Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.12.2011 23:34 - П Р О К О Б И
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7625 Коментари: 28 Гласове:
29

Последна промяна: 29.12.2011 23:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

П Р О К О Б И


Боян Пенев

5

 

Съдбата говори: Трябва ли да кажа какво ти готвя? Аз пазя за теб хиляди  очарования. Един от тях ти вече изпита, другите те очакват – те са тъй хубави, както  и някогашните  - но последното е най – хубаво. Ти си създаден за вражда и за това всеки те обича – призван си за страдание и за това всеки ти се радва. Има една страст, която не си изпитал още и  за която знаеш само от сънищата  и предчувствията си. Пази се – аз те обичам и защото те обичам, ще бъда жестока. Който обича, жадува за отмъщение. Най – голямата наслада не е в любовта , а в отмъщението. Ти знаеш, че ще дойда, боиш се  и все пак жадно ме очакваш.     (  В мен живее някой друг, някой дух, той движи перото ми. Прокобата е негова, а не моя.) Едни от тия, които си обичал, изчезнаха и няма да се върнат. Други са далеч, подобни на призраци, на вечерни видения – кой знае дали ще те настигнат. Отмини по своя път и не мисли за тях. Насън ще минеш през едно море – и ще се пробудиш без спомени. В пътя ти не те чакат възторзи и опиянения. Щастието е без бури и без слънце. Мечтата ти е подобна на тиха лятна вечер. Желанията ти са без пламък. И все пак  честит е, който усети твоята нежност и топлина! Щастие – нещастие, радост и нерадост. Защо живея и защо ще умра? Защо съм обичал и защо съм ненавиждал? Светът е безсмислен и съблазнителен, алчен и щедър, груб и нежен, жалък и трагичен. Целувката ли е по – сладостна, или сърцето, или смъртта! Мъката ли е по – дълбока, или радостта? Увличай ме и ми обещавай с уморения си поглед дни, кои не съм виждал, и нощи, които не съм сънувал. Ще се разсипе ли някога в прах златната ти коса? Ще гори ли дълбоко обичта ти, ще грее ли още твоето желание? Обгръщай м, опивай ме – желанията на духа са по страшни от жаждата на плътта. Когато изчезне духът, умира плътта. Но косата ти, в която има забравени слънчеви лъчи, ще преживее и теб, и мен. Остави ме да я диря със затворени очи, с трепетни ръце – да  се докосна до нея и да почувствувам с пръстите си мистичната и светлина. Една искра само – и аз ще се превърна в пламък и пепел – и като безсмъртен лъч ще грея в нейните тихи възторзи. Небето ми потъва в мрак – аз чакам да зазвучат в здрача твоите светли песни. В тях аз ще открия пътищата, които ще ме отведат при теб.     Един призрак говори на друг призрак. Ние не се срещнахме в любовта си, но ще се срещнем след смъртта си. Когато някоя зимна нощ градът се превърне в едно море от мъгли, ние ще се понесем над него като сенките  на Франческа и Паоло, ще гледаме долу, през здрача, светлините, подобни на надгробни кандила – и ще се спрем в една тиха стая, в един пуст дом. Там ще ти каже, което не ти казах тук,  там ще прочетем книгата на Галеота, която тук, на земята, не успяхме да изчетем до край. И когато погледът ми срещне твоя поглед, отново ще възкръсне целувката, която ни раздели на земята, за да ни слее завинаги във вечното желание на любовта. Тогава аз ще бъда арфа – една нежна и въздушна арфа, - по нея ще се докосва само твоят поглед – ще прозвучи отново песента, която сне бремето на душите ми – и ще се вслушат в нея в бледните надгробни светлини. През нощта някой от живите и родствените ще спре пред вратите на опустелия дом – ще вслушва и ще бледнее, - ще изнемогне – и когато се пробуди – все още бледен, - ще създаде вдъхновено най – хубавата от земните песни.

Франческа и Паоло – герои от „Божествената комедия” на Данте
Галеото - /итал./ - буквално пратеник на любовта. Под влияние на Бокачо и по – точно неговия”Декамерон” през Средновековието си появява роман със същото заглавие на името на един цар.

Пенев Б. Дневник Спомени Изд. Български писател, 1973., 129-131;

                                  image

  image

Арфа соло
http://www.youtube.com/watch?v=kPnGYyxbG4E Ekaterina Afanasieva - Harp/Harfe http://www.youtube.com/watch?v=51khd4bvIL8&feature=related  "Les Sources" on the harp http://www.youtube.com/watch?v=eTpvwKOxh60&feature=watch_response Don Alder - Harp Guitar Acoustic Guitar - Canadian Folk Music Awards - 2009 Nominee  http://www.youtube.com/watch?v=-vocEYP0NsI&feature=fvwrel        











Гласувай:
29



1. waterway - Ще се върна, Ати!
30.12.2011 07:10
Ще се върна да прочета пак...и пак!
----------
''Небето ми потъва в мрак – аз чакам да зазвучат в здрача твоите светли песни.
В тях аз ще открия пътищата, които ще ме отведат при теб.''
цитирай
2. tota - Ще се върна да прочета пак. . . и па...
30.12.2011 07:18
waterway написа:
Ще се върна да прочета пак...и пак!
----------
''Небето ми потъва в мрак – аз чакам да зазвучат в здрача твоите светли песни.
В тях аз ще открия пътищата, които ще ме отведат при теб.''


Рози, оставеното ни от Боян Пенев може да се препрочита много пъти и всеки път, всеки един от нас да открива нещо, което сякаш е писано за него. Все едно сме го преживели всичко това или изрекли самите ние. В това е непреходността му...

Ще те чакам!!
цитирай
3. tili - Как рано си отиват
30.12.2011 10:39
качествените хора на България...
Хубаво ми беше тук с текста и всичката тая музика.

Приятно посрещане на Новата и здраве и късмет нататък!:)
цитирай
4. tota - качествените хора на България. . . ...
30.12.2011 10:49
tili написа:
качествените хора на България...
Хубаво ми беше тук с текста и всичката тая музика.

Приятно посрещане на Новата и здраве и късмет нататък!:)


Лили, отишъл си е рано и нелепо от тоя свят. Хубавото е, че ни е оставал и литературната критика и история и този невероятен дневник в който се оглежда душата му. И го виждаме в съвсем друга светлина - нежен, чувствителен, преживяващ, страдащ и най - вече обичащ. Само човек, когото любовта е осенила може да пиша така за нея.

Заповядай!

Благодаря за пожеланията! И на теб здраве и късмет!! И топлина и уют в душата!
И разбира се весело посрещане на Новата 2012 година!
цитирай
5. stela50 - Всяка дума , всяка мисъл е невероятно изказана и изразена ...
30.12.2011 12:59
Красив монолог ... много истинско и човешко откровение .
...И когато погледът ми срещне твоя поглед, отново ще възкръсне целувката, която ни раздели на земята, за да ни слее завинаги във вечното желание на любовта...
Великолепен постинг , мила приятелко !
Поздравления !
цитирай
6. tota - Красив монолог. . . много истинско и ...
30.12.2011 13:08
stela50 написа:
Красив монолог ... много истинско и човешко откровение .
...И когато погледът ми срещне твоя поглед, отново ще възкръсне целувката, която ни раздели на земята, за да ни слее завинаги във вечното желание на любовта...
Великолепен постинг , мила приятелко !
Поздравления !


Танечка, имаш точен усет за откровението на Боян Пенев в прокобите!!

Благодаря ти!
Хубав ден!!
цитирай
7. sande - Боян Пенев ни се разкрива от нови и нови, неподозирани страни...
30.12.2011 13:35
Тук той ни се открива от най-интимната си, човешка страна. Но ако не познаваме тази страна, трудно или непълноценно бихме разбрали литератора, литературния историк. В другите му литературни трактати, студии, статии, актуални статии са неговите литературни предпочитания, оценки, цинностни градации и пр., но можем да ги разберем по-дълбоко и докрай само ако сме се докоснали до личноста на твореца Боян Пенев, до неговата душевност и сетивност.

Поздрави за поредното чудесно представяне на един от първенците на българската култура! Нека го има в мрежата, нека не обраства с тревата на забравата тази светла личност.
цитирай
8. tota - Тук той ни се открива от най-инти...
30.12.2011 13:51
sande написа:
Тук той ни се открива от най-интимната си, човешка страна. Но ако не познаваме тази страна, трудно или непълноценно бихме разбрали литератора, литературния историк. В другите му литературни трактати, студии, статии, актуални статии са неговите литературни предпочитания, оценки, ценностни градации и пр., но можем да ги разберем по-дълбоко и докрай само ако сме се докоснали до личността на твореца Боян Пенев, до неговата душевност и сетивност.

Поздрави за поредното чудесно представяне на един от първенците на българската култура! Нека го има в мрежата, нека не обраства с тревата на забравата тази светла личност.


Благодаря, Санде за споделеното за твореца!
Благодаря и за думите: "Нека го има в мрежата, нека не обраства с тревата на забравата тази светла личност."
Надявам се да съм допринесла малко за това. Искаше ми се това до което съм се докоснала да достигне до повече ценители на литературното ни наследство .

Хубав ден!
цитирай
9. yotovava - Дълбоко дълбае Боян Пенев,
30.12.2011 14:01
бил е така раним!
цитирай
10. jabalka - Поздрави сърдечни !
30.12.2011 14:06
Написаното е като- последен стон на арфа обхванало Света в прегръдка,
от която извор на надеждата в песента на водата преобразява Живота за винаги!
много , много ми хареса...!
цитирай
11. tota - бил е така раним! Валя, творец ...
30.12.2011 15:29
yotovava написа:
бил е така раним!


Валя, творец от величина и същевременно толкова земен с дълбоко стаеното в него - човешкото.

Весело посрещане на Новата 2012 година!
цитирай
12. tota - Написаното е като- последен стон на ...
30.12.2011 15:32
jabalka написа:
Написаното е като- последен стон на арфа обхванало Света в прегръдка,
от която извор на надеждата в песента на водата преобразява Живота за винаги!
много , много ми хареса...!


Благодаря за хубавите думи за "Прокобите". "Надежда в песента на водата, която преобразява Живота за винаги!! " Красиво ...

Весело посрещане на Новата 2012 година! Как си го казала: улови мига!!
цитирай
13. yuliya2006 - ( В мен живее някой друг, някой дух, ...
30.12.2011 22:00
( В мен живее някой друг, някой дух, той движи перото ми. Прокобата е негова, а не моя.)

КОЛКО МНОГО КАЗВА ЕТО САМО С ТОВА...САМО С НЕГО!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
14. magnoliya - Поздрави за поста!
30.12.2011 23:07
Благодаря ти!
Приятно посрещане на високосната 2012 година!
Желая ти здраве, щастие и онова, за което си мечтаеш да се сбъдне!
цитирай
15. lotos16 - Мила Ати,
30.12.2011 23:39
нека идващата година е благосклонна към теб и се изпълнят съкровените желания на душата ти.
Бъди жива и здрава, обичаща и обичана...
Голяма прегръдка и голяма усмивка :)))))
цитирай
16. tota - ( В мен живее някой друг, някой дух, ...
31.12.2011 06:39
yuliya2006 написа:
( В мен живее някой друг, някой дух, той движи перото ми. Прокобата е негова, а не моя.)

КОЛКО МНОГО КАЗВА ЕТО САМО С ТОВА...САМО С НЕГО!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ


Мила, Джу, пише за проникновението на мисълта и за онази сила, която минава през нея - силата на духа!! Невероятно озарение на мисълта!!

Весело посрещане на Новата 2012 година!!
цитирай
17. tota - Благодаря ти! Приятно посрещане ...
31.12.2011 06:44
magnoliya написа:
Благодаря ти!
Приятно посрещане на високосната 2012 година!
Желая ти здраве, щастие и онова, за което си мечтаеш да се сбъдне!


Раде, благодаря за хубавите думи - пожелания!
На теб също желая здраве и светли дни, изпълнени с топлина, доброта и красота!!
Весело посрещане на Новата 2012 година!!
цитирай
18. tota - нека идващата година е благоскл...
31.12.2011 06:47
lotos16 написа:
нека идващата година е благосклонна към теб и се изпълнят съкровените желания на душата ти.
Бъди жива и здрава, обичаща и обичана...
Голяма прегръдка и голяма усмивка :)))))


Павлена, благодаря ти за топлите думи! Благослов са!
И на теб желая здраве, успехи във всяко едно начинание и много щастие!! Обичай и бъди обичана!!

Весело посрещане на Новата 2012 година!
цитирай
19. daan - СРЕЌНА НОВА 2012
31.12.2011 08:17
ТИ ПОСАКУВАМ ВО ГОДИНАТА 2012 ДА ТИ СЕ ИСПОЛНАТ СИТЕ СОНИШТА И ЖЕЛБИТЕ ДА СЕ ПРЕТВОТАТ ВО РЕЛНОСТ.
СРЦЕТО И ДУШАТА ДА ТИ СЕ НАПОЛНАТ СО ЉУБОВ И РАДОСТ.
цитирай
20. tota - ТИ ПОСАКУВАМ ВО ГОДИНАТА 2012 ДА ТИ ...
31.12.2011 08:41
daan написа:
ТИ ПОСАКУВАМ ВО ГОДИНАТА 2012 ДА ТИ СЕ ИСПОЛНАТ СИТЕ СОНИШТА И ЖЕЛБИТЕ ДА СЕ ПРЕТВОТАТ ВО РЕЛНОСТ.
СРЦЕТО И ДУШАТА ДА ТИ СЕ НАПОЛНАТ СО ЉУБОВ И РАДОСТ.


Даан! Много мили думи си ми отправил! Благодаря!!

На теб - здраве, много здраве и да бъде с теб твоята принцеса!!

Весело посрещане на Новата 2012 година!
цитирай
21. gocho52 - Весели празници!
31.12.2011 11:23
Да си усмихната!
цитирай
22. tota - Да си усмихната! Благодаря! ...
31.12.2011 11:25
gocho52 написа:
Да си усмихната!


Благодаря! Весело посрещане!!
цитирай
23. ivankalilova - Весела и щастлива Нова година, мила Ати!
31.12.2011 12:33
Най-искрени благопожелания за здраве и сили,
за ползотворни дела,
за топлота и доброта - дарявани и получавани,
за дни на радост с усмивки и веселие,
за мигове на сбъднати мечти.
цитирай
24. tota - Най-искрени благопожелания за ...
31.12.2011 14:24
ivankalilova написа:
Най-искрени благопожелания за здраве и сили,
за ползотворни дела,
за топлота и доброта - дарявани и получавани,
за дни на радост с усмивки и веселие,
за мигове на сбъднати мечти.


Благодаря, Ваня! Чудесни думи пожелания си ми отправила. Дай Боже да се сбъднат! Не само за мен и моите близки. За всички нас!
На теб пожелавам - много здраве, топлина и обич! Щастлива и благодатна 2012 година!!
цитирай
25. mileidi46 - С най-искренни пожелания за здр...
31.12.2011 16:49
С най-искренни пожелания за здраве,любов и всички сбъднати мечти!!!
И весело посрещане!!!:)))
цитирай
26. tota - С най - искрени пожелания за здраве, ...
31.12.2011 17:12
mileidi46 написа:
С най - искрени пожелания за здраве,любов и всички сбъднати мечти!!!
И весело посрещане!!!:)))


Благодаря, Миледи! На теб и твоите обични много здраве и щастлива да идващата година!
Весело посрещане!!
цитирай
27. анонимен - Veselo posre6tane na 2012, tota! :)
31.12.2011 17:16
Veselo posre6tane na 2012,tota! :)
цитирай
28. tota - Veselo posre6tane na 2012, tota! ...
31.12.2011 17:24
анонимен написа:
Veselo posre6tane na 2012,tota! :)


Благодаря, анонимен /на/!
И от мен пожелание за весело посрещане на Новата 2012 година!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12224569
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70788
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930