Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2013 08:35 - Спасява ме моята птича душа Спомен за Мария Нейкова
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8133 Коментари: 16 Гласове:
50

Последна промяна: 23.12.2013 23:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Спасява ме моята птича душа 
Спомен за Мария Нейкова


image

Днес  щеше да навърши 68 години 
Да я помним именно такава - просто Мария оставила ни своята неподправеност и човечност като пример. А песните и - наистина безусловна любов!!
image
"Не посрещай зората без обич за мен
Не посрещай светът е за двама
Пак ще грее в очите ти приказен ден
Даже мен да ме няма
Не обиквай ти друг усетила зов"*


image

„Мария Нейкова си тръгна от този свят, но ни остави песните си. И особено една от тях - "Двама" от филма на Методи Андонов "Козият рог". И ние, като всеки народ, си имаме химн. Но Мария ни подари една песен, която за редица поколения се превърна в химн на душата, на любовта, на взаимната подкрепа и сила. Малцина творци имат щестливата съдба да оставят такава силна творба, която направо те стиска за гърлото, в чиито звуци има всичко - и могъществото на планината, и широтата на полето, и ромона на водата, и кристалния блясък на небето. В нея има бъдеще за красотата.” Ваня Минчева

                                                                        image    
Зеленият прозорец

Тиха, нежна, падна нощ
Падна ноща от умора
И в тишината отново сама
Търся събудени хора

Знае само моята тъга
Твоя прозорец отворен
Свети пак зелена светлина
Той като мен неспокоен

Ти лъч в тъмнината
Гост мой бъди
И самотата с мен сподели

Ако мога с песента
Да отпратя тъгата
Бих раздала топлина
Бих си раздала душата

Знае само моята тъга
Твоя прозорец отворен
Свети пак зелена светлина
Той като мен неспокоен
Той като мен неспокоен

*Из „Светът е за двама” Текст Димитър Точев, музика Мария Нейкова, изп. Орлин Горанов

За нея и нейни песни събрани на едно

 

http://tota.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/02/07/mariia-neikova-vyrviat-li-dvama.287802

Днес случайно установих, че катастрофата със самолета е станала на 21 декември /1971 г./,  рожденният ден на Мария Нейкова. Тогава е загинала Паша Христова. Да си спомним и за нея.

http://tota.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/01/14/pasha-hristova-edna-bylgarska-roza.277054

image

http://www.youtube.com/watch?v=bzpt8CnW2Pw Покрив /1978/
Да си спомним  и за голямата Пепа Николова
 












Гласувай:
50



1. flymore - Драго ми стана, напомняйки ни
21.12.2013 09:21
за невероятния талант Мария Нейкова, tota.
Поклон пред паметта й!
За прекрасния, стилен постинг, с огромна благодарност!
Поздрави и светъл ден, мила!:)
цитирай
2. ivoki - С голямо уважение към паметта на ...
21.12.2013 10:20
С голямо уважение към паметта на една голяма певица и Човек !
цитирай
3. sande - "Вървяха двама" ... Тази песен ни връща към заменития филм "Козият рог" на Методи Андонов и Николай Хайтов...
21.12.2013 13:04
И дузина знамените български артисти. Незабравими.

А томителният глас на Мария Нейкова се носи над годините и вълнува. Живее във филма, но си има и самостоятелен живот.

Поздрави!
цитирай
4. megg - Светъл спомен
21.12.2013 14:02
в светлите предколедни дни; сред чудесата, за които копнеем, в които вярваме, които се случват ... са и песните - онези, които носим в дните си, стоплят ни ...
Просто - Мария. И нейният топъл глас, звучащ в нас.

Поздрав за хубавия постинг, с топлота и признателност!
Светли и радостни дни, мила Ати!
цитирай
5. paciencia - Благодaря ти, Ати!
21.12.2013 17:27
Толкова много ме развълнува с този пост-възпоминание за Мария Нейкова!
Желая ти весели празници!
цитирай
6. style66 - Много я обичам...!
21.12.2013 20:02
Благодаря!
цитирай
7. monna1 - Заинтригува ме, Тота...,
21.12.2013 20:21
...почувствах я много близка, ще потърся да прочета за нея
А в последния клип и Невена Коканова - моя най-любима актриса!
Благодаря за поста!*
цитирай
8. raders - Поклон!
21.12.2013 20:44
Поклон!
цитирай
9. precoria - За Мария Нейкова
21.12.2013 23:39
винаги говорим с признание.Творчеството и се помни,песните,които тя пишеше
са пълни с тъга и зов за щастие.Незабравима остава тази от Козият рог.Беше и добър китарист.Поздрави за споделеното.
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - Благодаря ти, че ми припомни за нея, Ати!
22.12.2013 05:38
Бях дете, но много обичах песните й! И още ги обичам...
цитирай
11. kometapg - Благодаря ти, че ни припомни за тази ...
23.12.2013 01:31
Благодаря ти, че ни припомни за тази нежна и талантлива душа!
цитирай
12. planinitenabulgaria - Бяхме колеги с приятеля на Мария Нейкова, при когото тя почина.
23.12.2013 08:41
Тъжни спомени ме налегнаха по този случай. Спомних си и за Николай Хайтов.
Все по-тесен остава кръга на близките ми и познати, но каквото - такова.
Честита Коледа!
Коста
Лос Анжелос
цитирай
13. bven - Чудесно!
23.12.2013 13:20
За тях няма забрава - и Мария Нейкова, и Антон Горчев, и Катя Паскалева...Плеяда златни творци. багодаря за хубавия пост, Тота. Трябва по-често да поглеждаме датите - те говорят и напомнят на всеки от нас....
Нека са честити и светли празниците ти!
цитирай
14. stela50 - Поздрав за прекрасния постинг, Ати ...
23.12.2013 14:06
Великолепна в таланта си, в скромността и естествеността си,
Просто Мария... Незабравима...
Толкова е хубаво да почетем паметта и`, да послушаме
вълнуващите песни... Благодаря сърдечно.
Светли празници !
цитирай
15. iliada - Поздрави за постинга!
26.12.2013 15:08
Уникална е и незабравима,много ,много естествена -просто мила!Такава я помня до днес!
Щастлива Коледа,Ати!
цитирай
16. vandela007 - Веднъж
31.12.2013 16:13
с дъщеря ми пътувахме. Тя си шофираше, а аз гледах разсеяно зад прозореца на колата. Мълчахме. БГ - радио пускаха една след друга наши песни. В един момент започна Мария Нейкова - "Козият рог". Едновременно с дъщеря ми започнахме да пригласяме. Спогледахме се, тя увеличи малко звука и тогава си помислих, че навярно всички българи, които в този момент слушат БГ-радио, пеят... И сигурно съм била права!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12149519
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70667
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031