Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2021 17:44 - Клаус Шваб
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1778 Коментари: 5 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  КЛАУС ШВАБ  Публикувано на 5 октомври 2020 г. от зимен дъб

Роден в Равенсбург през 1938 г., Клаус Шваб е дете на Адолф Хитлерова Германия, полицейски режим, изграден върху страх и насилие, на промиване на мозъка и контрол, на пропаганда и лъжи, на индустриализма и евгениката, дехуманизацията и дезинфекцията, върху охлаждане и грандиозно визия за "нов ред", която ще продължи хиляда години.

Шваб изглежда е посветил живота си да преоткрие този кошмар и да се опитва да го превърне в реалност не само за Германия, но и за целия свят.

Още по-лошо, както собствените му думи потвърждават отново и отново, неговото технократично фашистко визия също е усукана трахманистка, която ще обедини хората с машини в "любопитни миксове на дигитален и аналогов живот", които ще заразят телата ни с "Умен прах" и в който полицията очевидно ще бъде в състояние да чете мозъците ни.

И както ще видим, той и неговите съучастници използват covid-19 криза, за да заобиколят демократичната отчетност, да превъзхождат противопоставянето, да ускорят програмата си и да я налагат на останалата част от човечеството против нашата воля в това, което той определя "Great Reset".

Шваб не е, разбира се, нацист в класически смисъл, който не е нито националист, нито антисемит, както свидетелства на $1 милион наградата Дан Дейвид, който е награден от Израел през 2004 г.

Но фашизмът през 21 век е намерил различни политически форми, чрез които да продължи основния си проект за преоформяне на човечеството, за да пригоди капитализма чрез безстомен авторитарни средства.

Този нов фашизъм днес е напреднал в под прикритието на глобалното управление, биологичната сигурност, "Новия нормален", "Новия търговски механизъм за природата" и "Четвъртата индустриална революция".

Шваб, осмогениарния основател и изпълнителен председател на Световния икономически форум, седи в центъра на тази матрица като паяк върху гигантска мрежа.

Първоначалният фашистки проект в Италия и Германия беше изцяло за сливане на държавни и бизнес отношения.

Докато комунизмът предвижда да се поеме бизнес и индустрия от правителството, което теоретично! – действия в интерес на хората, фашизъм е всичко за използването на държавата за защита и напредъка на интересите на богатия елит.

Шваб продължава този подход в контекст след Втората wW2, когато през 1971 г. основа Европейският управителен форум, който провежда годишни срещи в Давос в Швейцария.

Тук той популяризира идеологията си за "заинтересованите лица" капитализъм, в които бизнесът е бил доведен в по-тясно сътрудничество с правителството.

"Капитализмът на заинтересованите страни" е описан от списание "Форбс" като "понятието, че фирмата се фокусира върху задоволяването на нуждите на всички заинтересовани страни: клиенти, служители, партньори, общността и обществото като цяло".

Дори в контекста на конкретен бизнес, той неизменно е празен етикет. Както отбелязва статията на Форбс, това всъщност означава само, че "фирмите могат да отидат на частни лопата пари на своите акционери и ръководители, като същевременно поддържат обществената фронт на изискана социална чувствителност и примерен алтруизъм".

Но в общ социален контекст, концепцията на заинтересованите страни е още по-престъпна, като се отхвърля всяка идея за демокрация, управление на хората, в полза на управлението от корпоративни интереси.

Обществото вече не се разглежда като жива общност, а като бизнес, чиято рентабилност е единствената цел на човешката дейност.

Шваб поставя тази програма още през 1971 г., в книгата си Moderne Unternehmensfьhrung im Maschinenbau (Modern Enterprise Management in Engineering), където използването на термина "заинтересовани страни" (die Interessenten) ефективно дефинира човешки същества не като граждани, свободни лица или членове на общности, а като вторични участници в масово търговско предприятие.

Целта на живота на всеки човек еда "постигне дългосрочен растеж и просперитет"за това предприятие – с други думи, да защити и увеличи богатството на капиталистическия елит.

Всичко това става още по-ясно през 1987 г., когато Шваб преименува Своя Европейски форум за управление на Световния икономически форум.

Wef описва себе си на своя уебсайт като "глобална платформа за публично-частно сътрудничество", с почитатели, описващи как създава "партньорства между бизнесмени, политици, интелектуалци и други лидери на обществото, за да "дефинират, обсъдят и тласкат ключови въпроси в глобалния дневен ред".

"Партньорствата", които създаваме от ВЕФ, целят да заменят демокрацията с глобално ръководство на ръчно подбрани и неизбрани личности, чието задължение не е да служат на обществото, а да наложат управлението на 1% на тази публика с възможно най-малко намеса от страна на останалите.

В книгите, които пише Шваб за обществено потребление, той се изразява в двуличните клишета на корпоративното завъртане и завиването на зеленина.

Същите празни условия се изпълват отново и отново. В създаването на бъдещето на Четвъртата индустриална революция: Ръководство за изграждане на по-добър свят на преговори за "включване на заинтересованите страни и разпределението на ползите" и на "устойчиви и приобщаващи партньорства", които ще ни доведат до "приобщаващо, устойчиво и проспериращо бъдеще"! (1)

Зад тази бляса истинската мотивация, която мотивира "капитализма на заинтересованите страни", която той все още неуморно популяризираше на конференцията на WEF 2020 Давос, е печалба и експлоатация.

Например в книгата си "Четвъртата индустриална революция"Шваб пише за uberisation на работа и произтичащите от това предимства за компаниите, особено бързо развиващите се стартиращи предприятия в цифровата икономика: "Тъй като човешките платформи за облачни класифицират работниците като самостоятелно заети лица, те са – за момента — без изискването за заплащане на минимални заплати, данъци на работодателите и социални помощи". (2)

Същата капиталистическа безразличност сияе в отношението му към хората, които са близо до края на техния трудов живот и се нуждаят от заслужена почивка: "Стареенето е икономическо предизвикателство, защото ако пенсионната възраст не се увеличи драстично, така че по-възрастните членове на обществото да продължат да допринасят за работната сила (икономически императив, който има много икономически ползи), населението в трудоспособна възраст пада по същото време, когато процентът на зависимите старейшини се увеличава". (3)

Всичко в този свят е сведено до икономически предизвикателства, икономически императиви и икономически ползи за управляващата класа капиталистически.

Митът за прогреса отдавна се използва от 1% за да убеди хората да приемат технологиите, предназначени да експлоатират и контролират нас и Шваб, когато заявява, че "Четвъртата индустриална революция представлява значителен източник на надежда за продължаване на изкачването в човешкото развитие, което е довело до драстично повишаване на качеството на живот на милиарди хора от 1800". (4)

Той се енхуустава: "Макар че може да не се чувства особено важно за тези от нас, които преживяват поредица от малки, но значителни промени в живота на дневна база, това не е малка промяна – Четвъртата индустриална революция е нова глава в човешкото развитие, наравно с първата, втората и третата индустриална революция и отново водена от нарастващата наличност и взаимодействие на набор от извънредни технологии". (5)

Но той е наясно, че технологията не е неутрална, както някои обичат да твърдят. Технологиите и обществата се оформят един друг, казва той. "В края на краищата технологиите са свързани с това как ние знаем нещата, как вземаме решения и мислим за себе си и един за друг. Те са свързани с нашите идентичности, светогледи и потенциални фючърси. От ядрени технологии до космическата надпревара, смартфони, социални медии, автомобили, медицина и инфраструктура — значението на технологиите ги прави политически. Дори концепцията за "развита" нация имплицитно се основава на приемането на технологии и какво означават те за нас, в икономически и социален план". (6)

Технологиите за капиталистите, които стоят зад нея, никога не са били за обществено добро, но чисто за печалба, и Шваб ясно казва, че същото остава вярно и с четвъртата индустриална революция.

Той обяснява: "Четвъртата индустриална революция технологиите са наистина разрушителни – те избавяват съществуващите начини за наблюдение, изчисляване, организиране, действие и доставка. Те представляват изцяло нови начини за създаване на стойност за организациите и гражданите". (7)

В случай, че значението на "създаване на стойност" не е ясно, той дава някои примери: "Безпилотните самолети представляват нов вид служител, който работи сред нас и изпълнява работни места, които веднъж са включвали реални хора" (8) и "използването на все по-умни алгоритми бързо разширява производителността на служителите – например, в използването на чат ботове за увеличаване (и все повече, да заменят) "чат на живо" поддръжка за клиентските взаимодействия". (9)

Шваб навлиза в подробности за изсичането на разходите, увеличаващи печалбата чудеса на своя смел нов свят в Четвъртата индустриална революция.

Той обяснява: "По-рано от повечето предвиждания, работата на професиите като различни като адвокати, финансови анализатори, лекари, журналисти, счетоводители, застрахователи или библиотекари може да бъде частично или напълно автоматизирана...

"Технологията се развива толкова бързо, че Кристиан Хамънд, съосновател на Повествувателната наука, компания, специализирана в автоматизирано повествователно поколение, прогнозира, че от средата на 2020 г. 90% от новините могат да бъдат генерирани чрез алгоритъм, повечето от които без никаква човешка намеса (освен дизайна на алгоритъма, разбира се)". (10)

Именно този икономически императив е този, който информира ентусиазма на Шваб за "революция, която фундаментално променя начина ни на живот, работа и връзка помежду си". (11)

Шваб се восвава лирично за 4-те ИР, които той твърди, че е "за разлика от всичко, което човечеството е преживяло преди". (12)

Той бълва: "Помислете за неограничените възможности милиарди хора, свързани чрез мобилни устройства, което води до безпрецедентна процесорна мощ, възможности за съхранение и достъп до знания. Или помислете за потресаващото сливане на нововъзникващи технологични пробиви, обхващащи широки области като изкуствения интелект (AI), роботика, интернет на нещата , автономни превозни средства, 3D печат, нанотехнология, биотехнологии, материалознание, съхранение на енергия и квантово-изчислителни технологии, за да назовем само няколко. Много от тези иновации са в ранна детска възраст, но вече достигат до инфлексия в развитието си, тъй като те се основават и се усилват взаимно в синтез на технологии в физическите, цифровите и биологичните светове". (13)

Той също така очаква още онлайн образование, включващо "използването на виртуална и разширена реалност" за "драстично подобряване на образователните резултати" (14), за да се използват сензорите за "домове, дрехи и аксесоари, градове, транспортни и енергийни мрежи" (15) и интелигентни градове, с техните изцяло значими "информационни платформи". (16)

"Всичко ще бъде умно и свързано с интернет", казва Шваб, и това ще се разпростре върху животните, тъй като "сензорите, свързани с едър рогат добитък, могат да комуникират помежду си чрез мобилна телефонна мрежа". (17)

Той обича идеята за "интелигентните клетъчни фабрики", които биха могли да дадат възможност за "ускорено генериране на ваксини" (18) и "технологии за големи информационни масиви". (19)

Тези, уверяваме ни, ще "предоставят нови и иновативни начини на гражданите и клиентите в услуга" (20) и ние ще трябва да спрем да възразяваме срещу бизнес, който печели от овладяването и продажбата на информация за всеки аспект от личния ни живот.

"Установяването на доверие в данните и алгоритмите, използвани за вземане на решения, ще бъде жизненоважно", настоява Шваб. "Опасенията на гражданите относно неприкосновеността на личния живот и установяването на отчетност в бизнес и правни структури ще изискват корекции в мисленето". (21)

В крайна сметка става ясно, че цялото това технологично вълнение се върти само около печалбата или "стойност", както Шваб предпочита да го изрази в своя корпоративен нюзм от 21-ви век.

По този начин технологията на блокчейн ще бъде фантастична и ще предизвика "експлозия в търгуеми активи, тъй като всички видове обмен на стойност могат да бъдат хоствани на блокчейна". (22)

Използването на технологията на разпределената счетоводна книга добавя Шваб, "може да бъде движещата сила зад огромните потоци на стойност в дигиталните продукти и услуги, като предоставя сигурни цифрови идентичности, които могат да направят нови пазари достъпни за всеки, свързан към интернет". (23)

Като цяло, интересът на 4 ИР към управляващия бизнес е, че той ще "създаде изцяло нови източници на стойност" (24) и "ще доведе до екосистеми на създаване на стойност, които не могат да си представят с нагласата, заседнала в третата индустриална революция". (25)

Технологиите на 4-те IR, които се разгръщат чрез 5G, представляват безпрецедентни заплахи за свободата ни, както Шваб признава: "Инструментите на четвъртата индустриална революция дават възможност за нови форми на наблюдение и други средства за контрол, които противоречат на здравите, отворени общества". (26)

Но това не го спира да ги представя в положителна светлина, тъй като когато той заявява, че "публичното престъпление вероятно ще намалее поради сближаването на сензорите, камерите, AI и софтуера за лицево разпознаване". (27)

Той описва с някои наслади как тези технологии "могат да проникнат в досегашното частно пространство на нашите умове, да четат мислите ни и да влияят на нашето поведение". (28)

Шваб предсказва: "С подобряването на способностите в тази област, изкушението правоприлагащите органи и съдилищата да използват техники за определяне на вероятността от престъпна дейност, оценка на вината или дори евентуално извличане на спомени директно от мозъка на хората ще се увеличи. Дори преминаването на национална граница може един ден да включва подробно сканиране на мозъка, за да се оцени рискът за сигурността на дадено лице". (29)

Има моменти, когато шефът на WEF се отвлече от страстта си към фантасоретно бъдеще, в което "пътуването на далечни разстояния и ядрения синтез са често срещано" (30) и в което "следващият модерен бизнес модел" може да включва някой "за търговия с достъп до неговите мисли за спестяващ време вариант за писане на социални медии само с мисъл". (31)

Говоренето за "космически туризъм" под заглавието "Четвъртата индустриална революция и крайната граница" (32) е почти смешно, както и неговото предположение, че "свят, пълен с безпилотни самолети предлага свят пълен с възможности". (33)

Но колкото повече читателът напредва в света, изобразен в книгите на Шваб, толкова по-малко от смешната материя, която изглежда.

Истината е, че тази изключително влиятелна фигура, в центъра на новия световен ред, който се установява в момента, е извън-утвърдителен трансхемовник, който мечтае за край на естествения здравословен човешки живот и общност.

Шваб повтаря това послание отново и отново, сякаш сме сигурни, че сме били надлежно предупредени.

"Умопомрачителните иновации, предизвикани от четвъртата индустриална революция, от биотехнологиите до ИИ, преосмисяват това, което означава да си човек", пише той.

"Бъдещето ще предизвика нашето разбиране какво означава да си човек, както от биологична, така и от социална гледна точка". (35)

"Вече напредъкът в невротехнологиите и биотехнологиите ни принуждава да поставяме под въпрос какво означава да си човек". (36)

Той го описва по-подробно в оформянето на бъдещето на Четвъртата индустриална революция: "Четвъртата индустриалнареволюция технологии няма да спрат да станат част от физическия свят около нас – те ще станат част от нас. Всъщност някои от нас вече смятат, че нашите смартфони са се превърнали в разширение на себе си. Днешните външни устройства – от компютри, които могат да се носят, до слушалките за виртуална реалност – почти със сигурност ще се имплантираме в телата и мозъците ни. Екзоскелетите и протезите ще увеличат физическата ни сила, докато напредъкът в невротехнологията подобрява познавателните ни способности. Ще станем по-добре да манипулираме собствените си гени и тези на нашите деца. Тези събития повдигат дълбоки въпроси: Къде се прави връзката между човек и машина? Какво означава да си човек?" (37)

Цяла част от тази книга е посветена на темата "Да променим човешкото същество". Тук той се лигаве над "способността на новите технологии буквално да станат част от нас" и призовава за киборг бъдеще, включващо "любопитни смеси на дигитален и аналогов живот, който ще предефинира нашата същност". (38)

Той пише: "Тези технологии ще работят в нашата биология и ще променят начина, по който взаимодействаме със света. Те са способни да пресичат границите на тялото и ума, да подобряват нашите физически способности и дори да имат трайно въздействие върху самия живот ". (39)

Няма нарушение изглежда да отиде твърде далеч за Schwab, който мечтае за "активни имплантируеми микрочипчета, които нарушават кожната бариера на телата ни", "умни татуировки", "биологично пресмята" и "по поръчка на организми". (40)

Той е щастлив да съобщи, че "сензори, ключове за памет и схеми могат да бъдат кодирани в обикновени човешки черва бактерии", (41), че "Интелигентен прах, масиви от пълни компютри с антени, всеки много по-малък от пясък, сега могат да се организират вътре в тялото" и че "имплантираните устройства също така ще помогнат да общуват мисли обикновено изразяват устно чрез "вграден" смартфон и потенциално неизяснени мисли или настроения, като четете мозъчни вълни и други сигнали". (42)

"Синтетичната биология" е на хоризонта в 4-те свят на Шваб, давайки на технократични капиталистическите владетели на света "способността да персонализират организмите чрез писане на ДНК". (43)

Идеята за невротехнологии, при които хората ще имат напълно изкуствени спомени, имплантирани в мозъка, е достатъчна, за да накара някои от нас да се чувстват леко болни, както и "перспективата да свържем нашите мозъци към VR чрез кортикални модеми, импланти или наноботи". (44)

Не е удобно да се разбере, че това е всичко – разбира се! – в по-големите интереси на капиталистическите печалби, тъй като "то "възвестява нови индустрии и системи за създаване на стойност" и "представлява възможност за създаване на изцяло нови системи на стойност в Четвъртата индустриална революция". (45)

А какво ще стане с "биопечатването на биологичните тъкани" (46) или предположението, че "животните биха могли потенциално да бъдат проектирани да произвеждат фармацевтични продукти и други форми на лечение"? (47)

Някой да е против етичните възражения?

Всичко е очевидно добре за Шваб, който е щастлив да обяви: "Денят, когато кравите са създадени да произвеждат в своето (сик) мляко елемент на кръвосъсирване, който хемофилия не е, не е далеч. Изследователите вече са започнали да се внезапни в геномите на свинете с цел отглеждане на органи, подходящи за трансплантация на хора". (48)

Става още по-обезпокоително. Още от създаването на зловещата програма за евгеника на нацистка Германия, в която е роден Шваб, тази наука е била считана за отвъд небелите от човешкото общество.

Но сега, обаче, той очевидно чувства, че евгениката се дължи на възраждане, обявявайки по отношение на генетичното редактиране: "Това, че сега е много по-лесно да се манипулира с точност човешкия геном в жизнеспособни ембриони, означава, че вероятно ще видим появата на дизайнер бебета в бъдеще, които притежават определени черти или които са устойчиви на определена болест". (49)

В прословутия 2002 трансхемански латент I, Киборг,Кевин Уоруик прогнозира: "Хората ще могат да се развиват чрез овладяване на супер-интелигентността и допълнителните способности, предлагани от машините на бъдещето, като се присъединяват към тях. Всичко това сочи за развитието на нов човешки вид, познат в научно-фантасния свят като "киборги". Това не означава, че всеки трябва да стане киборг. Ако сте доволни от състоянието си като човек, тогава така да бъде, можете да останете каквито сте. Но бъдете предупредени – точно както ние хората се разделихме от нашите братовчеди шимпанзета преди години, така че киборгите ще се разделят от хората. Тези, които остават като хора, вероятно ще станат подвид. Те ще бъдат, ефективно, шимпанзета на бъдещето". (50)

Шваб изглежда намеква за същото бъдеще на "по-висш" усъвършенстван изкуствен трансхемански елит, отделящ се от родения в природата бяс, в този особено прокълнат пасаж от Четвъртата индустриална революция:"Ние сме на прага на радикална системна промяна, която изисква хората да се адаптират непрекъснато. В резултат на това, ние можем да станем свидетели на нарастваща степен на поляризация в света, белязана от тези, които приемат промяната срещу онези, които й устояват.

"Това води до неравенство, което излиза извън рамките на описания по-горе обществен. Това онтологично неравенство ще раздели онези, които се адаптират от онези, които се съпротивляват – материалните победители и губещите във всички значения на думите. Победителите могат дори да се възползват от някаква форма на радикално човешко подобрение, генерирано от някои сегменти от четвъртата индустриална революция (като например генното инженерство), от което губещите ще бъдат лишени. Това рискува да създаде класни конфликти и други сблъсъци, за разлика от всичко, което сме виждали преди". (51)

Шваб вече говореше за "голяма трансформация" през 2016 г. (52) и е твърдо решен да направи всичко в своята немислима власт да донесе своя евгениум-вдъхновен от евгениката си трансхумански свят на изкуство, наблюдение, контрол и експоненциална печалба.

Но, както се вижда от препратката по-горе към "класни конфликти", той е ясно притеснен от възможността за "обществена съпротива" (53) и как да се напредва "ако технологиите получат голяма част от обществената съпротива". (54)

Годишните на Шваб в Давос отдавна са посрещнати от антикапиталистични протести и въпреки сегашната парализа на лявата радикална, той е наясно с възможността за подновена и може би по-широка опозиция на проекта си, с риск от "негодувание, страх и политическа реакция". (55)

В последната си книга той дава исторически контекст, като отбелязва, че "антиглобизацията е била силна в напречното течение до 1914 и до 1918 г., а по-малко през 1920-те години, но тя възнаграничава през 1930-те в резултат на Голямата депресия". (56)

Той отбелязва, че в началото на 2000 г. "политическата и обществената вбесяваща реакция срещу глобализацията безмилостно придоби сила"(57) казва, че "социалните вълнения" са били широко разпространени в целия свят през последните две години, позовавайки се на Gilets Jaunes във Франция, наред с други движения, и се позовава на "сценария на сомбре", че "същото може да се случи отново". (58)

Как се очаква да се разгърне един честен технократ за света без съгласието на световната общественост? Как Шваб и неговите милиардери са можели да наложат благоволението си на нас?

Един отговор е безмилостната пропаганда, изхвърчана от масовите медии и академичните среди, собственост на 1% елит – това, което те обичат да наричат "разказ".

За Шваб нежеланието на мнозинството от човечеството да прескочи на борда на неговия 4IR израз отразява трагедията, че "светът няма последователна, позитивна и обща повествувание, което очертава възможностите и предизвикателствата на четвъртата индустриална революция, което е от съществено значение, ако искаме да дадем възможност на разнообразен набор от хора и общности и да избегнем възвестяването на основните промени в ход". (59)

Той добавя: "Затова е изключително важно да инвестираме внимание и енергия в сътрудничеството между многостранно акционерите в академичните, социалните, политическите, националните и промишлените граници. Тези взаимодействия и сътрудничества са необходими за създаването на позитивни, общи и пълни с надежда разкази, позволяващи на отделни хора и групи от всички краища на света да участват в и да се възползват от продължаващите трансформации". (60)

Един от тези "разкази" затвърждава причините, поради които 4IR технология трябва да бъде инсталирана навсякъде по света възможно най-скоро.

Шваб е разочарован, че "повече от половината от населението на света – около 3,9 милиарда души, все още не може да получи достъп до интернет", (61) с 85% от населението на развиващите се страни, които остават офлайн и следователно са недостъпни, в сравнение с 22% в развития свят.

Целта на 4-те IR е да се използват тези населения с цел печалба чрез глобален техно-империализъм, но разбира се, това не може да бъде посочено в "разказвач", необходим за продажбата на плана.

Вместо това, тяхната мисия трябва да бъде представена, както самият Шваб, като опит за "разработване на технологии и системи, които служат за разпространение на икономически и социални ценности като доходи, възможности и свобода на всички заинтересовани страни". (62)

Той благочестиво позитира като пазител на събудилите се либерални ценности, заявявайки: "Мисълта, че приобщаващото мислене отива отвъд мисленето за бедността или маргинализираните общности просто като аберация – нещо, което можем да решим. Това ни кара да осъзнаем, че "нашите привилегии се намират на една и съща карта, където страдат". Тя се движи отвъд доходите и правата, въпреки че те остават важни. Вместо това включването на заинтересованите страни и разпределението на ползите разширяват свободата за всички". (63)

Същата техника, на фалшив "разказ", предназначена да заблуди добре мислещите граждани в подкрепа на империалистическа капиталистка схема, е широко използвана по отношение на изменението на климата.

Шваб е голям фен на Грета Тюнберг,разбира се, която, разбира се, едва се изправяла от тротоара след протеста си от едно момиче в Стокхолм, преди да бъде отвръщана, за да се обърне към WEF в Давос.

Той също така е поддръжник на предложената глобална Нова сделка за природата,особено чрез Voice for the Planet, която бе лансирана в WEF в Давос през 2019 г. от Global Shapers, младежки сприятеляване с целогодишно, създадена от Шваб през 2011 г. и подходящо описана от разследващия журналист Cory Morningstar като "гротеск показва, че е злов сътворение, прикрито като добро".

В книгата си за 2020 г. Шваб всъщност определя начина, по който се използва фалшивият "младежки активизъм" за постигане на целите на капитализма.

Той пише в един забележително честен пасаж: "Младежкият активизъм се увеличава в световен мащаб, като е революционизиран от социалните медии, което увеличава мобилизацията до степен, която преди това би била невъзможна. Тя приема много различни форми, вариращи от неинституционализирано политическо участие до демонстрации и протести, и разглежда толкова различни въпроси като изменението на климата, икономическите реформи, равенството между половете и правата на ЛГБТК. Младото поколение е твърдо в авангарда на социалната промяна. Има малко съмнение, че това ще бъде катализатор за промяна и източник на критичен импулс за Великото нулиране". (64)

Всъщност, разбира се, свръх-индустриалното бъдеще, предложено от Шваб, е нещо друго, освен зелено. Не е характер, който се интересува, а от "природен капитал" и "стимулиране на инвестициите в зелени и социални гранични пазари". (65)

Замърсяването означава, че печалбата и екологичната криза са просто поредната бизнес възможност, както той разяснява в Четвъртата индустриална революция:"В тази революционна нова индустриална система, въглеродният диоксид се превръща от парникови замърсители в актив, а икономиката на улавянето и съхранението на въглерода се движи от разходите, както и замърсяването, за да стане печеливша инсталация за улавяне и използване на въглерод. Още по-важно ще помогне на предприятията, правителствата и гражданите да осъзнаят и да се ангажират със стратегии за активно възстановяване на природния капитал, позволявайки интелигентни и регенеративни употреби на природния капитал да ръководят устойчивото производство и потребление и да осигурят възможности за възстановяване на биологичното разнообразие в застрашени райони". (66)

Решенията на Шваб на разбити сърца, нанесени на нашия естествен свят от индустриалния капитализъм, включват повече от същата отрова, освен по-лошо.

"Предложенията включват инсталиране на гигантски огледала в стратосферата, за да се срутят слънчевите лъчи, химически засяване на атмосферата, за да се увеличи валежите и разгръщането на големи машини за премахване на въглеродния диоксид от въздуха". (67)

Той добавя: "Новите подходи в момента се представят чрез комбинацията от четвърта индустриална революция технологии, като например наночастици и други съвременни материали". (68)

Подобно на всички бизнеси и про-капиталистически неправителствени организации, подкрепящи застрашения Нов търговски механизъм за природата, Schwab е напълно и крайно несъмнен.

За него "крайната възможност" за "чиста" и "устойчива" енергия включва ядрен синтез (69) и очаква деня, когато сателитите ще "одеят планетата с комуникационни пътища, които биха могли да помогнат за свързването на повече от 4 милиарда души, които все още нямат достъп онлайн". (70)

Шваб също така изразява голямо съжаление и от факта, че бюрокрацията пречи на безпрепятственото поход на ГМ храните, предупреждавайки, че "глобалната продоволствена сигурност ще бъде постигната, но ако наредбите за генетично модифицирани храни са адаптирани, за да отразяват реалността, че генното редактиране предлага точен, ефективен и безопасен метод за подобряване на културите". (71)

Новият ред, предвиден от Шваб, ще обхване целия свят и така е необходимо глобално управление, за да се наложи, както той многократно посочва.

Неговото предпочитано бъдеще "ще се появи само чрез подобрено глобално управление" (72) настоява той. "Необходима е някаква форма на ефективно глобално управление" (73).

Проблемът, който имаме днес, е този на евентуален "дефицит на глобални поръчки", (74) твърди той, като безпрекосно добавя, че Световната здравна организация "е оседлала с ограничени и намаляващи ресурси". (75)

Той наистина казва, че 4-то/великото му рестарт общество ще функционира само ако се налага едновременно навсякъде на планетата, иначе "ще се парализираме в опитите ни да се справим с глобалните предизвикателства". (76)

Той признава: "Накратко, глобалното управление е в връзката на всички тези други въпроси". (77)

Тази всестранна империя много се намръщи на идеята за определено население, което демократично решава да поеме друг път. Тези "рискове за това да бъдат изолирани от световните норми, излагайки тези нации на риск да станат изоставащи в новата цифрова икономика", предупреждава Шваб.

Всяко чувство за автономия и принадлежност към обикновените хора се разглежда като заплаха от империалистическата перспектива на Шваб и предстои да бъде унищожено по 4 ИР.

Той пише: "Хората, които най-много се идентифицират в живота си, се използва с място, етническа група, определена култура или дори език. Появата на онлайн ангажираност и повишено излагане на идеи от други култури означава, че идентичностите сега са по-леснозапомнени от преди... Благодарение на комбинацията от исторически модели на миграция и евтина свързаност, семейните структури се преопределят". (79)

Истинската демокрация по същество попада в същата категория за Шваб. Той знае, че повечето хора не желаят да се присъеждат с готовност към планове да унищожат живота си и да ги поробим до глобална технофашистка система на експлоатация, така че да им се каже по въпроса просто не е опция.

Ето защо концепцията за "заинтересованите страни" е толкова важна за проекта на Schwab. Както беше обсъдено по-горе, това е отричането на демокрацията, като вместо това се набляга на "достигането до всички групи заинтересовани страни за изграждане на решения". (80)

Ако хората са включени в този процес, то е само на повърхностно ниво. Програмата вече е предварително утежнена и решенията, взети предварително зад кулисите.

Шваб признава, че и когато пише: "Трябва да възобновя диалога между всички заинтересовани страни, за да се гарантира взаимното разбиране, че допълнително изгражда култура на доверие сред регулаторните органи, неправителствените организации, специалисти и учени. Обществеността трябва да се разглежда и защото трябва да участва в демократичното оформяне на биотехнологичните развития, които засягат обществото, хората и културите". (81)

Така че обществеността трябва да "също" да се счита за следа. Дори не се консултираха директно, просто "обмислят"! А ролята на хората, демотата, ще бъде просто да "участват" в "оформянето" на биотехнологичните разработки. Възможността обществото да отхвърли идеята за биотехнологични разработки е напълно премахната благодарение на умишлено вградените предположения на формулата на заинтересованите страни.

Същото послание се предполага в заглавието на заключението на Шваб за оформянето на бъдещето на Четвъртата индустриална революция:"Какво можете да направите, за да оформите Четвъртата индустриална революция". (82) Техно-тиранията не може да бъде оспорена или спряна, само "оформена".

Шваб използва термина "лидерство на системите", за да опише дълбоко антидемократичния начин, по който 1% налага своя дневен ред за всички ни, без да ни дава възможност да кажем "не".

Той пише: "Ръководството на системите е за култивиране на споделена визия за промяна – да работи заедно с всички заинтересовани страни от глобалното общество – и след това да действа по този начин, за да промени начина, по който системата дава своите предимства и на кого. Лидерството на системите изисква действия от всички заинтересовани страни, включително физически лица, бизнес ръководители, социални влиятелни лица и политици". (83)

Той нарича този пълен контрол отгоре надолу като "системно управление на човешкото съществуване" (84), въпреки че други биха предпочели термина "тоталитаризъм".

Една от отличителните черти на историческия фашизъм в Италия и Германия е нетърпението му да налага неудобни ограничения, наложени на управляващата класа ("Нацията" на фашистки език) от демокрацията и политическия либерализъм.

Всичко това трябваше да бъде пометено от пътя, за да се даде възможност на Блицкриг на ускорено "модернизация".

Виждаме един и същи дух да се преосмисля в призива на Шваб за "гъвкаво управление", в което той твърди, че "темпото на технологично развитие и редица характеристики на технологиите правят циклите на вземане на политики и процеси неадекватни". (85)

Той пише: "Идеята за реформиране на моделите на управление за справяне с новите технологии не е нова, но неотложността на това е много по-голяма в светлината на силата на нововъзникващите технологии днес... концепцията за гъвкаво управление се стреми да съответства на пъргавостта, плавността, гъвкавостта и адаптивността на самите технологии и на участниците от частния сектор, които ги приемат". (86)

Фразата "реформиране на моделите на управление, за да се справят с новите технологии" наистина дава играта тук. Както и при фашизма, социалните структури трябва да бъдат преоткрити, за да се приспособят към изискванията на капитализма и неговите технологии за увеличаване на печалбата.

Шваб обяснява, че "гъвкавото му управление" включва създаването на така наречените политически лаборатории – "защитени пространства в правителството с изричен мандат за експериментиране с нови методи за разработване на политики чрез използване на гъвкави принципи" – и "насърчаване на сътрудничествата между правителства и предприятия за създаване на "тендо-торинг" и "експериментални тестови лаборатории" за разработване на регламенти, използващи итеративни, междусекторни и гъвкави подходи". (87)

За Шваб ролята на държавата е да постигне целите на капиталистическите, а не да ги държи до каквато и да е форма на контрол. Докато той е изцяло в подкрепа на ролята на държавата в осигуряването на възможност за корпоративно превземие на нашия живот, той е по-малко загрижен за регулаторната си функция, която може да забави притока на печалба в частни ръце, и затова той предвижда "развитието на екосистемите на частните регулатори, конкуриращи се на пазарите". (88)

В книгата си за 2018 г. Schwab обсъжда проблема с досадните разпоредби и как най-добре да "преодолее тези граници" в контекста на данните и неприкосновеността на личния живот.

Той предлага "публично-частни споразумения за обмен на данни, които "счупи стъкло в случай на авария". Те се изпълняват само при предварително договорени извънредни обстоятелства (като пандемия) и могат да спомогнат за намаляване на забавянията и подобряване на координацията на ресорите, като временно се позволи обменът на данни, който би бил незаконен при нормални обстоятелства". (89)

Достатъчно смешен, две години по-късно наистина имаше "пандемия" и тези "предварително договорени извънредни обстоятелства" се превърнаха в реалност.

Това не би трябвало да е изненада за Шваб, тъй като неговата WEF беше домакин на скандалната конференция на събитието 201 през октомври 2019, която моделира измислена коронавирусна пандемия.

И той губи малко време в извеждането на нова книга, COvid-19: The Great Reset,съавтор с Тиери Малере, който провежда нещо, наречено Месечен барометър, "сбит прогнозен анализ, предоставен на частни инвеститори, глобални директори и отговорни за вземането на решения". (90)

Публикувана през юли 2020 г., книгата има за цел да представи "предположения и идеи за това какво може да изглежда след пандемията". (91)

Шваб и Малерет признават, че Covid-19 е "един от най-смъртоносните пандемии, които светът преживя през последните 2000 години", добавяйки, че "последиците от COVID-19 по отношение на здравето и смъртността ще бъдат леки в сравнение с предишните пандемия". (92)

Те добавят: "Това не представлява екзистенциална заплаха, или шок, който ще остави отпечатъка си върху населението на света в продължение на десетилетия". (93)

И все пак, невероятно, това "леко" заболяване се представя едновременно като извинение за безпрецедентна социална промяна под знамето на "The Great Reset"!

И въпреки че те изрично заявяват, че Covid-19 не представлява голям "шок", авторите многократно разгръщат същия термин, за да опишат по-широкото въздействие на кризата.

Шваб и Малере място Съвид-19 в дълга традиция на събития, които са улеснили внезапни и значими промени в нашите общества.

Те специално се позовават на Втората световна война: "Втората световна война е криволичалната трансформация война, която води не само фундаментални промени в световния ред и световната икономика, но също така и радикални промени в социалните нагласи и вярвания, които в крайна сметка проправят пътя за радикално нови политики и разпоредби за социалните договори (като жени, които се присъединяват към работната сила, преди да станат избиратели). Очевидно има фундаментални различия между пандемията и войната (която ще разгледаме по-подробно на следващите страници), но мащабът на тяхната сила е сравнима. И двете имат потенциала да бъдат трансформираща криза с невъобразими до сега пропорции". (94)

Те се присъединяват и към много съвременни "теоретици на конспирацията" в правенето на пряко сравнение между Съвид-19 и 11:: "Това се случи след терористичните атаки от 11 септември 2001 г. По целия свят нови мерки за сигурност като използване на широко разпространени камери, изискващи електронни лични карти и сеч на служители или посетители в и навън, се превръща в норма. По това време тези мерки бяха счетени за крайни, но днес те се използват навсякъде и се считат за "нормални". (95)

Когато някой тиранин декларира правото да управлява над население, без да взема предвид техните възгледи, те обичат да оправдаят диктатурата си с твърдението, че имат морално право да го правят, защото са "просветени".

Същото се отнася и за совано-захранената тирания на голямото възстановяване на Шваб, която книгата определя като "просветено лидерство", добавяйки: "Някои лидери и лицата, които вземат решения, които вече са били начело на борбата срещу изменението на климата, могат да искат да се възползват от шока, наложен от пандемията, за да приложат дълготрайни и по-широки екологични промени. Всъщност те ще използват "добре" пандемията, като не оставят кризата да се превърне в разхищаване". (96)

Световният капиталистически управляващ елит със сигурност прави всичко възможно да "се възползва от шока, наложен от паника", като ни убеди всички от най-ранните дни на избухването, че по някаква необлажима причина нищо в живота ни не може да бъде същото отново.

Шваб и Малерет са ентусиазирани в използването на новото нормално рамкиране, въпреки че вирусът е бил само "лек".

"Това е нашият определящ момент", те врани. "Много неща ще се променят завинаги". "Ще се появи нов свят". "Социалните катаклизми, отприщени от COVID-19, ще продължи години наред, а вероятно и поколения". "Много от нас размишляват, когато нещата ще се върнат към нормалното. Краткият отговор е: никога". (97)

Те дори стигат дотам, че предлагат ново историческо разделение между "преди пандемичната епоха" и "света след пандемичния свят". (98)

Те пишат: "Радикалните промени на такива последици идват, че някои пънкове са се позовали на "преди коронавирус" (BC) и "след коронавирус" (AC) ера. Ще продължим да бъдем изненадани както от бързината, така и от неочакваното естество на тези промени – тъй като те се сплотеят един с друг, те ще провокират последствия от второ, трето, четвърто и по-голямо ниво, каскадни ефекти и непредвидени резултати. По този начин те ще оформят "ново нормално" коренно различно от това, което ние ще оставим постепенно. Много от нашите вярвания и предположения за това как светът може или трябва да изглежда, ще бъде разбит в процеса". (99)

През 2016 г. Шваб очакваше "нови начини за използване на технологиите за промяна на поведението" (100) и прогнозира: "Мащабът и ширината на развиващата се технологична революция ще разпореди на икономическите, социалните и културните промени на такива феноменални пропорции, които са почти невъзможно да се предвидят". (101)

Един от начините, по които се надяваше, че технократичният му дневен ред ще бъде напреднал, е, както отбелязахме, чрез фалшивите "решения" на изменението на климата, предложени от фалшивите зелени капиталисти.

Под заглавието "възстановяване на околната среда", Шваб и Малере състояние: "На пръв поглед пандемията и околната среда може да изглежда само далечно свързани братовчеди; но те са много по-близки и по-преплетени, отколкото си мислим". (102)

Една от връзките е, че както климатът, така и вирусните "кризи" са използвани от WEF и техните други подобни, за да се изложат на програмата си за глобално управление. Както Шваб и съавторът му го казват, "те са глобални по своя характер и следователно могат да бъдат правилно разгледани по глобално координиран начин". (103)

Друга връзка е начинът, по който "след пандемичната икономика" и "зелената икономика" (104) са свързани с огромни печалби за едни и същи сектори на голям бизнес.

Съвид-19 очевидно е страхотна новина за тези капиталисти, които се надяват да спечелят от унищожаването на околната среда, като Шваб и Малерее съобщават: "Убеждението, че стратегиите на ESG са се възползвали от пандемията и е най-вероятно да се възползват допълнително, се потвърждава от различни проучвания и доклади. Ранните данни показват, че секторът на устойчивостта е изпреварил конвенционалното финансиране през първото тримесечие на 2020 г.". (105)

Капиталистическите акули на така наречения "сектор на устойчивостта" търкат ръцете си заедно с веселие, когато са в перспективата на всички пари, които те ще направят от претекстния фашист на Съвид, в който държавата е инструментирана да финансира лицемерната им печалба.

Забележка: Шваб и Малерет: "Ключът към привличането на частния капитал в нови източници на природосъщна икономическа стойност ще бъде да се прехвърлят ключовите политически лоста и стимулите за публичните финанси като част от по-широкото икономическо възстановяване". (106)

"Документ за политиката, изготвен от Systemiq в сътрудничество със Световния икономически форум, прогнозира, че изграждането на природо-положителна икономика може да представлява повече от 10 трилиона долара годишно до 2030 г. Връщането на околната среда не трябва да се разглежда като разход, а по-скоро като инвестиция, която ще генерира икономическа дейност и възможности за заетост". (107)

Предвид преплитането на климат и кризите на Съвид, изложени от Шваб, можем да спекулирам, че първоначалният план е да се премине през новото нормално възстановяване на гърба на климатичната криза.

Но очевидно, цялата тази публичност за Грета Тхунберг и големия подкрепен от бизнеса бунт за изгнание не са в достатъчна степен обществена паника, за да оправдаят подобни мерки.

Covid-19 служи перфектно на целите на Schwab, тъй като непосредствената неотложност, която представя, позволява на целия процес да бъде ускорен и втурнат без да се налага да се следи.

"Тази съществена разлика между съответните времеви хоризонти на пандемията и тази на изменението на климата и загубата на природата означава, че пандемичният риск изисква незабавни действия, които ще последват от бърз резултат, докато изменението на климата и загубата на природата също изискват незабавни действия, но резултатът (или "бъдеща награда" в един жаргон на икономистите) ще последват само с определено изоставане във времето". (108)

За Шваб и неговите приятели, Съвид-19 е великият ускорител на всичко, което те искат да ни нахлуят в продължение на години.

Както той и Малере казват: "Пандемията ясно изостря и ускорява геополитическите тенденции, които вече са били очевидни преди избухването на кризата". (109)

"Пандемията ще отбележи повратна точка чрез ускоряване на този преход. Той закрива проблема и направи връщането към статуквото преди пандемичното статукво". (110)

g 275w, https://winteroakpress.files.wordpress.com/2020/10/no-new-normal-protest2.jpg?w=150&h=100 150w" sizes="(max-width: 275px) 100vw, 275px" style="box-sizing: border-box; height: auto; max-width: 100%; display: inline; float: right; margin-left: 24px;" />Те едва могат да прикрият радостта си от посоката, която обществото вече приема: "Пандемията ще ускори още повече иновациите, катализирайки технологичните промени, които вече са в ход (сравними с ефекта на обостряне, който има върху други основни глобални и вътрешни въпроси) и "турбокомпресиране" на всеки дигитален бизнес или цифровото измерение на всеки бизнес". (111)

"С пандемията "дигиталната трансформация", за която се отнасят толкова много анализатори от години, без да сме сигурни какво означава, намери своя катализатор. Един от основните последици от ограничаването ще бъде разширяването и развитието на цифровия свят по решителен и често постоянен начин.

"През април 2020 г. няколко технически лидери забелязаха колко бързо и радикално са били необходими нуждите, създадени от здравната криза, са прибързали приемането на широк спектър от технологии. В един месец се оказа, че много компании от гледна точка на технологичен напредък, пренастроени от няколко години". (112)

Съдбата очевидно се усмихва на Клаус Шваб, тъй като тази криза Covid-19 е, щастливо, успя да напредне почти всеки аспект от програмата, той е бил насърчаван през десетилетията.

По този начин той и Malleret съобщават със задоволство, че "пандемията ще прескочи приемането на автоматизация на работното място и въвеждането на повече роботи в нашия личен и професионален живот". (113)

Lockdowns по целия свят имат, излишно да се каже, при условие, голям финансов тласък за тези фирми, които предлагат онлайн пазаруване.

Авторите разказват: "Потребителите се нуждаят от продукти и ако не могат да пазаруват, неизбежно ще прибягват до закупуването им онлайн. С навика, хората, които никога преди не са пазарували онлайн, ще се чувстват комфортно да го направят, докато хората, които са били на непълно работно време онлайн пазаруващи преди, вероятно ще разчитат повече на това. Това стана ясно по време на заключването. В САЩ, Amazon и Walmart наемат общо 250 000 работници, за да се справи с нарастването на търсенето и изграждането на масивна инфраструктура за онлайн доставки. Това ускоряване на растежа на електронната търговия означава, че гигантите на онлайн търговията на дребно вероятно ще излязат от кризата още по-силна, отколкото в епохата на пандемичната преди пандемична". (114)

Те добавят: "Тъй като все повече и разнообразни неща и услуги ни се предоставят чрез мобилните телефони и компютрите ни, компаниите в сектори, които са толкова различни, колкото електронната търговия, безконтактните операции, цифровото съдържание, роботите и доставките на безпилотни летателни апарати (само няколко) ще процъфтяват. Не случайно фирми като Алибаба, Амазонка, Netflix или Zoom се появиха като "победители" от заключванията". (115)

Като резултат, може да се предположи, че "не случайно" правителствата, които са били заловени и контролирани от големия бизнес, благодарение на харесваните от ВЕФ, са наложили "нова реалност", при която големите предприятия са "победителите"...

Вдъхновената от Съвъвъд добри новини никога не спира за всички бизнес сектори , които ще се възползват от четвъртата индустриална репресия.

"Пандемията може да се окаже благоволи за онлайн образованието", доклад Шваб и Малере. "В Азия преминаването към онлайн образование бе особено забележително, с рязко увеличение на броя на записванията в цифровите технологии на студентите, много по-висока оценка за онлайн образователния бизнес и повече капитал за стартиращи предприятия в областта на технологиите за обучение ... През лятото на 2020 г. посоката на тенденцията изглежда ясна: светът на образованието, както и за много други индустрии, ще стане отчасти виртуален". (116)

Онлайн спортовете също са излишна: "За известно време социалното разпределяне може да ограничи практикуването на определени спортове, което от своя страна ще бъде от полза за все по-мощното разширяване на електронните спортове. Технологиите и цифровите технологии никога не са далеч!". (117)

Подобни новини от банковия сектор са: "Онлайн банкирането се увеличи до 90% по време на кризата, от 10%, без капка по качество и повишаване на съответствието". (118)

Вдъхновената от Covid дейност в онлайн активност очевидно е от полза за Big Tech, които правят огромни печалби от кризата, тъй като авторите описват: "Общата пазарна стойност на водещите технологични компании удари рекорд след рекорд по време на заключванията, дори и покачвайки се назад над нивата преди началото на избухването ... това явление е малко вероятно да се откъсне всеки момент скоро, точно обратното". (119)

Но това е и добра новина за всички участващи предприятия, които вече не трябва да плащат на човешките същества, за да работят за тях. Автоматизацията е и винаги е била за спестяване на разходи и по този начин увеличаване на печалбите за капиталистическия елит.

Културата на фашистката Нова Норма също ще осигури доходоносни печалби за конкретни бизнес сектори, като например опаковъчната индустрия, обяснява Шваб и Малерет.

"Пандемията със сигурност ще затвърди вниманието ни върху хигиената. Новата мания за чистота ще доведе до създаването на нови форми на опаковане. Ще бъдем насърчавани да не докосваме продуктите, които купуваме. Прости удоволствия като миризма на пъпеш или стискване на плод ще се намръщи и дори може да се превърне в нещо от миналото". (120)

Авторите също така описват това, което звучи много като технократична програма, свързана с печалбата, зад "социалното дистанциране", която е толкова ключов елемент на Covid "reset".

Те пишат: "В една или друга форма, мерките за социално и физическо дистаниций могат да продължат след като пандемията отпадне, оправдавайки решението в много компании от различни индустрии да ускорят автоматизацията. След известно време трайните опасения относно технологичната безработица ще отслабнат, тъй като обществата подчертават необходимостта от преструктуриране на работното място по начин, който свежда до минимум тесния човешки контакт. Всъщност технологиите за автоматизация са особено подходящи за един свят, в който хората не могат да се доближат до други или са склонни да намалят своите взаимодействия. Нашият продължителен и вероятно траен страх от заразяване с вирус (COVID-19 или друг) по този начин ще ускори безмилостния марш на автоматизация, особено в областите, които са най-податливи на автоматизация". (121)

Както вече споменахме, Schwab отдавна е разочарован от всички онези изморителни разпоредби, които спират капиталистите да правят толкова пари, колкото биха искали, като се съсредоточават върху икономически неотносими опасения като безопасността и благосъстоянието на хората.

Но - ура! – кризата На Съвид предостави перфектното извинение за това, че ще се справим с огромните пречки пред просперитета и растежа.

Една област, в която се изоставят пречките пред бюрокрацията, е здравето. Защо някой от заинтересованите страни с умишлени лица ще си представят, че следва да се позволи на всяко специално задължение за грижа и старание да засяга печалбата на този конкретен бизнес сектор?

Шваб и Малере се радват да отбележат, че телемедицината ще "се възползва значително" от конвоя за спешни случаи: "Необходимостта от справяне с пандемията с всички налични средства (плюс, по време на избухването, необходимостта от защита на здравните работници, като им позволи отдалечено да работят) отстранява някои от регулаторните и законодателните пречки, свързани с приемането на телемедицина". (122)

Те са едно от основните явления в рамките на новия режим на нормата, както се отнасят Шваб и Малерет:

"До момента правителствата често забавят темпото на приемане на новите технологии чрез продължителни размишления за това как трябва да изглежда най-добрата регулаторна рамка, но както показва примерът за телемедицината и доставките на безпилотни летателни апарати, е възможно драматично ускорение, наложено от необходимостта. По време на заключинията, квази-глобалната релаксация на регламентите, които преди това са възпрепятствали напредъка в областите, където технологията е била достъпна от години, изведнъж се случи, защото няма по-добър или друг избор. Това, което доскоро беше немислимо, стана възможно... Ще останат на място нови разпоредби". (123)

Те добавят: "Сегашното наложително да се прочисти, независимо от всичко, "безконтактната икономика" и последващата готовност на регулаторните органи да я ускорят, означава, че няма да има ограничения". (124)

"Не се държи по давност". Не се заблуждавайте: това е езикът, възприет от капитализма, когато той се отказва от претезиите си пред либералната демокрация и преминава в пълен фашистки режим.

От работата на Шваб и Малере е видно, че фашистичното сливане на държавата и бизнеса, в полза на последните, е в основата на тяхното чудесно нулиране.

Феноменални суми са прехвърлени от публичните пари в изпъкналите джобове на 1% от самото начало на кризата Covid, както те признават: "През април 2020 г., точно когато пандемията започна да поглъща света, правителствата по целия свят обявиха няколко трилиона долара, сякаш осем или девет плана маршал бяха въведени почти едновременно". (125)

Те продължават: "COVID-19 пренаписа много от правилата на играта между публичния и частния сектор. ... Доброжелателното (или друго) по-голямо натрапване на правителствата в живота на компаниите и провеждането на техния бизнес ще зависи от страната и индустрията, поради което ще се вземат много различни guises". (126)

"Мерките, които биха изглеждали немислими преди пандемията, може да станат стандарт по света, докато правителствата се опитват да предотвратят превръщането на икономическата рецесия в катастрофална депресия.

"Все по-често ще има призиви към правителството да действа като "платец на последна възможност", за да предотврати или спре спре различието на масовите уволнения и унищожаването на бизнеса, предизвикано от пандемията. Всички тези промени променят правилата на "играта" на икономическата и паричната политика." (127)

Шваб и колегата му автор приветстват възможността за увеличаване на държавната власт, която да подчини на големи печалби от бизнеса.

Те пишат: "Един от големите уроци от последните пет века в Европа и Америка е следният: острите кризи допринасят за засилването на силата на държавата. Винаги е било така и няма причина да е различна с пандемията COVID-19". (128)

Те добавят: "Поглеждайки към бъдещето, правителствата най-вероятно, но с различна степен на интензивност, решават, че е в интерес на обществото да пренапише някои от правилата на играта и да увеличат трайно ролята си". (129)

Идеята за пренаписване на правилата на играта отново напомня на фашисткия език, като разбира се е идеята за трайно увеличаване на ролята на държавата в подпомагането на частния сектор.

Всъщност си струва да се сравни позицията на Шваб по този въпрос с тази на италианския фашистки диктатор Бенито Мусолини, който отговори на икономическата криза през 1931 г., като стартира специален орган за спешна помощ, L"Istituto mobiliare italiano,за да помогне на бизнеса.

Той заявява, че това е "средство за енергично стимулиране на италианската икономика към нейната материална фаза, т.е. система, която основно зачита частната собственост и инициативата, но ги свързва тясно с държавата, която само може да ги защитава, контролира и подхранва". (130)

Съмненията за фашичната природа на голямото нулиране на Шваб се потвърждават, разбира се, от мерките на полицията-държавата, които са били приложени по целия свят, за да се гарантира спазването на "спешните" мерки на Съвид.

Явната груба сила, която никога не се намира далеч под повърхността на капиталистическата система става все по-видима, когато влезе във фашистки стадий и това е много доказателство в книгата на Шваб и Малере.

Думата "сила" се разгръща отново и отново в контекста на Covid-19. Понякога това е в бизнес контекст, както и с твърденията, че "COVID-19 е принудил всички банки да ускорят дигиталната трансформация, която сега е тук, за да останат" или че "микро-нулирането ще принуди всяка компания във всяка индустрия да експериментира с нови начини за правене на бизнес, работа и работа". (131)

Но понякога се прилага директно към човешки същества или "потребители" като Шваб и неговата инк предпочитат да мислят за нас.

"По време на заключванията много потребители, които преди това не са склонни да разчитат твърде много на цифрови приложения и услуги, бяха принудени да променят навиците си почти за една нощ: гледане на филми онлайн вместо да ходят на кино, като храна доставени вместо да излизат в ресторанти, говори с приятели дистанционно, вместо да се срещнат с тях в плътта, говорене на колеги на екрана, вместо да чатите в кафе машината , упражнявайки онлайн, вместо да ходите във фитнес залата, и така нататък...

"Много от поведението на техниката, което бяхме принудени да приемем по време на раждане, ще станат по-естествени. Докато социалните и физически дистаницирания продължават да се разчитат на цифрови платформи, за да общуват, работят, или да търсят съвет, или да поръчат нещо, малко по малко, ще се основа на вече нетленни навици". (132)

При фашистка система на лицата не се предлага избор дали искат да изпълнят изискванията си, както Шваб и Малерее ясно поясняват за така нареченото проследяване на контактите: "Няма доброволно приложение за проследяване на контакти, ако хората не желаят да предоставят личните си данни на правителствената агенция, която следи системата; ако някой от хората откаже да изтеглите приложението (и следователно да не се информира за възможна инфекция, движения и контакти), всеки ще бъде неблагоприятно засегнати". (133)

Това, което те отразяват, е друго голямо предимство на кризата Covid пред екологичната криза, която може да е била използвана за налагане на новия им норма: "Докато за пандемия, мнозинството от гражданите ще са склонни да се съгласят с необходимостта от налагане на принудителни мерки, те ще устоят на ограничаването на политиките в случай на рискове за околната среда, когато доказателствата могат да бъдат оспорени". (134)

Тези "принудителни мерки", с които всички се очаква да се съгласим, естествено ще включват невъобразими нива на фашизъм, особено в ролята ни на заплати роби.

Напишете Шваб и Малере: "Корпоративният ход ще бъде към по-голямо наблюдение; за добро или лошо, компаниите ще наблюдават и понякога записват какво прави работната си сила. Тенденцията може да има много различни форми , от измерване на температурата на тялото с топлинни камери до наблюдение чрез приложение как служителите спазват социалното дистанкиране". (135)

Вероятно е да се използват принудителни мерки от един или друг вид, за да принуди хората да вземат ваксините Covid, които в момента се наредват.

Шваб е дълбоко свързан с този свят, като"на първо име"с Бил Гейтс и е приветстван от Big Pharma Mainstay Хенри Маккинъл, председател и главен изпълнителен директор на Пфайзер Инк, като "човек, който е наистина отдаден на една наистина благородна кауза".

Така че не е изненадващо, че той настоява, заедно с Малере, че "пълно връщане към "нормално" не може да се предвиди преди да се получи ваксина". (136)

Той добавя: "Следващото препятствие е политическото предизвикателство да ваксинираме достатъчно хора по целия свят (ние сме колективно толкова силни, колкото най-слабото звено) с достатъчно висока степен на съответствие въпреки възхода на анти-ваксерите". (137)

По този начин "Анти-вакскери" се присъединяват към списъка на Шваб от заплахи за неговия проект, заедно с анти-глобализацията и антикапиталистите протестиращи, Gilets Jaunes и всички, ангажирани с "клас конфликти", "обществена съпротива" и "политически терзания".

Мнозинството от световното население вече са изключени от процесите на вземане на решения от липсата на демокрация, която Шваб иска да акцентира чрез своето заинтересованите страни, неговото "непоколебимо управление", тоталитарно "системно управление на човешкото съществуване".

Но как смята да се справи с "сценария на сомбрето" на хората, които се изправят срещу големия му новстарт и транховната му четвърта индустриална революция?

Каква степен на "сила" и "принудителни мерки" е готов да приеме, за да се осигури зората на неговата технократична нова епоха?

Въпросът е разхлабващ, но ние трябва да имаме предвид и историческия пример на режима на 20-ти век, в който се роди Шваб.

Новият нацистки нацистки хитлеров е трябвало да продължи хиляда години, но се срути 988 години преди целта.

Само защото Хитлер каза, с цялата увереност на властта, че неговият Райх ще продължи хилядолетие, това не означаваше, че е така.

Само защото Клаус Шваб и Тиери Малере и техните приятели казват, че сега навлизаме в Четвъртата индустриална революция и светът ни ще бъде променен завинаги, това не означава, че е така.

Не е нужно да приемаме новия им нормален. Не е нужно да се разбираме от страх. Не е нужно да взимаме ваксините им. Не е нужно да им позволяваме да ни имплантират със смартфони или да редактираме нашето ДНК. Не е нужно да ходим, да се наморяваме и да се подчиняваме, да влизаме в техния трахманистки ад.

Можем да изоблича техните лъжи! Разложете дневен ред! Откажете разказа им! Отхвърли токсичната им идеология! Устоя на фашизма им!

Клаус Шваб не е бог, а човешко същество. Само един възрастен мъж. А тези, с които работи, глобалният капиталистически ели



Тагове:   Клаус Шваб,


Гласувай:
13



1. tota - Източник на информацията
10.01.2021 17:56
https://winteroak.org/2020/10/05/klaus-schwab-and-his-great-fascist-reset/?fbclid=IwAR0fEKpdTVFrqlLAlR712gX9dE2CaPAmF6xtef_dylzZa-3vleRjA_x3up0
Бележки
Бележки

1. Клаус Шваб с Никола Дейвис, "Формиране на бъдещето на Четвъртата индустриална революция: ръководство за изграждане на по-добър свят" (Женева: WEF, 2018), електронна книга.
2. Клаус Шваб, Четвъртата индустриална революция (Женева: WEF, 2016), електронна книга.
3. Шваб, Четвъртата индустриална революция.
4. Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
5. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Шваб, четвъртата индустриална революция.
11. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
15. Шваб, Четвъртата индустриална революция.
16. Пак там.
Пак там.
Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
19. Шваб, Четвъртата индустриална революция.
20. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
24. Пак там.
Пак там.
Шваб, четвъртата индустриална революция.
27. Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
28. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Шваб, четвъртата индустриална революция.
35. Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
36. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Шваб, четвъртата индустриална революция.
44. Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
45. Пак там.
Пак там.
Шваб, четвъртата индустриална революция.
48. Пак там.
Пак там.
Кевин Уоруик, I, Киборг (Лондон: Century, 2002), стр. Виж също Пол Цуденч, природа, същност и анархия (Съсекс: Зимен дъб, 2016).
51. Шваб, Четвъртата индустриална революция.
52. Пак там.
Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
54. Пак там.
Пак там.
Клаус Шваб, Тиери Малере, Съвид-19: Голямото нулиране (Женева: WEF, 2020), електронна книга. Издание 1.0.
57. Пак там.
Пак там.
Шваб, четвъртата индустриална революция.
60. Пак там.
Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
62. Пак там.
Пак там.
Шваб, Малере, Съвид-19: Великото нулиране.
65. Пак там.
Шваб, четвъртата индустриална революция.
67. Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
68. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Шваб, Малере, Съвид-19: Великото нулиране.
73. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Шваб, четвъртата индустриална революция.
79. Пак там.
Шваб, оформящ бъдещето на Четвъртата индустриална революция.
81. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Шваб, Малере, Съвид-19: Великото нулиране.
91. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Шваб, четвъртата индустриална революция.
101. Пак там.
Шваб, Малере, Съвид-19: Великото нулиране.
103. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Бенито Мусолини, cit. Пиер Милца и Серж Берщайн, Le fascisme italien 1919-1945 (Париж: Издания на Seuil, 1980), стр.
131. Шваб, Малере, Съвид-19: Голямото нулиране.
132. Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
Пак там.
цитирай
2. tota - един от коментарите
10.01.2021 18:06
Джеймс ръка казва:
Ноември 2, 2020 в 12:59 ч
Уау! Страшни неща. Ако това е вярно, това, което хората могат да направят, е да се опитат да събудят семейството си и приятелите си, особено хората във въоръжените сили, армията, полицията, охраната и т.н. Трябва да спечелим сърцата и умовете им и да ги убедим, че бъдещето на техните деца е в опасност.

Това са хората, които изпълняват закона на малцината психопати, само така малцина ще загубят властта си над всички нас.

Ще бъде монументално усилие, но ако хората продължават да излагат болните си цели, тогава може да имаме шанс да избягаме от веригите на робството. Така че казвам продължавайте да разпространявате думата навсякъде и по всички платформи в интернет.

Не вярвам в атаките на закона и на правоприлагането в бунтове, защото вярвам, че това е безполезно и те са наш народ, а не враг, така че както казах, разпръснете се и спечели сърцата и умовете им, тогава може би ще постигнем целите си за мир, свобода и избор.

Късмет, хора.
цитирай
3. tota - Предговор към материала
10.01.2021 18:11
Грешен вид зелен октомври 14, 2020 Рокфелер фондация, Социално инженерство
Зимен дъб

5 октомври 2020 г.



Въведение от Кори Морнингстар, Грешен вид зелен колектив:
Този примерен преглед е написан от Пол Цуденч, с когото работя по кампанията "Не е сделка за природата" – усилие да образовам гражданите (за да спрем) идването на заграждението и финансизацията на природата, глобална по мащаб. (Създаден от Световния икономически форум в партньорство с ООН, Световния фонд за дива природа и проекта "Климатична реалност" на "Гор", законодателството вече е въведено за 2021 г.). "Екосистемните услуги" ще бъдат закупени, продавани и търгувани на Уолстрийт. БВП се заменя със "Отчитане на природен капитал". Тези, които са унищожили биоразнообразието на планетата, сега ще притежават това, което остава. Включително океаните. Заграждението на общоприетите ще размести коренното население. Ускорение на продължаващ геноцид. След пълното съмноприятие/приватизация на природата ще последва и финансизацията на социалната и човешката. Това е част от новата "глобална инфраструктура" в основата на четвъртата индустриална революция, която се прилага към световната гражданска мрежа като "голямото възстановяване". COVID-19 е катализаторът. [Следят Без сделка за природата в Twitter] [Нямасделка за природата великобритания уебсайт]
Опаковани в холистичен лингвистика, ключови бръмчения (процъфтяващи, процъфтяващи, представете си, въображение, ренаги, изграждане на по-добри), нови сделки, и емотивни образи, тези, обслужващи капитал и текущите енергийни структури са били натоварени с изграждането и получаването на социалния лиценз, необходим.
Но какво точно е видението? Тук Павел ви отвежда на пътешествие, използвайки директни цитати от Клаус Шваб, от последните му книги, включително "COVID-19, Голямото нулиране". Както занитване – и ужасяващо, поради покварените идеологии и цели, описани вътре, предлагам хората да намерят тихо място, да прочетат всяка дума от този преглед. Моля, споделете в по-широки кръгове.
цитирай
4. tota - тук краят на текста на материала
10.01.2021 19:31
Клаус Шваб не е бог, а човешко същество. Само един възрастен мъж. А тези, с които работи, глобалният капиталистически елит, са малко на брой. Техните цели не са целите на огромното мнозинство от човечеството. Тяхната трансхуманейна визия е отблъскваща почти всички извън малкия си кръг и те нямат съгласие за технократичната диктатура, която се опитват да ни наложат.
Това в края на краищата, е защо те са се наложили да преминат през такива усилия, за да ни го насилват под фалшив флаг на борба с вирус. Те разбираха, че без "спешната" обосновка, ние никога нямаше да се съгласим с тяхната извратена схема.

Те се страхуват от потенциалната ни сила, защото знаят, че ако се изправим, ще ги победим. Можем да им сринем проекта, преди да е започнал.

Ние сме хората, ние сме 99%, и заедно можем да си върнем свободата от смъртоносните челюсти на фашистката машина!
цитирай
5. vandela007 - Бог е създал небесните ангели, като ...
14.01.2021 21:13
Бог е създал небесните ангели, като пръв в йерархията между тях е бил Луцифер – силен, умен и красив. По неизвестни за нас причини той се възгордява, влиза в Бунт срещу Бога и след време бива изгонен на земята с една трета от ангелите, които е успял да привлече на своя страна. Така от Луцифер (Излъчващ светлина) става Сатана (Противник).
Той и неговата „армия“ от паднали ангели се борят за душата на всеки един човек на тази земя. Някои от тези, които му се поддават, стават негови „оръдия“. Точно такива са тези от „глобалния капиталистически елит“. Те са членове на тайни сатанински организации; но допускам, че не всички от учените, които работят за тях осъзнават, че си имат работа със сатана.
Да, те създават кризисни ситуации; те провалят световни икономики; създават повече бедни и уплашени хора, защото те по-лесно се управляват и манипулират. Нов световен ред ще има; животът вече никога няма да е същият. Това е „новото нормално“. Ще става все по-трудно и тежко, но Господ няма да търпи дълго. Той ще се намеси. Всичко написано в Библията ще се сбъдне. Този свят ще има край и целият свят сега пътува като в увеселително влакче надолу към пропаст. Това е лошата новина. Добрата е, че ИМА СПАСИТЕЛ и спасение. Който се интересува, може да го намери, не е трудно да се открие.
В Библията, Деяния 17:24-28 се казва: „Бог, Който е направил света и всичко що е в него, като е Господар на небето и на земята, не обитава в ръкотворени храмове, нито Му са потребни служения от човешки ръце… понеже сам Той дава на всички и живот, и дишане, и всичко; направил е от една кръв всички човешки народи да живеят по цялото лице на земята, като им е определил времена и пределите на заселищата им; ЗА ДА ТЪРСЯТ БОГА, ТА ДАНО ПОНЕ БИХА ГО НАПИПАЛИ И НАМЕРИЛИ, АКО И ТОЙ ДА НЕ Е ДАЛЕЧ ОТ ВСЕКИ ЕДИН ОТ НАС; защото в Него живеем, движим се и съществуваме;“
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12149916
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70667
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031