Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2011 22:54 - СПАСИ МЕ ЗА НЯКОЛКО ДНИ САМО
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10640 Коментари: 28 Гласове:
42

Последна промяна: 17.06.2011 06:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

СПАСИ МЕ ЗА НЯКОЛКО ДНИ САМО

                                                           На С.

Спаси ме за няколко дни само.
От асфалта ме спаси, дето слънцето лежи прегазено от
камионите.
От отвесните скали на сградите – спаси ме. В тях
и сънищата
скачат през прозорците като уплашени котки.
Искам да си ушия костюм от вятъра,
а от залеза да си направя жълта риза без ръкави.
О, спаси ме от заканителните жестове на
светофарите –
тези пури в устата на нощта. От кривогледи хора
ме спаси
и от други хора, дето имат само гръб.
От истериката на колите ме спаси, които сякаш
са избягали
по нощници от някоя психиатрия.
Отведи ме в някоя добра гора,
където ще си лягам със стиховете.
О, спаси ме за няколко дни само...
Константин Антонов

                                  image

Намерих това в пощенската кутия. Споделям го с Вас, приятели! То може да бъде зов на всеки един от нас.
Изречен по същия начин, както е направил поетът: "СПАСИ МЕ ЗА НЯКОЛКО ДНИ САМО!"

                                                                   
                                                              image

Лес. Музыка для релаксации.

http://www.youtube.com/watch?v=yl6j4xFvVdU                                            

Amazon Rainforest Relaxation Video

http://www.youtube.com/watch?v=43yvlrNl3Xc&feature=related

Relax Music 1

http://www.youtube.com/watch?v=4UlZyuFiGks&feature=fvwrel

 

Relax Music 2

http://www.youtube.com/watch?v=_jQkT5dsupQ&feature=fvwrel

 

DOWNLOAD FREE SLEEP MUSIC.

http://www.youtube.com/watch?v=asg8XMzOvCE&feature=related

This is Equinoxe 4, composed by Jean Michel Jarre

http://www.youtube.com/watch?v=fpWNimba344&feature=related













Гласувай:
42



1. medima - Спасение!
16.06.2011 23:05
Всеки мечтае за такова спасение. Този постинг поне отчасти го постига.Поздравления!
цитирай
2. tota - Всеки мечтае за такова спасение. ...
16.06.2011 23:15
medima написа:
Всеки мечтае за такова спасение. Този постинг поне отчасти го постига.Поздравления!


Диме, радвам се, че надникна! Знаеш как мечтаехме за такова спасение на Бойково, което не осъществихме. Стягахме и палатките. Не е късно да го осъществим, нали?
Спокойна вечер!
цитирай
3. mt46 - Здравей, Ати!
16.06.2011 23:20
Пожелавам ти... спасение!... :))
цитирай
4. tota - Пожелавам ти. . . спасение!. . . :...
16.06.2011 23:31
mt46 написа:
Пожелавам ти... спасение!... :))


Благодаря, Марин! Далече са възможните дни за спасение ...
И на теб, също!
Ето тук едно прекрасно място за спасение, Меган ни е отвела.
http://megan503.blog.bg/turizam/2011/06/15/paraklisa-s-aiazmoto-krai-bachkovski-manastir.765918#last_comment
Спокойна вечер!
цитирай
5. анонимен - Спасение няма! Къкето и да ходиш, ...
17.06.2011 07:48
Спасение няма! Къкето и да ходиш, накрая пак си на асфалта.
цитирай
6. tota - Спасение няма! Където и да ходиш, ...
17.06.2011 08:04
kushel написа:
Спасение няма! Където и да ходиш, накрая пак си на асфалта.


Вероятно за това е този вик - зов на поета, осъзнал, че спасение няма. Природата ни чака. А полето плаче за хората...хората, които ги няма ...или са на асфалта.

И въпреки това нека денят ти да е добър!
цитирай
7. stela50 - Всеки има нужда от мигове спасение ,
17.06.2011 08:12
от глътка чист въздух и успокоение ...Когато те обгражда зеленина
и високи дървета ,цветя ...и си близо до небето .
С твоя постинг ,Ати ...направих тази асоциация ,почувствах свежестта
и силата на природата .
Благодаря ти !
цитирай
8. tota - от глътка чист въздух и успокоение. ...
17.06.2011 10:26
stela50 написа:
от глътка чист въздух и успокоение ...Когато те обгражда зеленина
и високи дървета ,цветя ...и си близо до небето .
С твоя постинг ,Ати ...направих тази асоциация ,почувствах свежестта
и силата на природата .
Благодаря ти !


Мила Танечка, трябва в действителност да почувстваме силата и свежестта на природата. Избрала съм и маршрута на Меган. Прекрасно е там онова кътче над Бачково.
Хубав ден!
цитирай
9. megg - "Искам да си ушия костюм от вятъра"
17.06.2011 14:24
Благодаря, Ати, че с постинга си ме накара да усетя тази дреха, изтъкана от вятър и
от жълтото сияние на слънцето!
Хубави почивни дни, с пожелание да намериш време за глътка спасителна природа!
:)
цитирай
10. tota - Благодаря, Ати, че с постинга си ме ...
17.06.2011 14:30
megg написа:
Благодаря, Ати, че с постинга си ме накара да усетя тази дреха, изтъкана от вятър и
от жълтото сияние на слънцето!
Хубави почивни дни, с пожелание да намериш време за глътка спасителна природа!
:)

Мариана, благодаря за пожеланията. Харесвам поезията на Константин Антонов. Колко метафора? Колко образен изказ? За това я споделям с приятелите и всички, които обичат поезията!!

На теб също "да усетиш дрехата, изтъкана от вятър и от жълтото сияние на слънцето!" Подсказал ни е, че животът на човек е там където е началото му.
цитирай
11. alexs - СПАСИ МЕ ЗА НЯКОЛКО ДНИ САМО
17.06.2011 14:41
А защо да е за няколко дни само .....
цитирай
12. tota - А защо да е за няколко дни само. . . . . ...
17.06.2011 14:49
alexs написа:
А защо да е за няколко дни само .....


Алекс, приятелю това е зов - вик на поета, дори е с посвещение от самия него. Вероятно това е могъл да отправи? Повече не е посмял или не е могъл?

А, колкото до мен самата, работата ме държи прикована към асфалта...поне до средата на юли. А, после ако има време за глътка въздух ще си я подаря!!
Няма спасители, колкото и странно да ти звучи? Живеем във време в което всички са устремени в своите грижи. Не остава време да се погледне в страни...Всеки сам се спасява с тежнението "Назад към природата!"
Докосването до нея дава много, освен здраве...

Светъл ден, Алекс!!
цитирай
13. bizcocho - Напълно го разбирам поета! Отпр...
17.06.2011 17:39
Напълно го разбирам поета! Отправил е своя зов по възможния за него начин. Действителността понякога толкова задушава, че се мяташ за глътка чистота...
цитирай
14. ivana59 - Благодаря, tota!
17.06.2011 17:58
Всеки път, когато мога, бягам от асфалта и търся зеленото. А Тото ми осигурява ежедневните срещи с малките хубости...:)
цитирай
15. tota - Напълно го разбирам поета! Отпр...
17.06.2011 18:51
bizcocho написа:
Напълно го разбирам поета! Отправил е своя зов по възможния за него начин. Действителността понякога толкова задушава, че се мяташ за глътка чистота...


О, Женя много точно " мяташ се за глътка въздух" за да се освободиш от ежедневието, от примката на заобикалящите те ....

Хубава вечер!!
цитирай
16. tota - Всеки път, когато мога, бягам от ...
17.06.2011 18:53
ivana59 написа:
Всеки път, когато мога, бягам от асфалта и търся зеленото. А Тото ми осигурява ежедневните срещи с малките хубости...:)


Можем само да се поучим от теб, Ваня и да те последваме! Който успява да направи това той има сили да продължи напред!!

Хубава вечер!!

цитирай
17. tota - . Писах Ви, че държа да се пише кра...
17.06.2011 20:59
borjanmljakov написа:
.


Писах Ви, че държа да се пише красиво в блога в който подбирам и публикувам това, което ми харесва или бих искала да споделя с приятелите си. Не може просто ей така да напишете едно изречение за творба на човек, за когото предполагам нищо не знаете. И още обосновете се защо това стихотворение е "Нова катастрофа на поезията, подбрана от блогерката тотка"?

Ще Ви отговоря със следните мисли:
„За поезията са необходими особени сетива.
За да се проникне в художествения текст.
Разума, ума, даже културата не помагат.
Има значение атмосферата, в която израства човек, което го обгръща като въздух.
Усета към поезията е уникално, върховно качество.
Пак ще кажа - не е ум, не е интелигентност. Това е сетивност.
Както и усета за музиката.
Или го имаш, или го нямаш.
А има и доста хора, които симулират.
Но реално са далече както от поезията, така и от музиката.
И жените и мъжете твърде често се преструват. Симулират.
За да се харесат.”
цитирай
18. tota - Кой е Константин Антонов?
17.06.2011 21:04
Нямах намерения да пиша за автора на стихотворенията, които публикувам напоследък тук. Кой е Константин Антонов? Известен е по фамилно име Мазников. Роден е в село Червен Бряг, Дупнишко.В полите на Рила. Принуден е да смени фамилната име с Антонов при издаването на стихосбирките. Дълги години е работил в отдел "Култура" на ГОНС – Дупница. Но като поет е познат само в Дупница, остава неизвестен в България. Остава и непризнат. Не е член и на СБП
Има издадени три книги.
„ Цветя от моята градина” - още като ученик.

”Провинциална неделя” - Издателство „Хр. Г. Данов” - Пловдив
и
”Часовете на отнесените листа” - Издателство „Хр. Г. Данов” - Пловдив
За съжаление - вече не е между живите.
Любопитно ми е какъв човек е бил? Какво е люлеело мислите му и какво е клокочело в душата му та да пише така образно и прочувствено? За това подбрах няколко негови стихотворения, които последователно ще публикувам в блога.

цитирай
19. mt46 - Добър вечер, Ати!
17.06.2011 21:29
Не се засягай от критикарски мнения! Все ще се намери някой, който да не харесва дадено стихотворение. Въпрос на вкус, на култура... А ако някой те обижда лично, имаш пълното право да изтриеш коментара му. Или да се обърнеш към модераторите на блог.бг - за да му наложат БАН...
цитирай
20. martiniki - Хубаво стихотворение! Веднага познах автора на онзиденшното сбогуване
17.06.2011 21:31
който е съвсем нов и непознат за мен - чела съм две негови стихотворения при теб, tota, той се отличава

спаси ме...

...и от други хора, дето имат само гръб...
цитирай
21. tota - Не се засягай от критикарски мне...
17.06.2011 21:34
mt46 написа:
Не се засягай от критикарски мнения! Все ще се намери някой, който да не харесва дадено стихотворение. Въпрос на вкус, на култура... А ако някой те обижда лично, имаш пълното право да изтриеш коментара му. Или да се обърнеш към модераторите на блог.бг - за да му наложат БАН...


Благодаря, Марин! Имаш основание, че не всички могат да споделят публикуваното тук. Но щом не харесват не е необходимо нито да четат, нито да коментират. Още повече стихове, които са изстрадани от творец, който не е между живите. За втори път се пише така. Първият път за стихотворение на Матей Шопкин с цинично продължение, което изтрих. Сега отново. Поне да се обоснове. Или какво?
цитирай
22. tota - който е съвсем нов и непознат за мен - ...
17.06.2011 21:35
martiniki написа:
който е съвсем нов и непознат за мен - чела съм две негови стихотворения при теб, tota, той се отличава

спаси ме...

...и от други хора, дето имат само гръб...


Дора, благодаря ти! Точно казано и от автора и от теб "спаси ме...

...и от други хора, дето имат само гръб.."

Хубава вечер!
цитирай
23. mt46 - Ати,
17.06.2011 21:47
има просто заядливи блогъри, тролове... Преди малко видях коментара на въпросТния господин в друг постинг - пак същия критикарски и некултурен стил...
цитирай
24. tota - има просто заядливи блогъри, тр...
17.06.2011 21:53
mt46 написа:
има просто заядливи блогъри, тролове... Преди малко видях коментара на въпросТния господин в друг постинг - пак същия критикарски и некултурен стил...


Марине, и аз забелязах това. Но да критикува аргументирано, не просто така. При това талантлив автор, който приживе не е получил признание. Не бива.
Опитвам се да публикувам колкото мога повече автори, които ги няма в интернет пространството. Да се знае за тях. Не от суета.
цитирай
25. veninski - Поздрави и от мен!
18.06.2011 06:23
Поздрави и от мен!
цитирай
26. tota - Поздрави и от мен! Благодаря, ...
18.06.2011 06:39
veninski написа:
Поздрави и от мен!


Благодаря, приятелю!
Ти също разбираш в каква посока са усилията ми.
В блога най - срещаните автори са българските.
И утвърдените и познатите, и непознатите трябва да намерят място тук в интернет пространството.
Да достигат до всички, които обичат поезията и българското!

Поздрави и от мен!!
цитирай
27. sande - И аз искам "да си ушия костюм от вятъра, а от залеза да си направя жълта риза без ръкави"...
18.06.2011 08:24
megg написа:
Благодаря, Ати, че с постинга си ме накара да усетя тази дреха, изтъкана от вятър и
от жълтото сияние на слънцето!
Хубави почивни дни, с пожелание да намериш време за глътка спасителна природа!
:)


Какъв забалежителен порив към красота и волност има в тези думи!

Истинска поезия.

Благодаря на Тота, че ни представя един Салон на поезията, където звучи красотата и волността.
А още повече, че представя и забравени поети от провинцията, които са създали поетични шедьоври.

Поздравявам я за тази й смелост и благородство!

Спасение има!

Човек винаги може да бъде спасен!

Но само ако иска.
цитирай
28. tota - Благодаря, Ати, че с постинга си ме ...
18.06.2011 08:34
sande написа:
megg написа:
Благодаря, Ати, че с постинга си ме накара да усетя тази дреха, изтъкана от вятър и
от жълтото сияние на слънцето!
Хубави почивни дни, с пожелание да намериш време за глътка спасителна природа!
:)


Какъв забалежителен порив към красота и волност има в тези думи!

Истинска поезия.

Благодаря на Тота, че ни представя един Салон на поезията, където звучи красотата и волността.
А още повече, че представя и забравени поети от провинцията, които са създали поетични шедьоври.

Поздравявам я за тази й смелост и благородство!

Спасение има!

Човек винаги може да бъде спасен!

Но само ако иска.


Благодаря, Санде! По важното е да не бъдат забравени, а техните "поетични шедьоври" да достигнат до ценителите на поезията и обичащи те българското!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12216246
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70762
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930