Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2009 23:39 - Думи, равносметка изречени преди 97 години...
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3860 Коментари: 6 Гласове:
6

Последна промяна: 05.12.2011 14:25


Думи, равносметка изречени преди 97 години….

 Боян Пенев -литературни историк и критик*

 

 

30 .ХІІ. 1912

 

„ Моето нещастие е, че аз пораснах с един идеал, който никога не е бил за този свят. Аз не можех да се отрека и откъсна от него, да заживея с живота на другите, да забравя себе си. От другите изисквам онези ценности, с които живея.Има щастливци, които могат да се отделят от себе си и да заживеят двойнствен живот. Аз не мога. И виждам, че до края на живота си ще запазя това романтично отношение към живота на хората. Що са за мене онези, които не знаят и не виждат какво мога да им дам! Аз не мога да се спирам при тях.

Да живееш винаги един живот, да бъдеш винаги верен на себе си, то е най-голямата трагедия, която може да понесе някой. Има два изхода: или докрай да се бориш за себе си и света, или пък напълно да се отречеш от себе си. Аз никога не съм се колебал и знам, че за мен животът има смисъл в борбата, да постигна себе си и да остана верен на себе си.”

В края на отиващата си година правейки равносметка на отминалото да можем да кажем: „за мен животът има смисъл в борбата, да постигна себе си и да остана верен на себе си.”

 

*Пенев, Б. Дневник спомени, Изд. Български писател, С., 1973, стр.101 

 

Кратки биографични бележки :http://liternet.bg/publish5/bpenev/index.html

 Весело посрещане на НОВАТА 2010 ГОДИНА!

http://www.youtube.com/watch?v=20dgEOy7e0s&feature=related

 







Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - Ех, как рано си отиват качествените хора...
30.12.2009 23:54

"...Не плача за себе си. - Нека, жесток и оскъден,
живота между ни прегради да беше изправил -
да бяхме осъдени вечно отделно да бъдем,
да беше ме даже разлюбил, оставил, забравил...

Но само да знаех, че тук на земята ти още
живееш - и моите литнали мисли те стигат -
че дишаш и гледаш, и чуваш - и в късните нощи
прозорец свети, и бдиш ти наведен над книгата.
Елисавета Багряна
цитирай
2. tit - Да останем верни на себе си!:)
31.12.2009 03:04
Вечен стремеж!:))
Хубав празнк да е идването на 2010 година! И повече поводи за празнване през нея!:))
цитирай
3. irka66 - Боже, колко хубаво казано! Животът е стремеж!
31.12.2009 09:59
„за мен животът има смисъл в борбата, да постигна себе си и да остана верен на себе си.”
Поздрави и весело посрещане на 2010!
Ще е хубава година!
цитирай
4. tota - ". . . Не плача за себе си. - ...
01.01.2010 21:42
tili написа:

"...Не плача за себе си. - Нека, жесток и оскъден,
живота между ни прегради да беше изправил -
да бяхме осъдени вечно отделно да бъдем,
да беше ме даже разлюбил, оставил, забравил...

Но само да знаех, че тук на земята ти още
живееш - и моите литнали мисли те стигат -
че дишаш и гледаш, и чуваш - и в късните нощи
прозорец свети, и бдиш ти наведен над книгата.
Елисавета Багряна

"Но само да знаех, че тук на земята ти още
живееш"...кой би могъл да изрече това?
цитирай
5. tota - Вечен стремеж!:)) Хубав празнк ...
01.01.2010 21:45
tit написа:
Вечен стремеж!:))
Хубав празнк да е идването на 2010 година! И повече поводи за празнване през нея!:))

Благодаря, Теди!!
цитирай
6. tota - „за мен животът има смисъл в борб...
01.01.2010 22:01
irka66 написа:
„за мен животът има смисъл в борбата, да постигна себе си и да остана верен на себе си.”
Поздрави и весело посрещане на 2010!
Ще е хубава година!

Така е, но това е най- голямата вътрешна борба, която води човек със себе си.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12187345
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70759
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930