Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2011 21:04 - ЗИМАТА НА ЛЮБОВТА
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7747 Коментари: 24 Гласове:
27

Последна промяна: 09.06.2011 21:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

ЗИМАТА НА ЛЮБОВТА

 

 

Леден дъх лицето ми обгръща

 

тежки ледени снежинки са пропили вечността

 

и усещам аз снега, а не студа,

 

защото мислите ми се изгубват в безкрайната

 

                                                              далечина.

 

Къде отиват часовете ни на щастие?

 

Баналното ми причинява само болка

 

ежедневието глупаво обхваща ме.

 

Къде да излекувам аз душата си?

 

Снежен човек ме гледа с въгленовите очи

 

стоя в детинската мечта изгубена пред него

 

и струва ли тук нещо идеалът на живота ми?

 

Та аз не виждам новото начало!

 

В дълбините се намира островът, където

 

нощта от лъч един се осветява

 

ненужни са венец и клонки или свещ,

 

защото вечността тук  знакът си оставя.

 

 

 

Ева Крист

 

„Сезоните на моята душа”

Превод: Мария Нейкова

  image

                                                            image

Lara Fabian ** Sin ti ***

http://www.youtube.com/watch?v=P71K7aokkqk&feature=related

Lara Fabian - Je suis Malade

http://www.youtube.com/watch?v=bIIL5p7_WKk&feature=related

 

Lara Fabian - Adagio

http://www.youtube.com/watch?v=x1i7pevupAM&feature=related

Lara Fabian - Immortelle

http://www.youtube.com/watch?v=1yrR3qOmN04&feature=related

 













Гласувай:
27



1. vladun - Избрала си да публикуваш
09.06.2011 21:52
едно наистина прекрасно стихотворение.
Поздрави!
цитирай
2. tota - едно наистина прекрасно стихот...
09.06.2011 22:09
vladun написа:
едно наистина прекрасно стихотворение.
Поздрави!


Да, Влади! По цикъла "Сезони на живота " на Ева Крист музика е написана от Александър Йосифов. Преди време бях на концерт и от там съм запазила брошурата със стиховете.
Благодаря, че прочете!
цитирай
3. agg - ***
09.06.2011 22:59
Както казвам:'обичам докато чета поезия - да си представам!'... благодаря.
цитирай
4. tota - Както казвам:'обичам докато чета ...
09.06.2011 23:27
agg написа:
Както казвам:'обичам докато чета поезия - да си представям!'... благодаря.


Малко хора притежават сетива за това - да проникнат в текста и още повече да си го представят. Та то си е умение.
Благодаря, че надникна и забеляза написаното...
цитирай
5. mt46 - Добро утро, Ати!
10.06.2011 07:41
С мислите си хвърковати
защо ме отведе към зимата бяла -
когато навън е пролет изгряла?!... :))
цитирай
6. tota - С мислите си хвърковатизащо ме ...
10.06.2011 08:26
mt46 написа:
С мислите си хвърковати
защо ме отведе към зимата бяла -
когато навън е пролет изгряла?!... :))


Да, Марине навън пролет е изгряла, но често в душата зимата бяла нахлува...Равносметката до там ни води често, както и самата авторка е попаднала в там.

Да си пожелаем - Пролет да е в душите ни за да стопи навяващия сняг!
цитирай
7. stela50 - Прекрасен стих ...и музиката - също .
10.06.2011 09:11
И както винаги поднесено изкусно ...
Благодаря ,мила приятелко !
цитирай
8. tota - И както винаги поднесено изкусно. . ...
10.06.2011 09:17
stela50 написа:
И както винаги поднесено изкусно ...
Благодаря ,мила приятелко !


Танечка, заслугата е на творците. Моята, че ми допадат творбите им.

Светъл ден!
цитирай
9. alexs - "Леден дъх лицето ми обгръща"
10.06.2011 09:46
Но след зимата идва пролет .....
И навън и в нашите души.....
цитирай
10. tota - Но след зимата идва пролет. . . . . И ...
10.06.2011 10:07
alexs написа:
Но след зимата идва пролет .....
И навън и в нашите души.....


Редуват се сезоните и в душите ни Алекс...Отражения на природата...и на случващото се ...

Хубав ден!
цитирай
11. vostroto - Здравей, Тота!:)
10.06.2011 10:59
Да, както в природата, така и при човека, като част от нея има сезони - сякаш необходимост са... Как ще дойде пролетта, ако не е минала зимата...
Стихотворението, макар и добро, изглежда е писано в специален душевен момент на авторката.. Аз лично не съм съгласен, че животът е банален. Той е страшно разнообразен, и съм убеден, че никой не е успял да го опознае в пълната му степен! И във всичките му предизвикателства, които от ден на ден стават все повече...
Поздрави!:)
цитирай
12. tota - Да, както в природата, така и при ...
10.06.2011 11:34
vostroto написа:
Да, както в природата, така и при човека, като част от нея има сезони - сякаш необходимост са... Как ще дойде пролетта, ако не е минала зимата...
Стихотворението, макар и добро, изглежда е писано в специален душевен момент на авторката.. Аз лично не съм съгласен, че животът е банален. Той е страшно разнообразен, и съм убеден, че никой не е успял да го опознае в пълната му степен! И във всичките му предизвикателства, които от ден на ден стават все повече...
Поздрави!:)


Благодаря, че се отби и коментира. Напълно споделям написаното от теб. Колкото до израза "банален" - авторката е употребила именна, когато е била в труден период от живота си. Доколкото си спомням биографичните бележки и в тях е откроен такъв отрязък от живота й - мисля здравословен проблем.
Поздрави и на теб!
цитирай
13. pevetsa - Прегръдка Ати, и благословения, и ...
10.06.2011 12:16
Прегръдка Ати, и благословения, и вечността ще остави знака, в Живота ти!
цитирай
14. tota - Прегръдка Ати, и благословения, и ...
10.06.2011 12:26
pevetsa написа:
Прегръдка Ати, и благословения, и вечността ще остави знака, в Живота ти!


Да, Алекс - светлината на живота - надеждата, че той трябва да продължи, заради предизвикателствата и случващото се.

Хубав ден!
цитирай
15. megg - Пролетно ми е, почти - лятно!
10.06.2011 14:41
Но зимата е част от живота ни, душата минава през всичките сезони ...
Поздравления за постинга, Ати! Благодаря и - приятелски усмивки! Много! :))))))
цитирай
16. tota - Но зимата е част от живота ни, душата ...
10.06.2011 14:45
megg написа:
Но зимата е част от живота ни, душата минава през всичките сезони ...
Поздравления за постинга, Ати! Благодаря и - приятелски усмивки! Много! :))))))


Това е чудесно, Мариана - да кажеш пролетно и почти лятно ми е...особено на душата...да е в тези два сезона - да се чувства млада и същевременно да е стоплена.

И на теб изпращам - приятелски усмивки!!
цитирай
17. martiniki - http://www.youtube.com/watch?v=0Q7w7gk1JhQ&feature=related
10.06.2011 18:17
много харесвам je suis malade на Лара Фабиани, а на теб искам да оставя друга една прекрасна песен на която Мария Донева написа български текст, в изпълнение на Нина Симоне - на мен ми допада най

Ne me quitte pas

Мария

Не отивай там.
Други цветове има есента.
Някой друг, не аз, рано сутринта
ще те поведе в жълтите листа.
Други гласове чужди стихове
знам, ще ти шептят.
Не и моят глас, уморен и ням.
Не отивай там, не отивай там.
Не отивай там…

Нека е кошмар този остър миг,
хладното легло, болката без край.
Аз ти нося дар, хайде, остани,
ще ти дам живот, по-красив от май.
Тръгнеш ли сега, във едничък ден
цялата тъга ще попие в мен.
Не отивай там, не отивай там,
не отивай там…

Тук за теб тъжат тихите стени,
чашата с вода, слънчевият прах.
Сенките тежат, хайде, остани,
ако не за мен, то поне за тях.
Вече няма ден, вече няма сън,
само болен мрак, сива пустота.
Остани при мен, не отивай там,
не отивай там…

Ще те задържа в сянка от преди,
в снимка на дъга, в капка от парфюм.
Нощем ще лежа в твоите следи,
тих като шега, казана наум.
Тръгнеш ли от тук, ще изчезна цял
като малък звук от ресна на шал.
Не отивай там, не отивай там,
не отивай там…

Нека ни вали галещият дъжд,
хайде, остани, чудото задръж.
Нашата луна, нашите мечти,
мислите на глас – всичко ще ти дам.
Няма светлина щом си тръгнеш ти.
Нямам сили аз да остана сам.
Не отивай там, не отивай там,
не отивай там…
цитирай
18. compassion - Не вярвам
10.06.2011 20:10
мисля, че една интимна връзка може да има зима, но любовта не вярвам да има сезони. Тя Е!!!
цитирай
19. kalin8 - Всяка душа...
10.06.2011 20:35
Всяка душа, вярвам,
си има обичан сезон.
Предпочитан...Любим!
http://www.playcast.ru/view/986788/96f30025c369c44e8f0d9efd4ca6308dc2f02146pl
Поздрави за постинга, Ати!
Б.
цитирай
20. tomdju - Когато леден дъх лицето ни обгръща
11.06.2011 00:43
се е родило едно прекрасно стихотворение, един насъбран човешки протест от неслучващо се.
Сезоните се сменят в нас не с ритъма на природата а с ритъма на случващото ни се..
Да ти се случват нещата!
цитирай
21. tota - много харесвам je suis malade на ...
11.06.2011 06:42
martiniki написа:
много харесвам je suis malade на Лара Фабиани, а на теб искам да оставя друга една прекрасна песен на която Мария Донева написа български текст, в изпълнение на Нина Симоне - на мен ми допада най

Ne me quitte pas

Мария

Не отивай там.
Други цветове има есента.
Някой друг, не аз, рано сутринта
ще те поведе в жълтите листа.
Други гласове чужди стихове
знам, ще ти шептят.
Не и моят глас, уморен и ням.
Не отивай там, не отивай там.
Не отивай там…

Нека е кошмар този остър миг,
хладното легло, болката без край.
Аз ти нося дар, хайде, остани,
ще ти дам живот, по-красив от май.
Тръгнеш ли сега, във едничък ден
цялата тъга ще попие в мен.
Не отивай там, не отивай там,
не отивай там…

Тук за теб тъжат тихите стени,
чашата с вода, слънчевият прах.
Сенките тежат, хайде, остани,
ако не за мен, то поне за тях.
Вече няма ден, вече няма сън,
само болен мрак, сива пустота.
Остани при мен, не отивай там,
не отивай там…

Ще те задържа в сянка от преди,
в снимка на дъга, в капка от парфюм.
Нощем ще лежа в твоите следи,
тих като шега, казана наум.
Тръгнеш ли от тук, ще изчезна цял
като малък звук от ресна на шал.
Не отивай там, не отивай там,
не отивай там…

Нека ни вали галещият дъжд,
хайде, остани, чудото задръж.
Нашата луна, нашите мечти,
мислите на глас – всичко ще ти дам.
Няма светлина щом си тръгнеш ти.
Нямам сили аз да остана сам.
Не отивай там, не отивай там,
не отивай там…


Благодаря, Дора! Хареса ми!
Светъл да е днешният ти ден!
цитирай
22. tota - мисля, че една интимна връзка може ...
11.06.2011 06:46
compassion написа:
мисля, че една интимна връзка може да има зима, но любовта не вярвам да има сезони. Тя Е!!!


Руми, ТЯ ЛЮБОВТА Е МНОГОЛИКА. Може да бъде нежен полъх, като пролетта, само ухажване, топла и гореща, като лятото, наситена като багрите и щедростта на есента, и ледена, когато е настъпило отчуждението ...
Въпрос на гледна точка е.

Хубав ден!
цитирай
23. tota - Всяка душа, вярвам, си има обичан ...
11.06.2011 06:49
kalin8 написа:
Всяка душа, вярвам,
си има обичан сезон.
Предпочитан...Любим!
http://www.playcast.ru/view/986788/96f30025c369c44e8f0d9efd4ca6308dc2f02146pl
Поздрави за постинга, Ати!
Б.


Борис, хареса ми!
"Как вятърът

шепне в листата

тиха тъга

по отминаващото лято.

Всяка утрин

им напомня нежно,

че идва есенна позлата

през отворена врата..."
Б. Калинов.2. Септември 2009г.

Не само душата, мисля че метафората е възможна и при любовта...

Светъл ден!!







цитирай
24. tota - се е родило едно прекрасно стихо...
11.06.2011 07:06
tomdju написа:
се е родило едно прекрасно стихотворение, един насъбран човешки протест от неслучващо се.
Сезоните се сменят в нас не с ритъма на природата а с ритъма на случващото ни се..
Да ти се случват нещата!

Тома, колко хубаво ди го казал. "Сезоните се сменят в нас не с ритъма на природата а с ритъма на случващото ни се... "
Благодаря и за пожеланието - " Да ти се случват нещата!"
И на теб: Да ти се случват нещата!!
Приятно ми е, когато пловдивчани са тук...
Светъл ден!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12261643
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70807
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930