Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.05.2015 12:37 - Иг­­­ра­­чи на лю­­би­­тел­­с­­­ки голф
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3840 Коментари: 10 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Иг­­­ра­­чи на лю­­би­­тел­­с­­­ки голф

На тре­­тия етаж на триз­­­вез­­­ден хо­­тел, ня­­къ­­де в Ан­­­да­­лу­­сия, Ис­­­па­­ния, наб­­­лю­­да­­вам иг­­­ри­­ще за голф бли­­зо до град Ал­­­ме­­рия. На 30 м по пра­­ва ли­­ния, под бал­­­ко­­на ни, се на­­реж­­­дат в ре­­ди­­ца че­­ти­­ри­­ма зас­­­та­­ре­­ли мъ­­же, с го­­ле­­ми ко­­ре­­ми. Иг­­­ри­­ще­­то е зе­­ле­­но, 500 м дъл­­­го и 200 м ши­­ро­­ко. Две кот­­­ки, чер­­­на и бя­­ла, са зас­­­тина­­ли от две­­те стра­­ни ка­­то ре­­фе­­ри, как­­­то и аз, ам­­­фи­­те­­ат­­­рал­­­но в еди­­ния край, и наб­­­лю­­да­­ва­­ме то­­ва за­­ни­­ма­­ние...

Иг­­­ра­­чи­­те, как­­­то и аз, сме тук вре­­мен­­­но, кот­­­ки­­те са за пос­то­­ян­­­но. Иг­­­ра­­чи­­те – за че­­ти­­ри–пет  ме­­се­­ца, аз – за че­­ти­­ри­­на­­де­­сет  дни, кот­­­ки­­те са за цял жи­­вот (ко­­теш­­­ки), ако не им ми­­не ле­­ка ко­­ла път.

Же­­на ми, ко­­я­­то спи в мо­­мен­­­та, ве­­че ме е ин­­­фор­­­ми­­ра­­ла, че учас­­­тие по мо­­ра­­ва­­та на то­­ва голф иг­­­ри­­ще стру­­ва 60 ев­­­ро на час. Наб­­­лю­­да­­вай­­ки броя на по­­се­­ти­­те­­ли­­те, сти­­гам до из­­­во­­да, че иг­­­ри­­ще­­то до­­кар­­­ва на соб­­с­­т­­­ве­­ни­­ка 1000 ев­­­ро чис­­­та пе­­чал­­­ба на час.

Пръв уд­­­ря със сти­­ка мъ­­жът с най-обе­­мист ко­­рем. Топ­­­че­­то лит­­­ва със ско­­рост над 100 км в час, из­­­вър­­ш­­­ва сво­­бо­­ден по­­лет от 100-150 мет­­­ра и ка­­ца ня­­къ­­де, виж­­­дам са­­мо по­­со­­ка­­та. Вто­­ри­­ят съ­­що за­­мах­­­ва, след­­­ват го дру­­ги­­те два­­ма. Срещ­­­нах ги ве­­че в рес­­­то­­ран­­­та – фран­­­цу­­зин, гер­­­ма­­нец, ис­­­па­­нец и ан­­г­­­ли­­ча­­нин.  Рус­­­на­­ци на иг­­­ри­­ще­­то ня­­ма, рус­­­на­­ци са на иг­­­ри­­ща­­та в Мон­­­те Кар­­­ло. Там един час иг­­­ра стру­­ва 100 ев­­­ро и по­­ве­­че.

Те­­зи иг­­­ра­­чи на голф са дош­­­ли да пре­­ка­­рат зи­­ма­­та в слън­­­че­­ва Ан­­­да­­лу­­сия, бли­­зо до Гиб­­­рал­­­тар – с же­­ни­­те си или пък са­­ми. Не про­­пус­­­кат че­­ти­­ри–пет пъ­­ти сед­­­мич­­­но да спор­­­ту­­ват, то­­ва ги пра­­ви ак­­­тив­­­ни.

На ис­­­па­­не­­ца му е най-бли­­зо, на ан­­г­­­ли­­ча­­ни­­на – най-слън­­­че­­во, на фран­­­цу­­зи­­на – най-ев­­­ти­­но, а на гер­­­ма­­не­­ца – най-удоб­­­но.

Ве­­че е 18 ча­­са и тем­­­пе­­ра­­ту­­ра­­та е 17-18 гра­­ду­­са, по­­дух­­­ва вет­­­рец, де­­нят е 9 март 2012 го­­ди­­на. Гру­­па­­та се из­­­чак­­­ва вза­­им­­­но и друж­­­но по­­тег­­­ля. Все­­ки бу­­та ко­­лич­­­ка със сти­­ко­­ве и след­­­ва ле­­те­­жа на топ­­­че­­то. По пъ­­тя под­­х­­­вър­­­лят ше­­ги и за­­кач­­­ки, ожи­­ве­­но при­­каз­­­ват. Об­­­що­­то за­­ни­­ма­­ние ги то­­ни­­зи­­ра при­­ят­­­но.

Же­­ни­­те им най-ве­­ро­­ят­­­но по съ­­що­­то вре­­ме взи­­мат учас­­­тие в ня­­кой фит­­­нес курс с дос­­­та по­­те­­не, тан­­­цо­­ви стъп­­­ки, по­­за, смях, удо­­вол­­с­­т­­­вие. След един ме­­сец ще ста­­не го­­ре­­що във фит­­­нес цен­­­тъ­­ра и на голф иг­­­ри­­ще­­то. Все­­ки се връ­­ща в род­­­ния край, по­­доб­­­но на птич­­­ки през про­­лет­­­та. И ще срещ­­­не де­­ца и вну­­ци, ста­­ри при­­я­­те­­ли, съ­­у­­че­­ни­­ци. Ще наг­­­ле­­да имо­­та си. Ка­­то раз­­­чи­­та са­­мо на пен­­­сия в за­­ле­­за на жи­­во­­та...

Щом през ля­­то­­то ста­­не го­­ре­­що, те­­зи мъ­­же – кой с же­­на, кой без же­­на, лит­­­ват от­­­но­­во към дру­­га ту­­рис­­­ти­­чес­­­ка дес­­­ти­­на­­ция, къ­­де­­то всич­­­ко цъф­­­ти, но въз­­­ду­­хът е прох­­­ла­­ден. Ма­­дей­­ра, ос­­т­­­ро­­ви Зе­­ле­­ни нос, Азор­­с­­­ки­­те ос­­т­­­ро­­ви – къ­­де­­то ца­­ри веч­­­на про­­лет, а жи­­во­­тът е по-ев­­­тин, от­­­кол­­­ко­­то в къ­­щи, къ­­де­­то при­­ро­­да­­та ня­­ко­­га е би­­ла фан­­­тас­­­тич­­­на и днес си ос­­­та­­ва та­­ка­­ва.

Не­­ка не се учуд­­­ва­­ме, че в Ев­­­ро­­па жи­­ве­­ят тол­­­ко­­ва мно­­го сто­­лет­­­ни­­ци.

Александър Кондоферски

 image

Книгата може да  заявите на адреса на издателството:

 Вестник "Приятел" - Самоков - 0722/66-730

 www.vestnikpriatel.com

Надка Вардарова - 0899 789 002, 0885 115 307, 0878 270 223
Тодор Попов - 0896 400 164
Делян Василев - 0887 39 55 39

 image

 













Гласувай:
27



1. tota - С "Иг­­­ра­­чи на лю­­би­...
17.05.2015 17:51
С "Иг­­­ра­­чи на лю­­би­­тел­­с­­­ки голф" авторът ни пренася в Европа и открехва вратата за пенсионерите, но не кои да е, а фран­­­цу­­зи, гер­­­ма­­нци, ис­­­па­­нци и ан­­г­­­ли­­ча­­ни. за които не е проблем да почиват на дес­­­ти­­на­­ции като Ан­­­да­­лу­­сия, "Ма­­дей­­ра, ос­­т­­­ро­­ви Зе­­ле­­ни нос, Азор­­с­­­ки­­те ос­­т­­­ро­­ви – къ­­де­­то ца­­ри веч­­­на про­­лет, а жи­­во­­тът е по-ев­­­тин, от­­­кол­­­ко­­то в къ­­щи." Но спрямо техния стандарт.
За разлика от тях на "новите европейци" - пенсионери е трудно и една елементарна почивка да си организират, ако трябва да ползват хотели дори в собствената си Родина. Па били те и три звездни. Уж сме в Европа, но все не до там.Орязани бяха и клиничните пътеки. Да се чудим и маем до кога ще е така? На нашите пенсионери остава вегетирането и доизживяването. Нищо друго. В милата ни Родина човешкият капитал и ресурс е само електорат. За съжаление. И колкото по - бързо се стопи, толкова по - леко ще стане и на НОИ.
цитирай
2. stela50 - Не­­ка не се учуд­­­ва­­ме, че в Ев­­­ро­­па жи­­ве­­ят тол­­­ко­­ва мно­­го сто­­лет­­­ни­­ци...
19.05.2015 01:52
Този разказ само доказва истини, неща за които често си говорим...
и които нараняват самочувствието ни. И не може да бъде иначе,
щом по едни показатели се равняваме с европейските стандарти,
а по други - не. Как ще почива един човек с унизителна за дългия му
трудов път пенсия, десет пъти по-малка от този в най-малката
чужда страна, била тя и от Източна Европа... не може...
за хотели, лукс, любителски голф - да не говорим...
Интересна и стойностна книга, хубави разкази и истории.
Но някак ме заболя... незаслужени тъжни години за възрастните,
а и не само за тях... Да... уж сме в Европа, а при нас е толкова
различно. Много минорно звучи и твоят коментар, мила Ати...
И знаеш ли, много ми е мъчно за младите - децата, които
рано или късно се уморяват да се борят, да се надяват, че ще
успеят да се реализират достойно тук...
и поемат пътя към летището. За съжаление...
Благодаря за споделените разкази от тази чудесна книга.

цитирай
3. tota - Сравнителни данни за пенсиите у нас и ставката в европейските държави
19.05.2015 09:06
Сега изнесоха интересни данни за пенсиите в България по БТВ. За ниските пенсии един европеец работи два часа и получава такава сума, каквато българина с ниска пенсия - 150 лв. за един месец. За средните пенсии - европеецът работи 7 часа и получава сума равна 313 лева, каквато е средната пенсия у нас. Тогава какви европейци сме? След като ни броят за втора ръка хора. Изсмукаха работната ни ръка, развиват икономиката си и съответно имат и качество на живота. Ние къде сме? Докато ходим по земята трябва да ровим земята или всичко друго, което здравето на пенсионера позволява за да оцеляваме.
цитирай
4. makont - Някога и ние ще живеем така,
19.05.2015 13:28
надявам се. Хората, достигнали възрастта за пенсиониране няма да мислят за насъщния, а за това, коя дестинация да изберат, да се насладят на любимото си хоби, да получат добро здравно обслужване, да.... Някога... Благодаря, Ати, за представянето на книгата. При тоталната липса на време, успях да прочета два разказа и при Санде. Очарована съм. Поздрави от мен!
цитирай
5. donchevav - Мила Ати, бях започнала да пиша к...
19.05.2015 20:29
Мила Ати, бях започнала да пиша коментар миналия ден - но нещо ме откъсна - не успях да го довърша. Сега препрочетох чудесния разказ - но онова настроение вече е литнало. Ще се опитам да преразкажа идеята: харесва ми лекият, образен стил, този напевен повествователен изказ, който те увлича, покорява и кара да следваш автора и да му вярваш безпрекословно. И аз му вярвам - имам близки в Европа, които живеят като пенсионерите в разказа, сами те пенсионери с всички екстри в живота. Може би и аз бих предпочела да живея по този начин, а може би не...гроздето е кисело. Смешно и тъжно…
И все пак - нека да кажа: имам гугутките, запели сутрин под прозореца, рано ококорилите очички цветя по первазите, градинката, обиколена от три страни с буйна вода, която в система от водоскоци и саваци пада отвисоко, бушува, пени се и укротена, попива аромата на сгрени от слънцето ягоди... Имам избора вечер, поела сладостно дъха на юнски треви, да се връщам с натежали стъпки, упоени в поля от разцъфнали макове; да ме среща на прага сиамската котка с червено-тревожни очи, да скачат от радост затъжените кучета, а аз да направя огромна…неизменна, почти ритуална…и толкова свежа домашна салата – за двама; а старата круша, отгледала пет поколения, да ни шепне упойно в широко отворения звезден прозорец.
Еснафска ограниченост и провинциализъм, нали? Е, може пък да се поправя – като се пенсионирам. 40-годишната ми учителска заплата го гарантира.
Поздрави, мила Ати! И извинявай, че пак в твоя блог упражних бледите си есеистични напъни – просто на някои теми съм станала свръхчувствителна, а прекрасните разкази на Александър Кондоферски провокират подобни житейски размисли.
Хубава вечер, приятелко! Утре - матура по български език - стискай палци! :))))) Прегръдка!
цитирай
6. tota - Танечка, Мая, Вени,
19.05.2015 21:21
Благодаря Ви, за коментарите, които оставихте и под този разказ на Александър Кондоферски. Той не само ни разказва за живота на пенсионерите от другите европейски държави, които са по - европейски, но и предизвиква различни мисли в нас. Танечка, удря ни не само по самочувствието, то да беше само щеше да се преглътне. Нещата опират до стабилността и несигурността в пенсионната ни система при не работещата ни икономика. В сутрешния блок по БТВ не само посочиха сравнителните данни, но и с тревога споделиха, за сивата икономика и че вече българите са 2 млн. емигранти. Те вече работят за други държави не за България.
Маечка, дано да дойдат и по - добри дни, но само една надежда и очакване не стигат. Може да настъпи друг момент само ако ЕС погледне с други очи на България. Да има постъпления и оттам, не само от бюджета да се заделят средства.
Вени, твоите литературни умения ни разкриват виждането ти за самия разказ и за уменията на автора да ни " увлича, покорява и кара да го следваме да му вярваме безпрекословно." Можем да му се доверим безпрекословно, така мисля и аз. Радвам ти се за пресъздадената идилия в твоя дом. Каква картина си обрисувала само. Все едно видях себе си в нея, защото и аз така болея по родното. Там вече е различно, защото ги няма хората и властва тишината. Но в мислите ми са се запечатали красивите картини от преживяното, вече само спомени.
Да пожелаем на автора нови творчески успехи!
Хубава вечер, мили момичета! Само хубави неща да Ви се случват! Матурата да мине успешно!
Прегръдка и от мен!
цитирай
7. megg - Човешкият капитал
21.05.2015 19:59
Там - и тук... какво може да каже човек, то... в една въздишка се побира... в огорчение, което намира различни проявления - и долу понякога е.
Благодаря ти отново за книгата, която представяш; грабва с хубавите разкази - истории, въпроси, сравнения, светове...
Хубави дни, Ати, празнични!
цитирай
8. metlichina - беше истинско удоволствие да прочета...
27.05.2015 20:30
и да послушам прекрасна музика... иначе ако се замисля, и се огледам
наоколо, освен огорчение... нищо друго.. благодаря ти, Ати..
прегръдка и поздрав за теб, от сърце..
цитирай
9. tota - Там - и тук. . . какво може да каже ч...
29.05.2015 18:00
megg написа:
Там - и тук... какво може да каже човек, то... в една въздишка се побира... в огорчение, което намира различни проявления - и долу понякога е.
Благодаря ти отново за книгата, която представяш; грабва с хубавите разкази - истории, въпроси, сравнения, светове...
Хубави дни, Ати, празнични!


Мила Мег, дали някога у нас ще се заговори за качество на живота, а човешкият капитал бъде оценен подобаващо, заради неговата роля в обществото. Дали, българският пенсионер ще бъде равнопоставен някога на този от "по - старите "държави в ЕС? Ще дочакаме ли това?
Хубави дни и за теб, мег!
цитирай
10. tota - и да послушам прекрасна музика. . . ...
29.05.2015 18:03
metlichina написа:
и да послушам прекрасна музика... иначе ако се замисля, и се огледам
наоколо, освен огорчение... нищо друго.. благодаря ти, Ати..
прегръдка и поздрав за теб, от сърце..


Метличинка, приятно ми е, когато се отбиваш на моята страница, и още повече, когато чета твоите стихове. Шарен е светът ...какво да се прави? Всичко има в него...
Прегръдка и поздрав и от мен!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12148566
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70667
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031