2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. stela50
14. bosia
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Прочетен: 9999 Коментари: 20 Гласове:
Последна промяна: 25.01.2016 07:16
От известно време чета публикации, свързани с реформата в образованието.За промени в учебните планове, учебното съдържание. Премахване на учебни дисциплини, намаляване на часовете на други, премахване на произведения. Чета и публикации за посегателство над учители, побой, липса на дисциплина в училище.
.Тези епизодични промени или промени на парче ми изглеждат като кръпки на дреха. Нима експертите в Министерството на образованието, нямат стратегия как да усъвършенстват образователното ни дело? Или и тук се допусна да влезе търговецът? И не само, няколко синдикални организации, които успешно противопоставиха, работещите в учителските колективи. Тихомълком се извърши чистка на кадрите, подмениха се ръководителите, къде компетентни, къде не. Но в повечето случаи със случайни попадения. И тук се скъса връзката между поколенията. Кой тогава ще предаде натрупания опит на младите учители и преподаватели? Защо се допусна разрухата да проникне и в един от стълбовете на държавата – образованието.
Преди време мои приятелки ми подариха „Талмуд за всеки Из учението на иудейските мъдреци” на Ебрахам Коен. Бих искала да споделя кратък текст от книгата от раздела образование.
„Учителската професия се радва на особена почит и уважения. Според еврейския закон, в някои отношения учителят се ползва с предимство пред родителя, „понеже родителят дава само живот на детето в този свят, а учителят го води към живота на Идния свят”. Разказва се историята на трима равини, изпратени да проверят състоянието на образователната система в Палестина.. „Стигнали едно място без учители и казали на жителите: Доведете ми защитниците на града.” Довели им въоръжени войници.Равините възкликнали: Това не са защитниците на града, а неговите разрушители..” „Кои тогава са защитниците?”, запитали ги. „Учителите”,отвърнали те.”След като учителите са пазители на крепостта на иудизма, дава се следната препоръка: „Страхът от учителя да е като страхът от Небето.”
А от учителя се изисква най –висок морал и вещина ....Търпението е присъща черта за учителя , понеже „нетърпението е лош учител.”
Един авторитет подчертава предпочитанието си към възрастните наставници.С какво да сравним онзи, който се учи от начинаещи? С този, който яде кисело грозде и пие младо вино. С кого да сравним онзи, който от мъдреци се учи? С този, който яде зряло грозде и пие старо вино.” Но негов колега го апострофира: „Не гледай бутилката, а какво има в нея. В нова кана старо вино можеше да налееш, а старата кана може и празна да намериш.” В раздела още се разглеждат методите на обучение, размера на класа, достъпът до образование и т. н.
Защо споделих този откъс ще ме попитате? За да покажа, как други народи се отнасят към учителя, как виждат неговата роля при формирането на личността и как пазят традициите си. А, ние? Ние, накъде вървим? Ще се намерят ли здрави сили да устоят на ветровете, които духат? Да спрат ерозията.
Ати Милуш - tota
https://www.youtube.com/watch?v=i5oJxea-BAo
Тагове:
Да си спомним за поетесата Станка Пенчев...
Тече водата, изтича и времето
Домашен хляб с газирана вода...уникално ...
Владетелските титли в Европа, начиная от...
Позволих си да разкажа тази история за да си представите как е продължила историята до днес и защо сме в това положение.
Иначе за написаното от Вас много благодаря.
Позволих си да разкажа тази история за да си представите как е продължила историята до днес и защо сме в това положение.
Иначе за написаното от Вас много благодаря.
Осмелявам се да напиша, че познавам историята на образователното дело у нас в исторически план. За съжаление, превратностите на времето винаги са изтласквали във властта случайни хора. Проблемът е преди всичко допускане на външно влияние и в политиката на образователното дело - и тогава и сега. А за да оцелеем не ни е потребна подмяна, а опиране на традициите ни в тази област и отношение и критерии към учителите.
Исках да покажа само как успяващите народи подхождат, иначе, ние все сме натам накъдето ветровете духат, за съжаление. Те все от различни посоки духат. Спомних си една мисъл на Любен Каравелов, публикувана на 28.1873, в бр. 32 на в-к Независимост, под заглавието "Ние сме родени да кърпиме чуждите дрехи". Каравелов разказва как "българете обичат да плачат по чуждите гробища, когато техните собствени родители лежат в земята непрелеяни, неоплакани и непоменени ... Кой помага на чуждите правителства да деморализират народът ни и да го направи неспособен за нищо? - Българете... Ако захване да се гради гръцка черкова, то ние сме първи; а ако захване да са гради българско училище, то сме последни ... чорбаджията-хаджия купува из Ерусалим своите достойнства твърде скъпо, а продава народът си твърде евтино ... В чуждите учебни заведения са свършиле науките си мнозина българе, но тие са останале в чужбината да кърпят чуждите дрехи и да плачат на чуждите гробища; а българете постоянно се оплакват, че нямат учители, че нямат способни списатели и че нямат учени хора... И така, ние сме родени на тоя свят или да кърпиме чуждите дрехи, или да плачеме на чуждите гробища."
Много актуален.
Политиката завладя целия ни живот!
Политиците станаха прекалено арогантни и цинични.
Така е, защото не са достатъчно образовани.
Образованите говорят много и красиво, но ...празно.
Чудя се на Ваня Кастрева. Не може да ме убеди в нищо.
Това правят политиката и властта с някои иначе умни хора.
Въпросът за образованието и за учителя е най-важен, защото от него, учителя, тръгват всички останали професии.
Поздравления за поста!
да вярвам, поне засега, във възможността за промяна в положителен аспект,
колкото и нововъведения да се направят, все ще продължава да се върти
в един омагьосан кръг и образованието, и отношението към учителската
професия. Няколко години бях свидетел как млади хора, с желание
да преподават любим предмет, независимо от негативите, с всички степени
на образование и като бонус поне с два чужди езика, остават извън системата,
дори не намират място и сред избраните за интервю... да, малкото останали
момчета и момичета тук да търсят своето място и развитие,
сякаш са нежелани в тази професия, независимо от фактите, които изнасят
медиите - не може да се върви напред само със старите кадри, моите уважения,
но няма ли млади попълнения в една професия, тя е обречена на провал...
А те, нашите деца поемат по друг път, и с право...
Това е едната страна на проблема, но е много важна, другата е свързана
с всичко това, което споделяш. Важно е коя творба на каква възраст трябва
да бъде представена на ученика, още по-важно е как ще я предадеш,
как ще го накараш да мисли и разсъждава... да те уважава... и още...
"В Япония единствените поданици, които не са длъжни да се покланят
на императора, са учителите. Причината е, че японците смятат,
че без учителите не може да има императори..."
Много може да се пише по тази тема, ще има и различни мнения,
но докато се правят само отделни опити да се зашие скъсаното,
образованието... учителите и всички в тази сфера не направят
сериозни стъпки по нов път, опирайки се на традициите,
на заветите на Будителите, нищо няма да се постигне...
Пиша с болка и дълбоко уважения към професията - учител, която
за съжаление е изгубила много от същността и духовната си сила,
в момента се замислих колко учители знаят "Клетва на педагога"
и колко от тях я изпълняват... истински.
Много актуален.
Политиката завладя целия ни живот!
Политиците станаха прекалено арогантни и цинични.
Така е, защото не са достатъчно образовани.
Образованите говорят много и красиво, но ...празно.
Чудя се на Ваня Кастрева. Не може да ме убеди в нищо.
Това правят политиката и властта с някои иначе умни хора.
Кате, мисля, че нещата отиват не към промяна, а към подмяна. Вероятно затова се работи "на парче", не цялостно за всички степени на образованието , за да не се улови това, което се подменя.
Въпросът за образованието и за учителя е най-важен, защото от него, учителя, тръгват всички останали професии.
Поздравления за поста!
Благодаря, Наталия, за споделеното! Всичко е казано: Учителят е Бог! Респектът към него е голям, защото от него тръгват всички професии. Несъмнено в това се корени успехът на Китай.
25.01.2016 12:12
Образование, подчинено на комунистическата идеология.
Тръгнеш ли по нов,непознат и съмнителен път, стигаш до Никъде.
Поздрави, Ати!
да вярвам, поне засега, във възможността за промяна в положителен аспект,
колкото и нововъведения да се направят, все ще продължава да се върти
в един омагьосан кръг и образованието, и отношението към учителската
професия. Няколко години бях свидетел как млади хора, с желание
да преподават любим предмет, независимо от негативите, с всички степени
на образование и като бонус поне с два чужди езика, остават извън системата,
дори не намират място и сред избраните за интервю... да, малкото останали
момчета и момичета тук да търсят своето място и развитие,
сякаш са нежелани в тази професия, независимо от фактите, които изнасят
медиите - не може да се върви напред само със старите кадри, моите уважения,
но няма ли млади попълнения в една професия, тя е обречена на провал...
А те, нашите деца поемат по друг път, и с право...
.......
Пиша с болка и дълбоко уважения към професията - учител, която
за съжаление е изгубила много от същността и духовната си сила,
в момента се замислих колко учители знаят "Клетва на педагога"
и колко от тях я изпълняват... истински.
Танечка, зная твоето отношение към проблемите в образованието, затова напълно споделям коментара ти. И аз като теб смятам, че докато образованието „продължава да се върти в един омагьосан кръг едва ли можем да очакваме промяна.
По повдигнатите от теб въпроси за отношението към младите учители, които остават извън системата и се насочват в други области. Мисля, че ще дойде ден, когато въпреки много дипломирали се учители в училищата няма да достигат кадри. Защото без призвание и без опит трудно се става учител. При това с несъответстващо стимулиране на труда им.
Редно е от училището, както излязоха, макар и формално партиите, така трябва да излязат и синдикатите. Учителят трябва да бъде държавен служител. Да се завишат критериите към него, но да се заплаща и трудът му адекватно.
Директорите на училищата да не са обвързани с политически сили и да не са несменяеми. Да се въведе освен конкурсното начало и мандатност.
Да се промени начинът на формиране на бюджета на училищата, освен бройките на учениците, да има и други критерии - качествени.
На следващо място идва затягането на реда и дисциплината на учениците.. И чак тогава да се предприемат стъпки за други промени в учебни планове, програми, учебно съдържание и то цялостно наведнъж за всички степени на образованието след широко обсъждане и съблюдаване на традициите, и потребностите на обществото.
Благодаря Ви! Както винаги верен поглед на нашата действителност. И точно премерено, какво трябва да се запази и усъвършенства: "Ученето и труда за учениците особено до 16 г. са НАСИЛСТВЕНИ, ПРИНУДИТЕЛНИ, но крайно необходими процеси! ...и Не може да плащаш учителския труд на глава, без критерии за качество !"
Образование, подчинено на комунистическата идеология.
Тръгнеш ли по нов,непознат и съмнителен път, стигаш до Никъде.
Поздрави, Ати!
Да, Санде, това е неоспорим факт, но въпреки подчинението на идеологията образованието беше на ниво, беше обвързано с потребностите на обществото. Но тогава имаше диктатура на пролетариата или власт от името на работниците, а сега, сега, нали е демокрация? Нали народът тръгна към промени подведен от т. н. демокрация? И какво излезе. Отново налагане на чужда воля, отново външни фактори доминират в подготвяната реформа в образованието ни. Как ще правиш реформа, когато е "болна" системата? Не е ли необходимо първо да я оздравиш и след това да пристъпваш към реформи. Уморени са учителите, и не само те от реформи, от нови учебници, от различни учебници, от липса на ред, от страх да не загубят мястото си и т. н. Училището е храм! Търговецът влезе в храма! Има ли място там търговецът?
Бележки, становища и предложения по проектите на учебни програми по общообразователните учебни предмети за IІ и за VI клас могат да бъдат изпращани към дирекция „Образователни програми и образователно съдържание” на e-mail: a.tringov@mon до 22 февруари 2016 г. (включително). ;
Бележки, становища и предложения по проектите на учебни програми по общообразователните учебни предмети за VIII клас могат да бъдат изпращани към дирекция „Образователни програми и образователно съдържание” на e-mail: a.tringov@mon до 22 февруари 2016 г. (включително).
Министерство на образованието и науката
mon|От Министерство на образованието и науката
Радостно е,че има все още мислещи българи,които да си дават сметка за това!
Имам забележка към вашата емоционална ...позиция/извинете ме/...
Нищо във властта не е случайно ,и Никой не е случаен..
напротив..тъкмо напротив...
и един въпрос ,ако разрешите...
защо Синдиката на учителите не се самосезира и реагира ??
Благодаря за трибуната ,и отговора !
31.01.2016 00:17
3 януари в 17:29 ·
Да ни е честита новата....НАРЕДБА № 5 от 30 ноември 2015 г. за общообразователната подготовка
http://dv.parliament/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=99167
Вече е факт отпадането на предмета Информатика от общообразователната подготовка. Линкът по-горе ще ви отведе към официалната страница на Държавен вестник, бр.95, в който е обнародвана наредбата. Към днешна дата все още не е качена на сайта на МОН. Защо ли?!
Днес тези, от които зависи българското образование, финализират проекти, усвояват средствата по тях, тихичко обнародват наредби, за да не си развалят празничното настроение, а образованието е последното, от което се интересуват!
Държавен вестник
Държавен вестник, официално издание на Република България
dv.parliament|От Index-bulgaria IGG
ХаресвамКоментарСподеляне
Ди Николова Чл. 4. (1) Общообразователната подготовка в училищното образование е еднаква за всички видове училища и се придобива чрез изучаване на едни и същи общообразователни учебни предмети.
(2) Изключения по ал. 1 се допускат за учебните предмети музика, изобразително изкуство и физическо възпитание и спорт, а в първи гимназиален етап – и за учебния предмет информатика, в зависимост от формата на обучение, вида на училището и спецификата на обучението, като наличието на тези учебни предмети, конкретното им разпределение, както и броят учебни часове за всеки от тях по класове и етапи се определят в държавния образователен стандарт за учебния план чрез рамковите учебни планове.
Имам забележка към вашата емоционална ...позиция/извинете ме/...
Нищо във властта не е случайно ,и Никой не е случаен..
напротив..тъкмо напротив...
и един въпрос ,ако разрешите...
защо Синдиката на учителите не се самосезира и реагира ??
Благодаря за трибуната ,и отговора !
Да, имате основание, че нищо не е случайно. По скоро визирах случващото се по места. Но бушонът изгърмя и всичко остава непроменено. Като в ел. мрежа. Гърми бушона и трябва само да се смени.
05.02.2016 17:37
Резил! Даваме 20 млн.лв. за написване на учебници, а ето какво пише в тях
Публикувано от: e-burgas в България, Водещи новини, Общество 20:04 31-01-2016
pic1
„Морската вода е солена, защото в нея е разтворено голямо количество готварска сол. Във водата се разтварят редица твърди вещества, течности и газове”, това пише в учебника „Човекът и природата” за 3-ти клас, показа репортаж на „Нова тв“.
Междувременно министърът в оставка Тодор Танев заяви, че всяка година се дават 20 милиона лева за написването на учебници.
Ето още бисери:
„Растенията сами произвеждат храната си. Те се наричат производители. Животните ядат готова храна – растения и други животни. Затова те се наричат потребители” – „Човекът и природата“, 3 клас, изд. „Булсвет“
„Връх Шипка се намира на върха на планината. Опълченците са ситуирани на него“ – Учебник по литература за 7 клас, изд. „Анубис“
„Мандатът на българският президент е 4 години“, „Човекът и обществото“, 4 клас, изд. „Анубис“
„Кон излезе на ливада,
вдъхна въздух и умря.
Възкачи се на небето
и какво ли не видя.
Две кебапчета крилати
Пазят рая с автомати“ – Учебник по музика, 5 клас, изд. „Просвета“
2. Къде отидоха добрите нрави ....
3. Демокрация без правова държава
4. Сайтът на една жена
5. Любими сайтове
6. Времето
7. Петър http://petyr.blogspot.com/2008/04/blog-post_30.html
8. БЪЛГАРСКАТА МЕЧТА
9. Приказки за деца
10. Мила Родино
11. Записки на реформиста
12. История ва България
13. БУКВИТЕ
14. http://photo-forum.net/joro/
15. България
16. информацията е сила
17. 160 ГОДИНИ ОТ РОЖДЕНИЕТО НА ХРИСТО БОТЕВ
18. речник - онлайн
19. Атлас на света
20. Един завет
21. бизнес проекти
22. Бележник
23. Сайтът на една друга жена
24. Сайтове - литература, култура
25. Един добър програмист - шахматист -Надникнете
26. Есента е застаряла пролет/стихове за есента/
27. Блогатство.com