Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2011 21:59 - Само да дойде мама
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6766 Коментари: 26 Гласове:
30

Последна промяна: 23.11.2011 22:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

***

Да дойде на Коледа мама
с царевица и мед.
Поне една вечер да не гледаме телевизия
с паузи от черно-бели планински фото изгледи.
Нищо че няма
да кадим из стаите за берекет.
Нищо че няма да вържем на дърветата слама,
че коледари няма да дойдат, нищо.
Само да дойде мама.
Да ми донесе стъпка на катеричка, звън на капчук,
дъх на лозница,
защото аз ще умра тук
със сърцето на заключена птица,
без да видя нашата планина голяма ...

Само да дойде мама.

Иван Тренев

image
Рила планина

Тази прекрасна мелодия изпълнена на гъдулка е плач по нещо безвъзвратно изминало и поздрав за всички, които могат да кажат: „Само да дойде мама!!”

Изпълнение на Пейо Пеев в съпровод на БНР.

http://www.youtube.com/watch?v=vNUnTJO6VJQ

  •  

 Ernesto Cortazar - Enjoy and Relax (HQ Video)

http://www.youtube.com/watch?v=u72gfk04WRE&feature=related

Ernesto Cortazar - Sicilian Romance

http://www.youtube.com/watch?v=DYXdLswOLts&feature=related

time to say goodbye (Ernesto Cortazar)

http://www.youtube.com/watch?v=vxnkVFCBe7k&feature=related

Ernesto Cortazar - Moments of Solitude

http://www.youtube.com/watch?v=8vINjacjgY0&feature=related














Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. 4aiotgluhar4e - Потресаващо!
23.11.2011 22:13
Не познавам творчеството на Иван Тренев, Тота, и с всяка следваща твоя публикация се убеждавам, че е грешка.
И аз понякога си мечтая за песен на капчук, ама от селска къща, не от водата на климатиците. А тази нощ ще сънувам стъпка на катеричка :)
Благодаря ти!
цитирай
2. mt46 - Силно, въздействащо!
23.11.2011 22:23
Най-скъпият подарък за Детето е да бъде с Мама на Коледа!...
Светла вечер, Ати!
цитирай
3. tota - Не познавам творчеството на Иван ...
23.11.2011 22:29
4aiotgluhar4e написа:
Не познавам творчеството на Иван Тренев, Тота, и с всяка следваща твоя публикация се убеждавам, че е грешка.
И аз понякога си мечтая за песен на капчук, ама от селска къща, не от водата на климатиците. А тази нощ ще сънувам стъпка на катеричка :)
Благодаря ти!


Прекрасно е, че ти допада неговото творчество. Всички, поети, които съм представила имат стихотворения, посветени на майката. Това е на Иван Тренев и то е много силно. Не само, защото всеки един от нас носи спомена за споделеното време с майката, а други все още могат да кажат: "Само да дойде мама!" - могат да я повикат, очакват... Защото майката е единствена, защото е светица!!
Да носим обичта за майките в сърцето си!!

Чайче, нека сънят ти да е вълшебен с онази стъпка на катеричка от Рила планина!!
цитирай
4. tota - Най-скъпият подарък за Детето е да ...
23.11.2011 22:35
mt46 написа:
Най-скъпият подарък за Детето е да бъде с Мама на Коледа!...
Светла вечер, Ати!


Марине, най - скъпият подарък за майката е да види в празничните дни децата си около масата, която е наредила...Броени са дните до Коледа всички, които все още могат да го направят да не забравят, че на Коледа непременно трябва да са заедно със своите родители.
Силно и въздействащо е това стихотворение...особено това: "Само да дойде мама"

Благодаря за пожеланията! Нека и твоята вечер да е светла!!
цитирай
5. vandela007 - На Коледа....
23.11.2011 22:53
Майка е родена на 25-ти декември и всяка година ни събира. Тази година ще навърши 86.
цитирай
6. kometapg - Много ми хареса постинга ти! Стихът ...
23.11.2011 23:01
Много ми хареса постинга ти! Стихът е вълнуващ и докосващ, музиката също!:)
цитирай
7. tota - Майка е родена на 25-ти декември и ...
23.11.2011 23:02
vandela007 написа:
Майка е родена на 25-ти декември и всяка година ни събира. Тази година ще навърши 86.


Ваня, Вие сте щастливи щом имате още тази прекрасна възможност да се съберета на масата заради Вашата майка и празника й! Нека да е още един прекрасен миг за всички Ви!
Хубава вечер!
цитирай
8. tota - Много ми хареса постинга ти! Стихът ...
23.11.2011 23:07
kometapg написа:
Много ми хареса постинга ти! Стихът е вълнуващ и докосващ, музиката също!:)


Светла, благодаря ти за хубавите думи! Виновник е авторът, който със стиховете си пробужда мисли и чувства, които носим също в себе си...
Нежна вечер!
цитирай
9. bven - Хубаво стихотворение за доброто у нас!
23.11.2011 23:22
Коледа буди светли чувства - като даровете на влъхвите...
Благодаря ти, Тота - светли чувства и на теб!:))
цитирай
10. tota - Коледа буди светли чувства - като ...
23.11.2011 23:25
bven написа:
Коледа буди светли чувства - като даровете на влъхвите...
Благодаря ти, Тота - светли чувства и на теб!:))


Бвен, чудесно звучи стихотворение за доброто в нас, за светли чувства за свети хора, и най - вече за майките!! Те носят ароматите на тези празници и спомените за традициите ни...

Нежна да е нощта ти!!
цитирай
11. stela50 - Само да дойде мама ... много силно и въздействащо .
24.11.2011 00:15
Дори само на Коледа ...не мога да намеря други думи .
Не мога да пиша - извини ме , Ати ... Разтърси ме това стихотворение
и музиката . Дълги години не исках да има празници ... без мама .
Прегръдки !
цитирай
12. tota - Дори само на Коледа. . . не мога да ...
24.11.2011 07:51
stela50 написа:
Дори само на Коледа ...не мога да намеря други думи .
Не мога да пиша - извини ме , Ати ... Разтърси ме това стихотворение
и музиката . Дълги години не исках да има празници ... без мама .
Прегръдки !


Добро утро, Танечка! "Само да дойде мама" ...много обич и болка има в тези думи...Щастливи са тези, които могат да ги изрекат...
Прегръдка и от мен!
цитирай
13. georgibogdanow - tota,
24.11.2011 08:57
Благодаря, за споделеното!

Стихчето е много силно, браво на поета!

цитирай
14. tota - Благодаря, за споделеното! ...
24.11.2011 09:09
georgibogdanow написа:
Благодаря, за споделеното!

Стихчето е много силно, браво на поета!



Да, Георги, вълнуващо е! Написаното от Иван Тренев за сетен път говори, че човешките неща преживяваме с едни и същи чувства. Мислите, които преминават през нас са също еднакви...особено към майката!!
Поздрави за Иван Тренев!!
За теб - хубав ден!
цитирай
15. sande - "защото аз ще умра тук със сърцето на заключена птица",
24.11.2011 09:30
Само да дойде мама.
Да ми донесе стъпка на катеричка, звън на капчук,
дъх на лозница,
защото аз ще умра тук
със сърцето на заключена птица,
без да видя нашата планина голяма ...

Само да дойде мама.

***
Стихотворението е не само написано, то е изплакано.

А когато е безпощадно ясно, че тя няма как да дойде, защото е Горе ...
цитирай
16. zebb - . . . сърцето на заключена птица, ...
24.11.2011 09:43
... сърцето на заключена птица,
Страда, скътало спомени и мечти.
Поздрави, Ати! :)
цитирай
17. tota - Само да дойде мама. Да ми донесе с...
24.11.2011 09:47
sande написа:
Само да дойде мама.
Да ми донесе стъпка на катеричка, звън на капчук,
дъх на лозница,
защото аз ще умра тук
със сърцето на заключена птица,
без да видя нашата планина голяма ...

Само да дойде мама.

***
Стихотворението е не само написано, то е изплакано.

А когато е безпощадно ясно, че тя няма как да дойде, защото е Горе ...


Санде, когато се нижат дните ни през времето, мислите се връщат назад...очите търсят картини, които са минавали пред тях. Безпомощността ни прави "заключени птици", които неистово очакват да чуят стъпките ...стъпките на майката...Наистина стихотворението е плач по невъзвратимото...
А това "само да дойде мама" пронизва сърцето...

Хубав ден!
цитирай
18. tota - . . . сърцето на заключена птица, ...
24.11.2011 09:51
zebb написа:
... сърцето на заключена птица,
Страда, скътало спомени и мечти.
Поздрави, Ати! :)


Да, Марине идват и такива дни, да сме заключени птици, а сърцето да страда по невъзвратимото, неповторимото за нас...

Хубав ден!!
цитирай
19. megg - Само ...
24.11.2011 10:24
Толкова безутешност ...Заравя пръсти в най - дълбокото на душата това стихотворение. И всяка сълза се плъзва по лицето със " стъпка на катеричка ", всяка дума отеква със " звън на капчук ".
Поздрав, мила Ати!
цитирай
20. tota - Толкова безутешност. . . Заравя ...
24.11.2011 10:32
megg написа:
Толкова безутешност ...Заравя пръсти в най - дълбокото на душата това стихотворение. И всяка сълза се плъзва по лицето със " стъпка на катеричка ", всяка дума отеква със " звън на капчук ".
Поздрав, мила Ати!


Мила, Мег, само така може да се изрази обичта към майката и нейната зауба...Дори и тогава, когато я няма, ние често казваме ох, майко, майчице ...а тук я и очакваме с думите "само да дойде мама"...както е изрекъл, поетът. Сякаш тя вечно бди над чедото си!!

Хубав ден!
цитирай
21. naidobriq - ЛИПСВАШ МИ МАМО. . Идваш в съня ми ...
24.11.2011 10:51
ЛИПСВАШ МИ МАМО..

Идваш в съня ми мамо

красива. усмихната и добра

Погалваш нежно челото ми..

Питаш ме..Как си сине?

Да те прегърна..Хаиде ела.

Гушкам се в топлата ти гръд.

Поемам огъня от сърцето ти

Душата ми стене..но чувам гласа ти

-Бъди силен сине и по пътя продължи

В живота има бури ветрове стихии

отливи и приливи като в морето

морските вълни.но ти не се предавай

Поеми въздух и пак по пътя нагоре тръгни...

Както съм те учила..бъди горд достоен и добър

и аз със вдигната глава в безвремието

да кажа..Да това е моят син..

Мамо там където си

Да бъде светла паметта ти

Почивай сред цветя и мир
А аз ти обещавам

Ще бъда достойния твои син...

Липсваш ми мамо..
Avtor naidobriq
цитирай
22. tota - 21. naidobriq - ЛИПСВАШ МИ МАМО. . Идваш в съня ми ...
24.11.2011 11:08
Ех, Ани...просълзи ме!!
" А аз ти обещавам

Ще бъда достойния твои син...

Липсваш ми мамо.."

Хубав ден!!
цитирай
23. qbylkovcvqt - Много е затрогващо, истинско, н...
24.11.2011 20:22
Много е затрогващо, истинско, нашенско... хваща за гърлото... здраво

Поздрав!
цитирай
24. tota - Много е затрогващо, истинско, н...
24.11.2011 20:29
qbylkovcvqt написа:
Много е затрогващо, истинско, нашенско... хваща за гърлото... здраво

Поздрав!


Благодаря, Славе! Да - истинско, нашенско!!
Хубава вечер!
цитирай
25. zvezdichka - Страхотно е Ати!
25.11.2011 14:44
Стих копнеж, зов - изплакан, както каза и Сашо, навяващ топлотата на майчиното крило, майчиното сърце, родния дом!
цитирай
26. tota - Стих копнеж, зов - изплакан, както ...
25.11.2011 19:38
zvezdichka написа:
Стих копнеж, зов - изплакан, както каза и Сашо, навяващ топлотата на майчиното крило, майчиното сърце, родния дом!


Цанка, това е непостигнатият копнеж, защото идва време, когато губим нашите майки...и когато вече ги няма ние продължаваме да ги очакваме, да ги търсим...и носим в сърцето си!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12192077
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70761
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930