 - Красиво споменно, нежно... обично... съкровено.
05.04.2015 10:59
Нашите скъпи хора живеят в сърцата, докосват невидимо
и неделите, и делниците... болката превръщат в светлина,
надежда, сила, в обич и незабрава...
Честит празник, мила приятелко !
Прегръдка !
цитирай
3. donchevav - Прекрасен постинг, мила Ати! Дъ...
05.04.2015 11:12
Прекрасен постинг, мила Ати! Дълбок и смислен, и балансиран....личи си опитът, натрупан през тези 7 години в блога. Честит юбилей!
Специално ти благодаря за чудесния подбор на песни на голямата Маргарита Хранова. Озвучих си разглеждането на този пленителен постинг с последния клип -"Дъжд заваля", кавър на любимата ми песен "J Will Not Die" на Ингрид Кап.
Стихотворението на А. Хомяков е страхотно, особено в оригинал - и звучи толкова "днешно". Преводът също е сполучлив - поздравления и за землячката Мария Шандуркова. Поздравявам те с друг неин превод - на Анна Ахматова:

***
Напразно чаках толкова години,
сън беше сякаш времето за мен.
Но лумна светлина неугасима
на Връбница във съботния ден.
Гласът ми секна, стихна моят вик,
любимият яви се в този миг.

А зад прозореца народ със свещи
вървеше бавно. За молитва час.
И тънкият априлски лед скриптеше,
а над тълпата - звън, камбанен глас
в пророческа утеха се разля,
чер вятър пламъчета разлюля.

На масата ми нарцисите бели
и виното червено във бокал
аз виждах сякаш през мъгла видение.
Накапаната с восъка ръка,
треперейки целувката прие,
и звънна в мен кръвта: блаженна, пей! /1916/

Вдъхновени празници, мила Ати! Честита Цветница!
цитирай
4. dedenze - Честит празник !
05.04.2015 18:28
Хубаво е сред твоите страници, топло, чисто, природно !
цитирай
5. planinitenabulgaria - Честита Цветница
05.04.2015 19:47
от Лос Анжелес, където пролетта свърши и започнаха жегите.
цитирай
6. iliada - Честита Цветница и от мен, Ати!
06.04.2015 00:41
Честита Цветница и от мен,Ати!
цитирай
7. tota - sande, stela50, donchevav, анонимен, dedenze, planinitenabulgaria, iliada,
06.04.2015 00:57
и на всички Вас, които днес поспряхте тук - благодаря!

https://www.youtube.com/watch?v=PMpizqgl6Z4
цитирай
8. martiniki - честит празник, Ати,
06.04.2015 07:48
Добра нова седмица с подходящо настроение!
цитирай
9. syrmaepon - Честито! Дано Слънцето победи н...
06.04.2015 10:13
Честито! Дано Слънцето победи най-после Мрака и огрее и стопли душите ни !
цитирай
10. megg - " Красив сезон е пролетта..."
06.04.2015 10:50
По светли пътеки вървиш, мила Ати. И е натъжаваща тази посока, но пък колко е хубаво, че я има, че сияят спомените с красотата на пролетен цвят, с чистотата на тихия дъжд; озарени от обич пътеки...
Прегръщам те, Ати!
Добра седмица в очакване на Празника!
цитирай
11. tota - martiniki, syrmaepon, megg,
06.04.2015 18:56
Мили момичета, благодаря Ви за пожеланията! Светли дни до големия Празник!
цитирай
12. planinitenabulgaria - Още веднаж - честита Цветница!
09.04.2015 06:12
Мисля, че не е възможно да се преведе така красиво стихотворение на чужд език, както е написано в оригинал.
цитирай
13. tota - planinitenabulgaria,
09.04.2015 19:08
Благодаря, Коста! Имаш основание. Поезията звучи най - красиво на езика, на който е създадена.
Светли празници!
цитирай
14. metlichina - прекрасен постинг, Ати...
09.04.2015 21:26
Цветница отмина, да са живи и здрави всички с име на цвете..
а сега в средата на страстната седмица, можем да
преосмислим и пречистим живота си...
много ме зарадва с песента на Маргарита Хранова - Дъжд заваля...
обичам дъжда, сякаш и той пречиства света и душите ни по неговия си начин..
радвам се, че има хора с такива фини и красиви души като теб, Ати... бъди..
поздрав и прегръдка за теб, от сърце..
цитирай
15. tota - Цветница отмина, да са живи и здрави ...
10.04.2015 16:42
metlichina написа:
Цветница отмина, да са живи и здрави всички с име на цвете..
а сега в средата на страстната седмица, можем да
преосмислим и пречистим живота си...
много ме зарадва с песента на Маргарита Хранова - Дъжд заваля...
обичам дъжда, сякаш и той пречиства света и душите ни по неговия си начин..
радвам се, че има хора с такива фини и красиви души като теб, Ати... бъди..
поздрав и прегръдка за теб, от сърце..


Благодаря, Метличинка за споделеното!
Светли, празнични дни!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12147271
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031