Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2011 00:09 - П Р Е Л Ю Д И И
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5410 Коментари: 14 Гласове:
20

Последна промяна: 23.10.2013 19:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

П Р Е Л Ю Д И И

Боян Пенев

3

Луната струи над нас сребристите си лъчи.

 

Ние минуваме  през сенките  и светлините на гората – ние трима: аз, моята невидима душа  и една тъмна съблазън, чийто очи са фосфорично озарени от луната. Аз съм раздвоен между едната и другата, живея в два свята, откъснати един от друг, и потъвам в бездните на своето раздвоено битие. Чувствувам се разпънат, усмихвам се на своята съблазън и я зова, и само душата ми вижда моята мъка и слуша молитвите ми.

 

- Ти искаш да ме видиш, казва тя, искаш да ме усетиш в греха на своите желания – ти искаш да ме зашеметиш  от аромата на моята безплътност и го доземаш в благоуханието на тая светла нощ и в горчивия дъх на своята непозната съблазън.

 

 - Моя безсмъртна душа, ти отново ме намираш загубен в тия вековни гори. Ела с мен, не ме оставяй сам в нощта. Аз искам да те постигна в грешните си пътища – към твоите небеса водят преизподните на моя земен живот. Ще мина безстрашно през тях и не ще спра пред никой жадуван грях и пред никоя съблазън.

 

Замлъквам. Мълчи и моята съблазън. – и ме следва неотстъпно – нито ме зове, нито ме отблъсква – само ме облива с отровния блясък на очите си. Аз хвърлям в бездните на нейния поглед  всичките си съкровища.

 

И пак чувам гласа на душата си:

 

- Ти ще ме забравиш в греха си.

 

- Може би. Аз ще те забравя в земния си грях, за миг аз ще изчезна в него, ще изгоря, за да се родя с една нова памет, за да  пречистя цялото си битие и да застана пред теб първичен и безгрешен. Тогава само аз ще бъда в хармония със себе си и ще победя мъката на раздвоението. Искам да се отдам на всички изкушения, за да остана само твой.

 

Затварям очи и усещам  да ме докосва  една ръка -  не зная чия – дали на моята душа, или на моята съблазън. Изтръпвам в нейната милувка  и със затворени очи чувствувам  да се разлива върху лицето ми лунната светлина  - усещам как  бледнее лицето ми и става прозрачно  в сините и зелени  светлини на тая мъртва луна.

 

     И заговарвам на себе си:

 

     - Отде ида и де отивам  в тоя късен час? Кому съм родствен и близък? Къде си моя душа – аз те чувам , но не те виждам.  Къде са обещанията ти, моя съблазън – аз те диря, постигам те и те  завладявам и  все пак съм тъй далеч от теб.  Вие сте с мен, но аз не мога да различа едната от другата.

     Замлъквам отново и спирам уморен сред своя нощен път. Тишината на гората вплита своята музика в трептящите лунни лъчи. Гласовете замлъкват. Без да се обърна, чувствам , че съм съвсем сам – и опиянен от благоуханията на своите сънища, чезна в мистичната музика на тая мъртва светлина.

Следва продължения image
                                                        image                                                                   image
Dami Kim play Bruch Violin Concerto No.2 in d, 1st mov. PART 1 (Producer Simon)

http://www.youtube.com/watch?v=po5EYkNpVZc&feature=player_embedded#at=47

Dami Kim play Bruch Violin Concerto No.2 in d, 1st mov. PART 2 (Producer Simon)

http://www.youtube.com/watch?v=OIqfOma34Kw&feature=related

Dami Kim play Bruch Violin Concerto No.2 in d, 2nd mov (Producer Simon)

http://www.youtube.com/watch?v=5LIK5EJgtq0&feature=related

Dami Kim play Bruch Violin Concerto No.2 in d, 3rd mov (Producer Simon)

http://www.youtube.com/watch?v=eaHdeYGXoKg&feature=related

 













Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Прочетох с вълнение и третата прелюдия ...
28.12.2011 10:07
Изумителен човек ... красиви и силни откровения ,
мъдрост и философия ,дълбоки чувства и усещания .
Благодаря , мила Ати за тези незабравими моменти ,
в дните на размисли и пожелания , на вяра и надежда ...
Прегръдки !
цитирай
2. ognena71 - Поздрави!
28.12.2011 10:27
Поздрави!
цитирай
3. gocho52 - От къде идем
28.12.2011 10:38
и на къде отиваме...
Още нямам отговор.
цитирай
4. ivankalilova - , , Отде ида и де отивам в тоя късен ...
28.12.2011 10:47
,,Отде ида и де отивам в тоя късен час? Кому съм родствен и близък? Къде си моя душа – аз те чувам , но не те виждам. ''
Благодаря, Ати .....за чудесните мигове!:)))
От сърце ти желая, когато най-хубавите празници потропат на твоята врата,
посрещни ги с вяра и красива усмивка,а тяхната отплата ще е здраве, щастие и много късмет през цялата година!
Сърдечни прегръдки!:)))
цитирай
5. tota - Изумителен човек. . . красиви и с...
28.12.2011 10:50
stela50 написа:
Изумителен човек ... красиви и силни откровения ,
мъдрост и философия ,дълбоки чувства и усещания .
Благодаря , мила Ати за тези незабравими моменти ,
в дните на размисли и пожелания , на вяра и надежда ...
Прегръдки !


Танечка, точно е твоето определение - изумителен човек. Дълбоките чувства и усещания, претворени с дълбочина на мисълта и проникновение чрез силата на словото! Всеки път, четейки го, го преоткривам и си мисля, че е бил сам , вглъбен себе си и в своята същност, независимо от обкръжението му. Същевременно е търсил отговори на въпроси, касаещи всеки един от нас.
Да благодарим, че написаното е запазено и стигнало до нас и до идващите след нас. Величина е!!

Хубав ден!
цитирай
6. tota - Поздрави! Веси, благодаря ти! ...
28.12.2011 10:53
ognena71 написа:
Поздрави!


Веси, благодаря ти! Поздрави и за теб!
цитирай
7. tota - и на къде отиваме. . . Още нямам от...
28.12.2011 10:57
gocho52 написа:
и на къде отиваме...
Още нямам отговор.


Приятелю, това е големият въпрос, който си задаваме и търсим отговор.
Големият Боян Пенев е заключил: "Без да се обърна, чувствам , че съм съвсем сам – и опиянен от благоуханията на своите сънища, чезна в мистичната музика на тая мъртва светлина."
Търсим отговора и разбираме, че сме сами със себе си в необятния свят!!

Светъл ден!
цитирай
8. tota - , , Отде ида и де отивам в тоя късен ...
28.12.2011 11:02
ivankalilova написа:
,,Отде ида и де отивам в тоя късен час? Кому съм родствен и близък? Къде си моя душа – аз те чувам , но не те виждам. ''
Благодаря, Ати .....за чудесните мигове!:)))
От сърце ти желая, когато най-хубавите празници потропат на твоята врата,
посрещни ги с вяра и красива усмивка,а тяхната отплата ще е здраве, щастие и много късмет през цялата година!
Сърдечни прегръдки!:)))


Благодаря за пожеланията, Ваня! И ще продължим да питаме, също като Боян Пенев: ,,Отде ида и де отивам в тоя късен час? Кому съм родствен и близък? Къде си моя душа – аз те чувам , но не те виждам. ''

Успоредно с размислите нека в тези дни да доловим трепетите на душата, да усетим топлината и близостта на нашите сродни души!!
Хубав ден! Весело посрещане на Новата 2012 година!
цитирай
9. sande - Поздрави, Ати, за артистичното и с финес представяне на "Прелюдиите" на Боян Пенев
28.12.2011 11:42
Въобще е прекрасно да се връщаме и преоткриваме голямите личности от нашата култура, оставили незалечима следа в нея. Това е особено важно сега, в тези нови времена, когато кумирите се сменят и когато всички тичат към моловете, а не към библиотеките. И когато ни заливат чуждите култури и чуждите първенци, а глобализацията притиска малките национални култури.

Весели празници!
цитирай
10. tota - Въобще е прекрасно да се връщаме и ...
28.12.2011 12:02
sande написа:
Въобще е прекрасно да се връщаме и преоткриваме голeмите личности от нашата култура, оставили незалrчима следа в нея. Това е особено важно сега, в тези нови времена, когато кумирите се сменят и когато всички тичат към моловете, а не към библиотеките. И когато ни заливат чуждите култури и чуждите първенци, а глобализацията притиска малките национални култури.

Весели празници!


Санде, не случайно публикациите тук са свързани с имената на наши известни и по - малко известни творци. Много отдавна съм прозряла, че преди да познаваш достиженията на световната култура, трябва да познаваш тези на твоя народ. Именно това те прави по силен, по - устойчив, знаеш кой си и към кого принадлежиш!!
Важно е, много важно да знаем себе си за да оцелеем в "размиването" във все по глобализиращият се свят!!!

Весели празници!
цитирай
11. yuliya2006 - ВЕЛИКОЛЕПНО00!
28.12.2011 14:12
Замлъквам отново и спирам уморен сред своя нощен път. Тишината на гората вплита своята музика в трептящите лунни лъчи. Гласовете замлъкват. Без да се обърна, чувствам , че съм съвсем сам – и опиянен от благоуханията на своите сънища, чезна в мистичната музика на тая мъртва светлина.
цитирай
12. syrmaepon - Дано всички ние оцелем в нашето
28.12.2011 14:31
раздвоено битие и намерим себе си !

Весели празници!
цитирай
13. tota - Замлъквам отново и спирам уморен ...
28.12.2011 14:43
yuliya2006 написа:
Замлъквам отново и спирам уморен сред своя нощен път. Тишината на гората вплита своята музика в трептящите лунни лъчи. Гласовете замлъкват. Без да се обърна, чувствам , че съм съвсем сам – и опиянен от благоуханията на своите сънища, чезна в мистичната музика на тая мъртва светлина.


Джу, невероятна картина...музика в трептящи лунни лъчи....Високо класа творец!!
Весели празници !!
цитирай
14. tota - раздвоено битие и намерим себе си ...
28.12.2011 14:48
syrmaepon написа:
раздвоено битие и намерим себе си !

Весели празници!

Само духовността ще ни спаси, Сирма! Силата ни е в духовността!! И в развитието на културата и съблюдаването на традициите.

Весели празнични дни!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12171292
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70749
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930