Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.07.2017 20:14 - Песен, която ще докосне всеки
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3383 Коментари: 9 Гласове:
34


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Песен, която ще докосне всеки, който я излуша....
Няма друг народ, като нашия, които "да пее и в скръб, и в печал".
Не се стърпях. Споделям я с Вас. Самата тя говори за тежката ни съдба и за онези три войни, покосили толкова много млади животи. 

 




Гласувай:
34



1. tota - Ето текста на песента: Капитан ...
23.07.2017 20:20
Ето текста на песента:
Капитан болен лежи,
постела му росна трева.
Завивка му сино небо,
въз глава му тенка пушка.
На дружина говореше:
На дружина говореше
- Ојбе вази мой другари,
писмо си ви напишете,
на моето прво либе,
дек' сум јас тук' загинал.

Капитан, капитана болен лежи,
постеля, постеля му росна трева.
Завивка, завивка му сино небе,
възглаве, възглаве му тенка пушка.
На дружина, на дружина говореше:
- Ой бе ваз, oй бе вази мой другари,
писмо си, писмо си ви напишете,
на мойто, на моето прво любе,
че сам аз, че сам ази тук загинал. И един коментар: "Боже, Боже , какви безброй хубави песни ! Тоя народ пее и в скръб и в печал ! Забележка: "възглаве (възглавница) му тенка пушка.""
цитирай
2. tres1 - Да, песента е уникална
23.07.2017 23:06
Интересно ми е днес същият този народ би ли съчинил песен за хилядите прогонени от страната и погребани живи в нея от настоящите й изедници?
цитирай
3. tota - Интересно ми е днес същият този н...
24.07.2017 08:25
tres1 написа:
Интересно ми е днес същият този народ би ли съчинил песен за хилядите прогонени от страната и погребани живи в нея от настоящите й изедници?


Мисля, че не. Променени обстоятелства, друго време, други хора. Примерът не е пример. Индивидуализмът доминира. За съжаление.
цитирай
4. vandela007 - Често си я пеех, че и сега по някога.
25.07.2017 13:54
Баба ми ѝ беше омръзнало да ме слуша: "Не умря ли тоз капитан, все болен"!

Много си я харесвам тази песен.
цитирай
5. tota - Баба ми ѝ беше омръзнало ...
27.07.2017 10:36
vandela007 написа:
Баба ми ѝ беше омръзнало да ме слуша: "Не умря ли тоз капитан, все болен"!

Много си я харесвам тази песен.

И аз я харесвам, не само текста, мелодията, а и самият клип, който ни пренася в друго време. Време на смели и всеотдайни български мъже, давали живота си за майка България.
Хубав ден, Вандела!
цитирай
6. stela50 - Невероятна песен... свързвам я с дядо ми,
30.07.2017 16:39
участник в трите войни, с неговите трогателни разкази...
с посланията и силата на духа на преживелите болката и ужаса...
и на тези, които я пееха и пренасяха спомена през поколенията.
Вълнуващо, докосващо... песен през сълзи, песен за незабрава...
Поздрави, мила Ати !

цитирай
7. tota - участник в трите войни, с неговите ...
31.07.2017 10:49
stela50 написа:
участник в трите войни, с неговите трогателни разкази...
с посланията и силата на духа на преживелите болката и ужаса...
и на тези, които я пееха и пренасяха спомена през поколенията.
Вълнуващо, докосващо... песен през сълзи, песен за незабрава...
Поздрави, мила Ати !

Мила Танечке, мисля, че няма български дом, който да не е докоснат от тази песен, защото всеки по някакъв начин е свързан с тези три войни. Слушам я и се натъжавам, заради сирачеството на моя баща, което е прекършило полета и мечтите му. И още заради всеотдайната служба на много достойни български войни, които си отидоха рано от този свят, в мирно време, заради превратностите на времето.
Да, песен през сълзи, песен за незабрава... е тази песен...
цитирай
8. sande - Песен за забравените незабравими ...
21.10.2017 11:49
Текстът, думите - прости, безхитростни, искрени и дълбоки, пронизани от тъга.

Гласът на жената, която пее - невероятен, уникален, глас от небето, неутешим, разтърсващ.

Цигулката - луда, полудяла от мъка, апотеоз на Капитана.

цитирай
9. schumpov - Бях забравил тази песен, благодаря ...
31.12.2017 18:33
Бях забравил тази песен , благодаря че ми я припомни.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12136361
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70618
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031