Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2013 22:01 - "Гласът на България"...Това ли е гласът на България?
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 19451 Коментари: 50 Гласове:
56

Последна промяна: 12.02.2013 22:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

"Гласът на България"...Това ли е гласът на България?

     Върви по БТВ музикалното шоу наречено „Гласът на България”. Слушам и не мога да разбера дали е гласът на България или на някоя друга страна? Отсрами  ни една прекрасна българка от Молдова - Първото "вносно" изпълнение =) Румяна от Молдова, която учи медицина във Варна и пее "Облаче ле бяло"... интересно? Питам се?
Кога ли в нашия ефир ще зазвучат песни на родния ни език?
За всички, които се чувстват българи и милеят за България, подбрах песни, които звучат на родния ни език!!

image И едно мнение изразено под песен на Паша Христова.
„В онези години приемахме прекрасната българска музика като даденост. Сега от позицията на времето отчитам,че е била на световно ниво. Жалко,че нямаме вече нито певци, нито автори на песни и музика.”
Как мислите? Може би греша? Може би мисленето ми е старомодно щом милея за езика и песента.














Гласувай:
57



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав, Ати!
12.02.2013 22:09
Имаме чудесни гласове от миналото...
цитирай
2. ivoki - Ако не си дал. . . . . за какво си живял. ...
12.02.2013 22:26
Ако не си дал..... за какво си живял....?
цитирай
3. tota - Имаме чудесни гласове от миналото. ...
12.02.2013 23:21
mt46 написа:
Имаме чудесни гласове от миналото...


Марине, може пак да имаме, пречи само виждането за България и българското на властимеющите.
цитирай
4. tota - Ако не си дал. . . . . за какво си живял. ...
12.02.2013 23:24
ivoki написа:
Ако не си дал..... за какво си живял....?


Ако не си дал ... живял си напразно...
цитирай
5. iliada3 - Това си помислих и аз ,Ати!
12.02.2013 23:49
Това си помислих и аз ,Ати!
цитирай
6. tit - Ех, Ати!
13.02.2013 00:42
Колцина могат да изпълнят "Повей, повей!" като Паша?
А и това е песен за финал...не знам какво гледате, щото не следя телевизиите, но дано към края да се борят с български песни.
Добре е от началото да е така, но защо не е . е много тъжен и тежък разговор!
цитирай
7. tota - Това си помислих и аз, Ати! Иля, ...
13.02.2013 06:31
iliada3 написа:
Това си помислих и аз ,Ати!


Иля, вероятно и други това са си помислили. Но или превключват каналите или изключват телевизора, но това, което би въздействало върху идващите след нас е нашата песен, изпята на родния ни звучен език.
За да носят любовта към Родината, където и да са и такива чувства да ги владеят:
"Въпреки всичко.. Ще се върнем... Сега плача, защото ми липсва, колкото и да е зле в България никъде няма по-хубаво от вкъщи!"

"толкова много плаках на тази песен тази вечер, че ми е лошо, но не мога да спра да я слушам...."
цитирай
8. tota - Колцина могат да изпълнят "...
13.02.2013 06:37
tit написа:
Колцина могат да изпълнят "Повей, повей!" като Паша?
А и това е песен за финал...не знам какво гледате, щото не следя телевизиите, но дано към края да се борят с български песни.
Добре е от началото да е така, но защо не е . е много тъжен и тежък разговор!


Теди, не винаги следя, не зная какъв е форматът на шоуто, може да има и български песни, но защо да не е всичко на родния ни език. Тежък разговор, но кой ли го боли за България при тези процеси на глобализация, когато националното се потъмнява, приглушава...
цитирай
9. анонимен - Хубав поздрав, Ати! ;)
13.02.2013 09:14
Онова шоу - просто не гледам и може би отразява мнението и отношението ми по комерсиализираните и предрешени тв формати. Поздрави! ;)
цитирай
10. hristo27 - До тук ми харесаха изпълнението на ...
13.02.2013 09:38
До тук ми харесаха изпълнението на Румяна от Молдова и професионалното мислене на Данчо Караджов. Дано по-нататък "Гласът" стане наистина Български!
цитирай
11. planinitenabulgaria - Една мисъл от постинга ме грабна:
13.02.2013 10:09
"...нямаме вече нито певци, нито автори на песни и музика."
Културата е нещо, което обединява нацията, така както вярата, ценностната система на един етнос.
Всичко това се руши съзнателно. Как иначе ще съществува толкова години просташко-мафиотското предаване на Слави и още десетки програми за чалга.
Така се стигна до положението ни днес, което в Требич обясняват така: Колкото повече мязаш на изрод, толкоз повече та уважават. Затуй съ правят на изроди...
цитирай
12. kanibal - Това шоу е гавра с музиката като и...
13.02.2013 11:33
Това шоу е гавра с музиката като изкуство. Противно и долно като всички риалити шоута.
Не гледайте риалити бе, хора, оскотявате с тях. Сменете канала!!!
цитирай
13. tota - Онова шоу - просто не гледам и може би ...
13.02.2013 11:54
gogi6666 написа:
Онова шоу - просто не гледам и може би отразява мнението и отношението ми по комерсиализираните и предрешени тв формати. Поздрави! ;)


Съгласна съм с теб, Галине, ако все пак не носеше името "Гласът на България". Не отричам, че има способни млади хора, които могат да се изявят по някакъв начин, но защо трябва да си кълчат езиците да пеят чужди песни и при това на чужд език.
Но къде са творците? Защо да не запеят вече пети наши песни?
цитирай
14. tota - До тук ми харесаха изпълнението на ...
13.02.2013 12:00
hristo27 написа:
До тук ми харесаха изпълнението на Румяна от Молдова и професионалното мислене на Данчо Караджов. Дано по-нататък "Гласът" стане наистина Български!


Христо, снощи случайно се загледах и ми стана болно. Защо и в областта на културата не се представяме или изявяваме с това, което е наше родно? Нали, където и да отидеш, когато чуеш българското те стяга гърлото. Как нашите млади хора ще се вълнуват от българското, като то не звучи в ефира. Някой може да ме обори - да, ама има толкова много канали, сега поне има разнообразие. Именно многообразието предполага в националния ефир да звучи приоритетно българското...

И аз се надявам във формата да има предвидено изпълнение и на българска песен!
цитирай
15. tota - ". . . нямаме вече нито певци, ...
13.02.2013 12:04
planinitenabulgaria написа:
"...нямаме вече нито певци, нито автори на песни и музика."
Културата е нещо, което обединява нацията, така както вярата, ценностната система на един етнос.
Всичко това се руши съзнателно. Как иначе ще съществува толкова години просташко-мафиотското предаване на Слави и още десетки програми за чалга.
Така се стигна до положението ни днес, което в Требич обясняват така: Колкото повече мязаш на изрод, толкоз повече та уважават. Затуй съ правят на изроди...

Колко много си прав, Коста!! Колко много!! А, народът добре е доловил това, което се случва в Родината ни. Ще си отворят ли очите, хората от които зависи всичко това. Или нищо ново под Слънцето - "Разделяй и владей!" /уж се обединяваме?/ И "хляб и зрелища!!"
Ще спра до тук!!!
цитирай
16. tota - Това шоу е гавра с музиката като и...
13.02.2013 12:09
kanibal написа:
Това шоу е гавра с музиката като изкуство. Противно и долно като всички риалити шоута.
Не гледайте риалити бе, хора, оскотявате с тях. Сменете канала!!!


Смяната на канала е най - лесната работа. Ние ще го сменим, ами младите? Те дали ще го сменят или сляпо ще подражават на всичко, което се излива от ефира. И още този шум, който звучи при обсъждането, тази еуфория, при кого от журито да бъде насочен изпълнителя. Дразнещо е ...

И въпреки всичко прав е Христо: "Дано по-нататък "Гласът" стане наистина Български!"
цитирай
17. stela50 - Здравей, Ати ... Не съм гледала това предаване,
13.02.2013 12:53
но то едва ли е единственото нещо, което ни кара да си задаваме
много въпроси и да се връщаме назад. Имахме и имаме навярно
прекрасни български певци и изпълнения, но стигат ли днес
до нас , имат ли възможност за изява талантливите български деца.
Няма лошо да се познава музиката на всички народи, да се слушат
песни на всички езици ... стига да не се забравя и отхвърля,
да не се отрича всичко българско, красиво и незаменимо ...
Народните, популярните и други песни не само от миналото,
но и днес да изпълват душите ни с онова особено вълнение ... българското.
цитирай
18. hristo27 - До тук ми харесаха изпълнението на ...
13.02.2013 13:17
tota написа:
hristo27 написа:
До тук ми харесаха изпълнението на Румяна от Молдова и професионалното мислене на Данчо Караджов. Дано по-нататък "Гласът" стане наистина Български!


Христо, снощи случайно се загледах и ми стана болно. Защо и в областта на културата не се представяме или изявяваме с това, което е наше родно? Нали, където и да отидеш, когато чуеш българското те стяга гърлото. Как нашите млади хора ще се вълнуват от българското, като то не звучи в ефира. Някой може да ме обори - да, ама има толкова много канали, сега поне има разнообразие. Именно многообразието предполага в националния ефир да звучи приоритетно българското...

И аз се надявам във формата да има предвидено изпълнение и на българска песен!



Тогава трябва ли да учудваме защо има "Ханко Брат", "Николайко Перник" и други подобни глупости?
цитирай
19. feq - Гласът на България?!
13.02.2013 13:19
Хубава идея с недообмислено решение...
Може би, като ЗАДЪЛЖИТЕЛНО условие трябва да бъде прието - песента, с която се представят участниците да е от български автори и изпълнена на български език!!!
цитирай
20. forgiveness - Така е...(за жалост)!
13.02.2013 13:39
А беше време, когато на "Златният Орфей" чуждоземните изпълнители задължително трябваше да се представят с българска песен. Независимо дали се класираха или не, те я отнасяха в родината си и ...тогава повече хора по-света знаеха къде е България...
Простете ми носталгията, защото тя не е въздишка по обществен строй, а по "най-обикновен"(но необходим!) патриотизъм.
цитирай
21. born - При положение, че хиляди хора се ...
13.02.2013 14:42
При положение, че хиляди хора се вълнуват и протестират срещу енергийните монополи и всички останали проблеми във все по-оскотяващото ни мизерно общество, да се занимаваш с някакво тъпо псевдомузикално предаване е просто цинично. Д.Караджов е един комплексар и нищо повече. Какво е дал толкова на българската музика ? И орден иска на всичко отгоре. Аман от глупаци и парвенюта с претенции.
цитирай
22. tota - но то едва ли е единственото нещо, ...
13.02.2013 16:14
stela50 написа:
но то едва ли е единственото нещо, което ни кара да си задаваме
много въпроси и да се връщаме назад. Имахме и имаме навярно
прекрасни български певци и изпълнения, но стигат ли днес
до нас , имат ли възможност за изява талантливите български деца.
Няма лошо да се познава музиката на всички народи, да се слушат
песни на всички езици ... стига да не се забравя и отхвърля,
да не се отрича всичко българско, красиво и незаменимо ...
Народните, популярните и други песни не само от миналото,
но и днес да изпълват душите ни с онова особено вълнение ... българското.


Танечка, ще поставя ударение върху твоите мисли.
"Няма лошо да се познава музиката на всички народи, да се слушат
песни на всички езици ... стига да не се забравя и отхвърля,
да не се отрича всичко българско, красиво и незаменимо ...
Народните, популярните и други песни не само от миналото,
но и днес да изпълват душите ни с онова особено вълнение ... българското."
Музиката е част от културата на един народ, а културата е градиво и на народността и нацията. Кое ще е онова, което ще вълнува децата, младежите, ако във възрастта, която оставя най - трайни следи, те не познават българското.
И аз не съм против познаването на музиката и песните на другите народи, още повече, че имаме много талантливи деца, но не може да наречеш един формат "Гласът на България" и да не поставиш изискване на кастингите да се представят с българска песен.
Нека си припомним, че духът на един народ е над всичко. Тоя е оная невидима сила, която го приобщава към корените, към род и Родина.
цитирай
23. tota - До тук ми харесаха изпълнението на ...
13.02.2013 16:20
hristo27 написа:
tota написа:
hristo27 написа:
До тук ми харесаха изпълнението на Румяна от Молдова и професионалното мислене на Данчо Караджов. Дано по-нататък "Гласът" стане наистина Български!


Христо, снощи случайно се загледах и ми стана болно. Защо и в областта на културата не се представяме или изявяваме с това, което е наше родно? Нали, където и да отидеш, когато чуеш българското те стяга гърлото. Как нашите млади хора ще се вълнуват от българското, като то не звучи в ефира. Някой може да ме обори - да, ама има толкова много канали, сега поне има разнообразие. Именно многообразието предполага в националния ефир да звучи приоритетно българското...

И аз се надявам във формата да има предвидено изпълнение и на българска песен!



Тогава трябва ли да учудваме защо има "Ханко Брат", "Николайко Перник" и други подобни глупости?


Не, разбира се. Занижените критерии в образованието, криворазбраната демокрация ни водят към безпросветност. Не може да имаш прогрес, ако неграмотността се разширява.
И малко извън контекста на темата за българския език. Не е редно в държавни институции и обществени места да не звучи българска реч.
Не е редно надписите на заведенията да не са изписани първо на български език и след това на един от трите утвърдени чужди езици. Но и за това са необходими правила. И още някой трябва да се взира и в детайлите. Малките камъчета обръщат колата.
цитирай
24. tota - Хубава идея с недообмислено реш...
13.02.2013 16:22
feq написа:
Хубава идея с недообмислено решение...
Може би, като ЗАДЪЛЖИТЕЛНО условие трябва да бъде прието - песента, с която се представят участниците да е от български автори и изпълнена на български език!!!


Много точно, Феичка! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО условие трябва да бъде прието - песента, с която се представят участниците на кастингите да е от български автори и изпълнена на български език!!!
цитирай
25. yotovava - Не грешиш,
13.02.2013 16:27
едно време беше трудно да се пробие и само истинските таланти се налагаха, а сега - всичко и пиар и навсякъде.
цитирай
26. tota - А беше време, когато на "Зл...
13.02.2013 16:29
forgiveness написа:
А беше време, когато на "Златният Орфей" чуждоземните изпълнители задължително трябваше да се представят с българска песен. Независимо дали се класираха или не, те я отнасяха в родината си и ...тогава повече хора по-света знаеха къде е България...
Простете ми носталгията, защото тя не е въздишка по обществен строй, а по "най-обикновен"(но необходим!) патриотизъм.


Беше време. Тук не става въпрос за въздишка, а за нещо много елементарно, но подценено в периода на трансформация на обществото - ПРИЕМСТВЕНОСТ!!
Не познавам друг народ като нашия люшкан от посоката ни на външно влияние, заставян от политиците си да започва да гради след като разруши всички из основи, мместо да надгражда.
Нима тази трансформация не можеше да се извърши по друг начин, да има многообразие на формата на собственост, да се развиеха традиционните ни отрасли, за които имаме суровина и т. н.??? Ами селското стопанство и тези ликвидационни комисии???
Можеше, само дето липсваше и липсва воля на държавници у нашите политици. Ако имаше икономика щеше да се развива и културата!!!
Допуснато бе да се разпилее по света най - ценното - хората!!
цитирай
27. tota - При положение, че хиляди хора се ...
13.02.2013 16:38
born написа:
При положение, че хиляди хора се вълнуват и протестират срещу енергийните монополи и всички останали проблеми във все по-оскотяващото ни мизерно общество, да се занимаваш с някакво тъпо псевдомузикално предаване е просто цинично. Д.Караджов е един комплексар и нищо повече. Какво е дал толкова на българската музика ? И орден иска на всичко отгоре. Аман от глупаци и парвенюта с претенции.


И за исканията има основание и всичко това, което облъчва не само от ефира младото ни поколение е от значение. Нихилизмът и отродяването не ни вещаят нищо добро.
цитирай
28. tota - едно време беше трудно да се пробие и ...
13.02.2013 16:41
yotovava написа:
едно време беше трудно да се пробие и само истинските таланти се налагаха, а сега - всичко и пиар и навсякъде.


Сега всичко е ШОУ!!!
Вярвам в младите хора. Зная, че именно те ще са тези, които ще направят необходимото да се развива българската култура. И не само - в тях е надеждата ни да работят за България!!
цитирай
29. bon4o - Питам се? Кога ли в нашия ефир ще ...
13.02.2013 17:25
Питам се?
Кога ли в нашия ефир ще зазвучат песни на родния ни език?

До тогава докато управниците ни заливат с чужди продукции , а родното ни изкуство се завира в клубове ,читалища и невзрачни театрални сцени , дотогава до когато спре ефира на телевизиите да бълват турски сериали и се наблегне на Българщината, но на истинските традиции и бит а не на някому изгодни и финансово подплатени необмислени бълвочи .
цитирай
30. tota - Питам се? Кога ли в нашия ефир ще ...
13.02.2013 17:42
bon4o написа:
Питам се?
Кога ли в нашия ефир ще зазвучат песни на родния ни език?

До тогава докато управниците ни заливат с чужди продукции , а родното ни изкуство се завира в клубове ,читалища и невзрачни театрални сцени , дотогава до когато спре ефира на телевизиите да бълват турски сериали и се наблегне на Българщината, но на истинските традиции и бит а не на някому изгодни и финансово подплатени необмислени бълвочи .


Благодаря Ви за изразеното становеще!! Мисля, че и в областта на културата е необходима национална стратегия - с превес на българското във всички нейни области. Стратегия подплатена със средства??? Дали е възможно?
Трябва ни сила на духа!! Да съхраним българския дух!! За да ни има!!

цитирай
31. apostapostoloff - Не гласът, а смехът на
13.02.2013 18:11
България.
цитирай
32. tota - България. Може и така да се каже. Но ...
13.02.2013 18:29
apostapostoloff написа:
България.


Може и така да се каже. Но има и смешен плач?
цитирай
33. sande - Санде: Поздрави, Ати! Българското - това е спасението!
13.02.2013 18:34
tota написа:
bon4o написа:
Питам се?
Кога ли в нашия ефир ще зазвучат песни на родния ни език?

До тогава докато управниците ни заливат с чужди продукции , а родното ни изкуство се завира в клубове ,читалища и невзрачни театрални сцени , дотогава до когато спре ефира на телевизиите да бълват турски сериали и се наблегне на Българщината, но на истинските традиции и бит а не на някому изгодни и финансово подплатени необмислени бълвочи .


Благодаря Ви за изразеното становеще!! Мисля, че и в областта на културата е необходима национална стратегия - с превес на българското във всички нейни области. Стратегия подплатена със средства??? Дали е възможно?
Трябва ни сила на духа!! Да съхраним българския дух!! За да ни има!!



***
А подражанието - това е нихилизма, обезличаването, подражанието - това е ниското национално самочувствие, това е комлексарството.
цитирай
34. planinitenabulgaria - Този постинг възмути загрижените за културата ни хора така,
13.02.2013 19:48
както цените на концесионерите на тока и водата клиентите им. Дано и тук да има резултат към нещо по-добро! Но с тия Пайнери, които превръщат момичетата в чалгаджийки и скъпо платени проститутки се съмнявам...Те са развъдници на простащина, която задушава всеки стереж към красивото в изкуството.
цитирай
35. nrd - спасението е в нас
13.02.2013 20:12
Каквото и да си говорим ,става дума за пари.Парите,които истинските таланти нямат и така изплува посредствеността.Трудно ще е,но съм оптимист и вярвам,че спасението е в самите нас!
цитирай
36. magnoliya - Естествено е още при избора на уч...
13.02.2013 20:40
Естествено е още при избора на участниците в "Гласът на България" те да се представят с българска песен. Така не само участниците, но и много от зрителите ще запеят, ще им хареса мелодичната българска песен. Гледах само момичето от Молдова. Хареса ми и се надявам да има още изпълнители като нея.
цитирай
37. mariniki - имало е...
13.02.2013 21:11
има и ще има хубави български песни и гласове...
сигурна съм в това... въпреки мизериията и
бездуховността, които царят повсеместно...
цитирай
38. tota - както цените на концесионерите на ...
13.02.2013 21:18
planinitenabulgaria написа:
както цените на концесионерите на тока и водата клиентите им. Дано и тук да има резултат към нещо по-добро! Но с тия Пайнери, които превръщат момичетата в чалгаджийки и скъпо платени проститутки се съмнявам...Те са развъдници на простащина, която задушава всеки стремеж към красивото в изкуството.


Коста, написах това снощи спонтанно. Само надничах. Подразни ме силният звук на формата, сервилното поведение на журито и изпълнителите, които се надпреварваха да пеят чужди песни. И в същото време си представих, как чужденците ценят нашите изпълнители, на някои места пеят наши песни, учат танците ни. Може да има промяна, но освен воля трябва и обединяване на усилията на институциите. Не може културата да се остави само на имащите комерсиални интереси.
Трябва да се започне още от детската градина, успоредно с формирането на култура на поведение, децата ни трябва да пеят нашите песни, да научат за героите от нашите приказки най- напред, да играят танците ни, игрите ни...После в началното училище и в другите степени на образованието - също - учебните дисциплини да се изпълнят със съдържание за българското. Защо по училищните радиоуредби да не звучи българска музика. Не изключвам досега до постигнатото в областта на културата от други държави, но то трябва да е такова, че да формира усет към красивото.
И още въпреки тази слободия да има изисквания за музикалния фон в заведенията. Защо да няма клубове за младите хора, в които вместо чалга и алкохол - да има прожекции на български филми създадени през различните периоди, творби на световната класика - също, камерни концерти, спортни танци, срещи с творци и т. н. Това да залегне в изискванията на учебните заведения. Отдадените помещения под наем да имат и афиши с културните им прояви.
Но се иска сърце за всичко това и мисъл за България и бъдещето й!!
цитирай
39. tota - Каквото и да си говорим, става дума ...
13.02.2013 21:34
nrd написа:
Каквото и да си говорим ,става дума за пари.Парите,които истинските таланти нямат и така изплува посредствеността.Трудно ще е,но съм оптимист и вярвам,че спасението е в самите нас!

Спасението е в нас. Така са го виждали и възрожденските дейци и строителите на България след Освобождението. Стефан Стамболов в уводната статия „Ако някой ни попита" поместена във в.”Нова България", бр. 59 от 9.01.1877 г., пише следното:
„Ако някой ни попита какво правят днес българите, ние, като туриме ръката си на сърцето, отговаряме му тия две думи: стоят и чакат. И наистина, тия са думите, с които най-добре може да се определи и охарактеризира нашето днешно положение. Ние всинца българите, тука и отсреща, само стоим и чакаме, а нищо не предприемаме, за нищо се не готвим.
…..
Знайно е, че за да се направи една каквато и да е работа, то има нужда от две неща: първо, от добра воля, второ, от средства. У нас за зла чест и двете тия неща, ако и да ги има, намират се в парализирано състояние и нужни са големи усилия, за да се положат в действие. Несъгласието, омразата, завистта, подлостта, интригантството и всичките други лоши качества на човека, които особено се добре развиват във всеки …..народ, пуснали са дълбоки корени помежду ни и парализират много добри и полезни дела за народа ни. Ако да бяхме малко по-честни и по-благородни, малко по-самопожертвовани и по-горещи патриоти, много работи не щяха да са сега така, както ги гледаме. Но това у нас го е нямало така, както е било нужно. Затова повечето от нашите народни работи са се раждали или недоносени, или мъртви.
……..
Нашето отечество е в отчаяние. То ………, то бедствува, след малко съвършено да пропадне, а ние се късаме на партии, гоним се, правим си спънки и изхабяваме силите си в борба не само безполезна, но и вредна. Кой умен човек не би погледнал с укор и съжаление на тая наша деморализация, която особено е силно развита посред нашата емиграция? / и не само бележката моя/ Но доста за това. Болестта има нужда от лек, и тоя трябва да се намери. Нашето спасение е в ръцете ни. Стига да поискаме, и ние от разглобен и парализиран труп можем да станем здраво и пъргаво тяло, способно да живее самостоятелен и разумен човешки живот. Да съединим в едно здраво и неразделно цяло всички честни и самоотвержени патриоти, че средства ще се намерят лесно. Да отхвърлим настрана всичко, що е гнило, неспособно, заразително и като се съберем под нашето ….. и ...знаме, да докажем още веднъж пред цял свят, че ние умеем и знаем да се бием и да умираме за нашата свобода.../ знаем да отстояваме себе си като народ и държава и защитим националните си приоритети – бележката моя/
Цялата статия тук: http://slovo.bg/showwork.php3?AuID=161&WorkID=4518&Level=1
Макар и писана доста отдавна и преследвала други цели, тя има актуално звучене. Сякаш нещата се повтарят. Защо допускаме това? Спасението е в нас!!!

цитирай
40. tota - Естествено е още при избора на уч...
13.02.2013 21:37
magnoliya написа:
Естествено е още при избора на участниците в "Гласът на България" те да се представят с българска песен. Така не само участниците, но и много от зрителите ще запеят, ще им хареса мелодичната българска песен. Гледах само момичето от Молдова. Хареса ми и се надявам да има още изпълнители като нея.


Благодаря, Раде! Хубаво е, че имаме еднакви виждания за нещата. Ако повечето мислим така нещата не са изгубени.
цитирай
41. tota - има и ще има хубави български песни и ...
13.02.2013 21:41
mariniki написа:
има и ще има хубави български песни и гласове...
сигурна съм в това... въпреки мизериията и
бездуховността, които царят повсеместно...


Да, Мариники, има и ще има хубави български песни и гласове...
сигурна съм в това...И аз съм убедена в това, защото имаме талантливи деца. Но някой трябва да работи с тях. Не всеки може да си позволи уроци.
Някой трябва да формира посоката...Не случайността, не улицата. Институциите, създадени и за това !!!
цитирай
42. monaliza121 - Привет, Тота!
13.02.2013 23:17
Не съм гледала това музикално шоу, но по названието му става ясно, че се търси гласът, а не песента на България.
цитирай
43. gocho52 - Случайно не го гледам.
14.02.2013 11:12
Може и да не е случайно...
Здравей,Ати!
цитирай
44. tota - Не съм гледала това музикално шоу, ...
14.02.2013 14:29
monaliza121 написа:
Не съм гледала това музикално шоу, но по названието му става ясно, че се търси гласът, а не песента на България.


Здравей, Тинче! Доколкото разбрах сега започва - с кастингите. Бих добавила по скоро комерсиалното доминира.
цитирай
45. tota - Може и да не е случайно. . . Здравей, ...
14.02.2013 14:32
gocho52 написа:
Може и да не е случайно...
Здравей,Ати!


Здравей, Георги! Вероятно може и без нас, но онези, които ще имат своите фаворити и които ще гласуват - без тях не може - те са аудиторията на това шоу. Надникнах в страницата на БТВ, бяха отчели висок процент на гледалите го по време на кастингите.
цитирай
46. ajekov - Предаването е добро!
14.02.2013 16:29
Според мен е хубаво предаването и е развлекателно, също така и дава път на младите. Не е задължително на участниците да им харесва и да пеят на кастингите български песни, всъщност няма значение какви песни пеят. Важен е гласът им и представянето на сцена, а от гледна точка на телевизията е важно на зрителя да му харесва и да го гледа. И се получава, бтв се стараят много с пресъздаването на тези световноизвестни формати у нас. Всички вкъщи гледат това предаване и се забавляват много, което е показателно.
цитирай
47. tota - Според мен е хубаво предаването и е ...
15.02.2013 08:14
ajekov написа:
Според мен е хубаво предаването и е развлекателно, също така и дава път на младите. Не е задължително на участниците да им харесва и да пеят на кастингите български песни, всъщност няма значение какви песни пеят. Важен е гласът им и представянето на сцена, а от гледна точка на телевизията е важно на зрителя да му харесва и да го гледа. И се получава, бтв се стараят много с пресъздаването на тези световноизвестни формати у нас. Всички вкъщи гледат това предаване и се забавляват много, което е показателно.


Благодаря Ви, за коментара. Една друга гледна точка. Нищо лошо няма да има такива формати. Но сме длъжни да изискваме българският елемент да доминира в него. Нека си спомним "Златния Орфей" - някой по - горе го беше споменал, пееха се и песни на чуждестранни творци, но изискването беше - и чуждестранните певци да пеят българска песен при това на български.
Всяка страна има своята особеност, произтичаща от културата, традициите й. Нека това да личи и от предаванията на малкия екран, от радиото. То остава в съзнанието, то се носи в мислите през целия ни жизнен път.
Нали за това и форматът носи такова име "Гласът на България". Той е глас на България, не само заради участниците в него, а именно поради факта, че звучи българският език в песните.
цитирай
48. vilish - Не е старомодно мисленето ти, Ати ...
15.02.2013 14:34
То е твоята, моята и на още ( предполагам ) много хора позиция, които НЕ ИСКАМЕ нацията ни да изчезне, да се стопи, както "предрича" Умберто Еко:
..... "Не е тайна, че вие се топите. И то не бавно и полека, а със скорости огромни в исторически план. Вие сте единствената държава в Европа, която действително е заплашена от изчезване, и дори наименованието България да продължи да съществува, то хората населяващи тази територия надали ще имат нещо общо с българите.... "
цитирай
49. nikikm - Не ми се сърди,
24.02.2013 20:42
Нямам нищо против естрадната музика,стига да не е изпълнявана от хибриди,като първия,но това не е истинската българска музика!Оригиналната народна музика и старите шлагери носят българското.Сърце,душа,познания,поуки и да не продължавам.Права си и то силно:ние нямаме духовно пространство в момента,толкова е замърсено!Съжалявам,нямам много време,случва се на всеки,но!Идва ми да изкрещя на всички българи:пазете бащиното,драпайте за него със дзъби и нокти,не давайте да се подслажда,нито изкривява!Учете и децата си на това!Докато е билло така е имало България!Сега чистата култура на Бългаария се дави така,както се дави езикът ни,музиката ни,в края на краищата,самите ние!"Липсва ни национален егоизъм и разбиране за това!Но,това е лекарството,което ще спаси България!Ако разберем и го вземем,разбира се! Поздрави!
цитирай
50. tota - ДА СЪХРАНИМ ДЪРЖАВАТА НА ДУХА
07.03.2013 16:40
ДА СЪХРАНИМ ДЪРЖАВАТА НА ДУХА

ДЕКЛАРАЦИЯ НА СЪЮЗА НА БЪЛГАРСКИТЕ ПИСАТЕЛИ

Ние, българските писатели, споделяме съдбата на българския народ и в тези съдбоносни дни на протести сме отново с въжделенията и надеждите на милиони наши съотечественици! Паметливи свидетели на небивала бедност и невиждана несправедливост, ние заявяваме, че днес не само гладът и недоимъкът изтощават съзидателните сили на Отечеството. Днес става ясно, че политическата държава се е опълчила срещу Държавата на духа, създадена от Кирил и Методий с българската азбука, с българските книги. Разруха обхваща книжовността - вековечната опора на националното достойнство и националната независимост в света на двадесет и първия век!

Ето защо ние на свой ред провъзгласяваме неотменното право на българския народ на култура, образование и просвета според стародавни възрожденски традиции в разумно съчетание с напредничави съвременни идеи.

В забележителното време на своя стогодишен юбилей Съюзът на българските писатели с първи почетен председател-основател Иван Вазов представя на бъдещото правителство и на бъдещото Народно събрание следните искания:

1. Да се приеме Закон в защита на българския език от лингвистични замърсители, за да се възвърне живата родна реч в психологическото пространство на целокупното Отечество.

2. Да се осигури превес на българската духовност в учебните пособия и в образованието на всички равнища.

3. Да се премахне Данък добавена стойност върху българската книга, който не отчита творческата същност на художествената литература и я изравнява с елементарни трудови дейности.

4. Да се определи осемдесет и пет процентна квота на българския език в музикалните емисии по националния ефир и във всеобщата интонационна среда.

5. Да се узаконят експертни квоти за Съюза на българските писатели в Съвета за електронни медии, в ръководствата на Българското национално радио, Българската национална телевизия, Българската телеграфна агенция, Националния дворец на културата, Министерство на културата, Министерство на образованието, Министерство на външните работи и други институции.

6. Определен процент от стойността на всяка издадена у нас чуждестранна книга да се отчислява за специален „Фонд за подпомагане на българската художествена литература” като данък за предоставено право на конкуренция на свободния книжен пазар.

Нашите искания са недвусмислен принос към укрепването на законните и моралните устои на обществото!

Ние приканваме към съзидателни действия всички граждански организации и държавни институции!

Велики предшественици ни повеляват да възродим и да въздигнем България над злощастното днешно време!

27 февруари 2013 - сто години Съюз на българските писатели.
http://literaturensviat.com/?p=73416
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12148008
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70666
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031