Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.08.2008 10:46 - Отново стихове
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2460 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 25.08.2008 21:43


    Димитър Василев

 Панта рей

Димитър Василев

Не всичко отминава.
Това във същността е
на нeщата-
те искат да останат,
да се съхранят.
И Хераклит е сбъркал –
измамен от реката.
Защото има мигове,
които могат да я спрат.
И да пребъдат уловени-
с отблясъка на вечността –
в мига на някоя любов
или на някоя
мечта.

 

Закъсняла любов

Димитър Василев

Възрастта започва да ме плаши
не със безсилие,
а със любов.
Стават чувствата сега
по-страшни
от смеха
и отказа суров.

Грозно е,
и глупаво
и пусто
без заканите на любовта.
Но над всяко 
закъсняло чувство
хвърля сянка
отговорността.

А пък нося
друга отговорност-
тази отговорност,
че съм жив.
И се питам
/малко непокорно/;
как да съм
и верен
и щастлив!

 

+   +    +

Димитър Василев

Твоето име е дълго и странно,
но ти подхожда
като имената на месеците.
Твоето тяло е младо
и това му стига.
Твоята усмивка е кратка и тъжна
и аз често си мисля,
че тряябва да научиш всички жени
да се усмихват така.
Но ти не си в странно име,
нито в тялото и усмивката.
Ти си
в онази неназовима частица,
която отнасям със себе си,
за да не се чувствам сам
след раздялата.

 

 

Тъжната жена

Димитър Василев

Не весела. Не просълзена.
Обичам тъжната жена:
загадъчна като вселена,
такава тиха, затъена,
такава бавна и смутена,
залутана, непокорена
като вечерна светлина.

Смехът тъй бързо изморява.
Ожесточава ме плачът.
А тъжната жена ми дава
това, което не успяват
ни щастие, ни шумна слава
да ми загатнат и внушат.

 

 Все пак

Димитър Василев

Все пак искам да те видя.
Все пак искам те до мен.
Малко ми е с едно чувство
Само да съм утешен.

Някак си да те докосна.
Някак си да заменя
Поетичната безкрайност
С мигновена топлина.




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. iliada - tota !!!!
25.08.2008 17:00
Стиховете който си подбрала са чудесни!Много ми хареса стиха посветен на закъснялата любов-колко точно го е казал поета
Но над всяко закъсняло чувство
хвърля сянка
отговорността!"
Спокойна и интересна вечер желая!
цитирай
2. tota - iliada - tota !!!!
25.08.2008 22:49
Благодаря, Иля за хубавите думи! Чета ги и препрочитам и си казвам, че на нас хората са присъщи едни и същи чувства. Само, че не всеки може така красиво да ги претвори върху белия лист. Да благодарим, че чрез своя талант те ни дават възможността да се докосваме до трепетите на душата.
Спокойна да е и твоята вечер и с много красота наситена!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12229080
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70797
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930