Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2012 19:47 - Безусловната любов
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13666 Коментари: 26 Гласове:
35

Последна промяна: 29.01.2012 19:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
            Живеем в трудни  времена. „Забързани, стресирани и уморени, често забравяме да се радваме на вълшебното пътешествие, наречено живот.”-  се казва в анотацията на книгата. И не само  това – ще допълня още –  децата се отдалечават от родния дом, от семейството. Можем ли с нашата безусловна любов да им покажем, че са обичани и при всички обстоятелства и случващото им се, те има къде да се завърнат и на кого да се опрат.  Да се докоснем до безусловната любов през очите на  Аджан Брам.                           
                                                       image

Безусловната любов

           Когато бях около тринайсетгодишен, баща ми ме дръпна настрани  и ми каза нещо, което щеше да промени живота ми.Двамата стояхме в очуканата му стара  кола в странична уличка на едно то по – бедните лондонски предградия.  Той се обърна към мен и каза следното:
-    Сине, искам да знаеш, че каквото и да направиш в живота си, вратата ми винаги ще е отворена за теб.
            По онова време бях в началото на юношеството. Не разбирах какво има предвид, но знае, че е нещо важно, за това го запомних. Три години по – късно баща ми почина.
           Когато станах монах в Североизточен Тайланд, се замислих над думите на баща ми. По онова време домът ни бе малко общинско жилище в беден лондонски квартал – къща в която човек не би изгарял от желание да влезе.Но тогава осъзнах, че баща ми беше искал да каже нещо друго. В думите му като диамант , завит в дрипава кърпа, се криеше най – недвусмисленият израз на обич, който мога да си представя: „Сине, каквото и да направиш в живота си, знай това, сърцето ми винаги ще е отворено за теб.”
          Баща ми ми предлагаше безусловна любов. Без обвързващи уговорки. Аз бях негов син и това му стигаше. Беше прекрасно, Беше истинско. Той говореше искрено.
         Иска се смелост и мъдрост да кажеш подобни думи на друг човек., да отвориш сърцето си за друг без условия. Може да ни се струва , че той  ще злоупотреби, но нещата не стоят така, не и според личния ми опит. Когато някой ти даде такава любов, все едно си получил най – големия дар. Ти я цениш високо, пазиш я до сърцето си, за да не я изгубиш. Въпреки че когато той ми каза тези думи, не разбирах напълно смисъла им, дори тогава не бих посмял да нараня такъв човек. Ако дадете тези думи на близък човек, ако наистина ги мислите, ако идват от сърцето ви, този човек ще се постарае да заслужи обичта ви, а не да се възползва от нея.

Откъс от книгата: Аджан Брам Отвори сърцето си Будистки приказки за щастие Изд. Къща Хермес, 2011., с. 49-50.


За автора и книгата, четете тук: http://cogitalnost.com/product.php?ProductID=102

                                                                              image

  "Позволи си за миг да почувстваш покой
и ще разбереш
колко безразсъдно си се лутал насам-натам.”

                                                                                                                                                          image
  ”Научи се да пазиш мълчание
и ще забележиш,
че си говорил твърде много.”

                      image

”Бъди добър
и ще осъзнаеш,
че прекалено строго си съдил другите."

                                                                      image
JESSE COOK - SURRENDER
http://www.youtube.com/watch?v=yolU4P46H8Q&feature=related
Jesse Cook - Viva
http://www.youtube.com/watch?v=pL8nC2YTq-k&feature=related
Jesse Cook - Fragile (feat. Holly Cole)
http://www.youtube.com/watch?v=NQGSKrRrz0M&feature=related
ROMANCE - Jesse Cook
http://www.youtube.com/watch?v=spXTJ_UwzSk&feature=related













Гласувай:
35



1. stela50 - Безусловна любов... Без обвързващи уговорки, красива и истинска .
29.01.2012 19:54
Поздравления за постинга ... мъдрите размисли и вълшебна музика .
Днес слушаме тази музика , приятелко ... няма нищо случайно .
Топли прегръдки от мен !
цитирай
2. анонимен - Много сме спорили в нашата компания ...
29.01.2012 20:02
Много сме спорили в нашата компания на тема "Безусловна любов". Аз поддържам тезата, че не можеш безусловно да обичаш някого само защото ти е близък роднина. За мен всяка любов трябва да се заслужи, дори когато става въпрос за деца.
цитирай
3. yotovava - Всъщност любовта е безусловна
29.01.2012 21:29
ние сме тия, които създаваме условия, принципи, искания и неудовлетворения :)))))))))))))))))))))

Валя
цитирай
4. tota - Поздравления за постинга. . . мъ...
29.01.2012 22:43
stela50 написа:
Поздравления за постинга ... мъдрите размисли и вълшебна музика .
Днес слушаме тази музика , приятелко ... няма нищо случайно .
Топли прегръдки от мен !


Мила, Танечка, мисля, че само майчината любов е безусловна.
Няма случайни неща.
Прегръщам те и ти желая спокойна нощ!
цитирай
5. tota - Много сме спорили в нашата компания ...
29.01.2012 22:47
kushel написа:
Много сме спорили в нашата компания на тема "Безусловна любов". Аз поддържам тезата, че не можеш безусловно да обичаш някого само защото ти е близък роднина. За мен всяка любов трябва да се заслужи, дори когато става въпрос за деца.


Здравей, интересно виждане. Имаш основание, че всяка любов трябва да се заслужи, но майчината и въобще родителската мисля, че е безусловна. Разбира се, че има изключения, но този, който е дал живот не би могъл да бъде друг. Поведението е продукт на възпитанието, но родителят е този, който винаги е готов на саможертва в името на децата си, именно поради тази любов.
Хубава вечер!
цитирай
6. tota - ние сме тия, които създаваме усл...
29.01.2012 22:53
yotovava написа:
ние сме тия, които създаваме условия, принципи, искания и неудовлетворения :)))))))))))))))))))))

Валя


Здравей, Валя! Интересен и точен поглед. Да, ние, човеците сме тези, които поставяме ограничения на проявлението на любовта.
Хубава вечер!
цитирай
7. findly - Здравей, tota,
30.01.2012 08:49
Над 20 години вече откакто съм излязла от къщи, имам собствен дом, който аз съм обзавела, ходя си не повече от 5-6 пъти в годината и въпреки това, там при майка ми, се чувствам по различен начин, там съм си у дома, там съм спокойна. И това е само заради обичта на родителите ми. Знам, че те ме приемат такава, каквато съм. Аз вярвам в родителската безусловна любов!
Усмихната и успешна седмица!
цитирай
8. iliada - Вече съм чувала и аз тази фраза, но ...
30.01.2012 08:59
Вече съм чувала и аз тази фраза,но признавам едва сега се замислих над нея.......
Благодаря ,Ати !
цитирай
9. sande - По принцип споделям този постулат за безусловната любов и по-специално за майчината любов ...
30.01.2012 09:19
Но, за съжаление животът е много разнобразен, противоречив, несъвършенен и трудно може да бъде вкаран в някаква строга рамка.

Има майки и майки. Синове и майки. Дъщери и майки.Майки и дъщери.

Защо има толкова изоставени деца? Деца без родители?

Бащи, които са навъдили деца на цялата територия на Бг и не ги виждат с години.

И от едната, и от другата страна се срещат несправедливости, нехайство, безотговорнист.

Иначе добре звучи: съкровено, ведро, благородно, човешко! Безусловна любов!

Какво по-добро! Но ...
цитирай
10. bojo12345 - Нама нищо по-голямо от.....
30.01.2012 09:26
МАЙЧИНАТА ЛЮБОВ!
цитирай
11. naidobriq - Чудесна си мила..
30.01.2012 12:56
Винаги е много вълнуващо и стойностно при теб..
Пристанът и заслона на душата.Където и да сме безусловната любов ни тегли към нашето си ..
Стана ми тъжно..
Успешна седмица ти желая Тота..
цитирай
12. gocho52 - Любовта е основен двигател във Вселената...
30.01.2012 13:53
Под Любов не разбирам секс.
Той е само гарнитура...
цитирай
13. tota - Вече съм чувала и аз тази фраза, но ...
30.01.2012 21:05
iliada написа:
Вече съм чувала и аз тази фраза,но признавам едва сега се замислих над нея.......
Благодаря ,Ати !


Мила, Иля, за такава любов се изисква много сила и себе отдаване. Мисля, че безусловната любов е принадлежи само на майката.

Хубава вечер!
цитирай
14. tota - Но, за съжаление животът е много ...
30.01.2012 21:12
sande написа:
Но, за съжаление животът е много разнообразен, противоречив, несъвършен и трудно може да бъде вкаран в някаква строга рамка.

Има майки и майки. Синове и майки. Дъщери и майки. Майки и дъщери.

Защо има толкова изоставени деца? Деца без родители?

Бащи, които са навъдили деца на цялата територия на Бг и не ги виждат с години.

И от едната, и от другата страна се срещат несправедливости, нехайство, безотговорност.

Иначе добре звучи: съкровено, ведро, благородно, човешко! Безусловна любов!

Какво по-добро! Но ...


Да, Санде, един различен поглед относно безусловната любов. Ще ти отговоря само с това, че всичко има в живота. Хората не са еднакви. Има и изключения. Но това, което е преобладаващо е безусловната любов на майката.При нея няма условности.
Хубава вечер!
цитирай
15. tota - Винаги е много вълнуващо и стойн...
30.01.2012 21:15
naidobriq написа:
Винаги е много вълнуващо и стойностно при теб..
Пристанът и заслона на душата.Където и да сме безусловната любов ни тегли към нашето си ..
Стана ми тъжно..
Успешна седмица ти желая Тота..


Ани, много добре си доловила разказаното ни от автора." Пристанът и заслона на душата. Където и да сме безусловната любов ни тегли към нашето си .."
Не може да не се натъжим, особено ако ги няма тези, които могат да ни даряват с безусловната си любов. Ние сме тези, които ще бъдат пристана и заслона.

Хубава вечер!
цитирай
16. tota - МАЙЧИНАТА ЛЮБОВ! ВЯРНО Е!!! ...
30.01.2012 21:18
bojo12345 написа:
МАЙЧИНАТА ЛЮБОВ!


ВЯРНО Е!!!
Благодаря ти, за споделеното!!

Хубава вечер!
цитирай
17. tota - Под Любов не разбирам секс. Той е ...
30.01.2012 21:20
gocho52 написа:
Под Любов не разбирам секс.
Той е само гарнитура...


Да, Георги, любовта е в основата на всичко!! Двигател във вселената ...
Благодаря ти!

Хубава вечер!
цитирай
18. tota - Над 20 години вече откакто съм из...
30.01.2012 21:25
findly написа:
Над 20 години вече откакто съм излязла от къщи, имам собствен дом, който аз съм обзавела, ходя си не повече от 5-6 пъти в годината и въпреки това, там при майка ми, се чувствам по различен начин, там съм си у дома, там съм спокойна. И това е само заради обичта на родителите ми. Знам, че те ме приемат такава, каквато съм. Аз вярвам в родителската безусловна любов!
Усмихната и успешна седмица!


Марина, прекрасно звучи споделеното от теб. И аз мисля като теб. Моите родители не са вече между живите, но ми оставиха достоен пример за подражание с безусловната любов си любов към нас - децата им.

Хубава вечер!
цитирай
19. alexs - А нима може да има "Условна...
30.01.2012 21:59
А нима може да има "Условна" Любов!?
Хубава вечер!
цитирай
20. tota - А нима може да има "Условна...
30.01.2012 22:07
alexs написа:
А нима може да има "Условна" Любов!?
Хубава вечер!


Добър вечер, Алекс! Вероятно има щом като съществува израза безусловна любов. Имаш основание да зададеш този въпрос? Защото Любовта е Любов - или я има или я няма.

Хубава вечер!
цитирай
21. megg - Любов без уговорки. Истинската
31.01.2012 17:28
Много е хубаво да усетиш със сърцето си как сърцето на обичания човек се разтваря като цвете. И те сгушва, и се сгушваш там; там, където е истинската любов.
Много силен постинг, мила Ати, много докосващ!
Топла вечер! :)
цитирай
22. tota - Много е хубаво да усетиш със сърцето ...
31.01.2012 17:39
megg написа:
Много е хубаво да усетиш със сърцето си как сърцето на обичания човек се разтваря като цвете. И те сгушва, и се сгушваш там; там, където е истинската любов.
Много силен постинг, мила Ати, много докосващ!
Топла вечер! :)


Мила, Мег! Любов без уговорки между двама, които се обичат е истинската любов. Там не са необходими думи. Сетивата говорят. Как само си доловила тази любов и отразила " да усетиш със сърцето си как сърцето на обичания човек се разтваря като цвете...и те сгушва..."

Хубава, стоплена вечер, Мег!
цитирай
23. pevetsa - Прекрасна си Ати:))))))
31.01.2012 18:31
Роден съм след Любов, живея сред Любов, и когато си отида, ще бъда част от нея, ИСТИНСКАТА ЛЮБОВ!
цитирай
24. tota - Роден съм след Любов, живея сред ...
31.01.2012 18:58
pevetsa написа:
Роден съм след Любов, живея сред Любов, и когато си отида, ще бъда част от нея, ИСТИНСКАТА ЛЮБОВ!


Алекс, приятелю, дължим го на автора посветил се на безвременната мъдрост на будизма. Безусловната любов е истинската любов.
Щастлив си щом любовта е твоята сила и ти дава криле за полет на душата.

Хубава вечер!
цитирай
25. kostadinovd - ПОЗДРАВИ !
31.01.2012 20:26
Поздрави за постинга !
цитирай
26. tota - Поздрави за постинга ! Радвам ...
31.01.2012 21:22
kostadinovd написа:
Поздрави за постинга !


Радвам се, че те виждам тук!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12232056
Постинги: 1347
Коментари: 16857
Гласове: 70801
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930