Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.08.2009 07:17 - Дивачката
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1903 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 13.08.2009 07:20


Дивачката

Владимир Голев

Човек никога не е един човек, той винаги е няколко човека - запомнил бях тая мисъл, както и жената, която я каза, и която няма да забравя до края на дните си...  

ВСИЧКО ЗАПОЧНА ЕДНА ГОДИНА, когато ме сполетяха цял куп неприятности. Най-напред момичето, с което живеех от доста време, ме напусна и, условно казано, стана секретарка на някакъв бизнесмен, любител на картини и бижута. „Такъв е животът - рече ми на сбогуване тя. - Извини...“ Тая философия за живота бях слушал на всяка крачка около себе си. Гадна философия! Не стига това, ами съкратиха института, където работех след свършването на университета. Ни любов, ни работа. Останах сам като вятъра в полето, както беше казал някой, аз, който дотогава бях енергичен млад човек, отдаден изцяло на научни занимания и се виждах в бъдещето мастит професор по история на древните култури.  

Древни култури! Кой се интересуваше от такива работи?  

Затворих се в едностайното си апартаментче и заживях с мисли за случилото се и най-вече за неясното си бъдеще. Не знаех какво да подхвана и къде да се дяна, когато един ден неочаквано ми се обади един приятел на баща ми, професор-археолог и ми предложи да ме включи като хонорован сътрудник в експедиция, която изследвала могила в Родопите. Нямах представа от работата в археологически разкопки, макар и да бях историк по специалност, но ми се стори привлекателно да се откъсна за известно време от столицата, особено от парфюмния дъх на Ния, който продължаваше да се носи из стаята и правеше нощите ми безкрайно дълги и кошмарни.  

Така се озовах в Бързйша, едно забравено от света село. Ни влак, ни автобус, защото римският мост беше срутен, нов нямаше, а реката се пресичаше през някакъв стар брод. Оттам минах и аз, качен на една раздрънкана шкода.  

Разкопките бяха извън селото на високо плато, може би древна могила, на единия край обрасла с горичка, на другия - дълбок дол. Самодивския дол или Самодивското дере, както му викаха тука. Въжено мостче свързваше двата бряга и винаги изпитвах страх, когато стигнех средата на мостчето и то започваше да се люлее.  

Скалистите склонове над платото бяха огрени от залязващото слънце. Неколцина полуголи мъже разкопаваха пластовете на времето - ту черна пръст, ту жълтеникава глина или пресован от годините пясък. Някои пресяваха пръстта, от време на време спираха, оставяха на земята ситото и прибираха някоя черупка от глинен съд или обработен каменен къс. Останалото товареха на ръчни колички и го изсипваха в дерето.  

Разкриваше се древна постройка. Тук и там извличаха парчета мозайка, плочи с непонятни знаци, съдове. Но най-много впечатляваха основите на голяма сграда. Нещо величествено е било съградено на това място.  

 Продължението тук:
http://www.slovo.bg/plamak/index.php?ar=869






Гласувай:
4



1. tota - Хубав ден на всички!!
13.08.2009 07:27
http://www.youtube.com/watch?v=DfC8yHoEPTE&feature=related
цитирай
2. kalin8 - Добро утро!
13.08.2009 08:42
Нещо ми избяга продължението,но ще го намеря...
Благодаря за началото!
Б.
цитирай
3. kosara2008 - хей, знаеш ли, че...
13.08.2009 10:14
обичам бай Владо...беше ми поръчител;)..чудесен избор за публикация!!!стойностно - тенкс
цитирай
4. tota - kosara2008 ,
13.08.2009 21:54
завладяващ разказ. Хубава вечер!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12231201
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70799
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930